מערכת COL | יום י"ט אלול ה׳תשע״ז 10.09.2017

צה"ל לחיילים חרדים: 'אסור ללבוש ציצית צמר בחום'

הנחייה חדשה בצה"ל אוסרת על חיילים ללבוש ציצית צמר במהלך מסעות צבאיים במידה ויש דרגת חום מס׳ 3, כך חשף הבוקר (א') מנדי ריזל ב'קול-ברמה' ● כיצד הגיב על ההנחייה רב חיל האוויר לשעבר? ומה אמרו בצה"ל? ● לכתבה המלאה
צה
חייל מתפלל עם ציצית על רקע ההנחייה החדשה; צילום: דו"צ.
הבוקר (א') חשף איש התקשורת החב"די והכתב הצבאי של 'קול-ברמה' ר' מנדי ריזל אצל זיגמן: "הנחייה חדשה בצה"ל אוסרת על חיילים ללבוש ציצית צמר במהלך מסעות צבאיים במידה ויש דרגת חום מס׳ 3."

מדובר בהנחיה שהוציא סא"ל ישי איתן, ראש ענף הלכה בצה"ל ולפיה חיילים יחויבו ללבוש ציצית מסוג 'דרייפיט' בלבד.

אורי תם, לשעבר מפקד ביחידת אגוז, שוחח גם הוא עם זיגמן ואמר כי במקרים מסוימים נדרש ממנו להוריד גם ציצית מסוג 'דרייפיט'. לדבריו, בפעמים הראשונות הוא הוריד את הציצית כנדרש, עד שהחליט לסרב לדרישה והשאיר את הציצית. "אם חייל הולך עם דרייפיט או ציצית מבד דק, זה לא משפיע. יש לי חברים מילואימניקים שהולכים עם גופיה, ציצית צמד וחולצה והם חזקים יותר מכולם", אמר בשידור.

בהמשך תקף תם את מדיניות הצבא בכל הנוגע להתאמה לציבור הדתי והחרדי. "זה לא בא לידי ביטוי רק בציצית, אלא בכל אורח החיים", הוסיף. "בכל הפעילויות שהיו לנו ביחידה לא יכלנו להשתתף מטעמי צניעות. רק מי שחזק בעמדתו יכול להתגייס, כי אז המפקדים לא מתעמתים איתו."

הרב רמי ראב"ד, רב חיל האוויר לשעבר הגיב על הדברים בשידור לנועם זיגמן, ואמר כי ישנו חוק בצבא המעוגן בפקודות מטכ"ל שמתיר לחיילים ללכת עם ציצית, בדיוק כמו עם כיפה. לדבריו, הנחיה כזו הינה מקומית ואינה גורפת והרבנות הצבאית חייבת להתערב ולאפשר לחיילים ללבוש ציצית כפי אמונתם.

הרב ראב"ד מתח ביקורת על מדיניות הצבא ואמר כי כיום ישנה מגמה "להכנס לעצמותיהם" של חיילים דתיים וחרדים. גם במקרה הנוכחי, כמו במקרה של הנחיות לגילוח זקן, מדובר בהחלטות עצמאיות של מפקדים הרחוקים מאידישקייט. הוא הוסיף ואמר כי הצבא צריך לקבל החלטה האם הוא רוצה את החיילים הדתיים אצלו, ובמידה וכן, הוא חייב לעשות את ההתאמות הנדרשות בכדי שהם ירגישו שזה הבית שלהם.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "בעומסי חום כבדים קיימת סכנה למכות חום ולכן חשיבות רבה לנושא הלבוש וההתנהגות בעת עומסי החום. על פי המלצת הגורמים הרלוונטיים, חייל אשר מעוניין ללבוש ציצית צמר רשאי לכך. במקרים קיצוניים של עומס חום בדרגה 3 ומעלה, בהם יש חשש כבד לסכנת חיים, הרבנות הצבאית מספקת ציצית מסוג דרייפיט לחיילים כדי שיוכלו לקיים את אורח חייהם כראוי״.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.