מערכת COL | יום י"ט אלול ה׳תשע״ז 10.09.2017

בערב שבת: משפחת השליח מ'סנט מרטין' חולצו במבצע דרמטי

בני משפחתו של שליח חב"ד הרב משה חיינוביץ' המאייש את אחד מבתי חב"ד האקזוטיים ביותר בעולם, חולצו בערב שבת במבצע דרמטי ● לכתבה המלאה
בערב שבת: משפחת השליח מ'סנט מרטין' חולצו במבצע דרמטי
בני משפחתו של שליח חב"ד הרב משה חיינוביץ' המאייש את אחד מבתי חב"ד האקזוטיים ביותר בעולם, חולצו בערב שבת במבצע דרמטי.

האי הקריבי 'סנט מרטין' ממוקם בחלקו הצפוני של קבוצת האיים הקאריביים, מתחלק בריבונות בין צרפת והולנד. כמובן, שגם שם ישנו בית חב"ד, המופעל על ידי הרב משה חיינוביץ'. בימים האחרונים התפנו מרבית התושבים והתיירים הרבים מהאי, בעקבות הסופה ההולכת ומתקרבת.

שליח חב"ד חשב כי עוצמת הרוחות תהיה חלשה יותר מהמתואר, לכן החליט להשאר יחד בני משפחתו, אשתו וחמשת ילדיו בגילאי 1-8 - בביתו שבמרכז האי.

ביום שישי החלו הרוחות העזות לנשוב בעוצמה רבה מאוד ובני המשפחה עברו במהירות לבית חב"ד שנמצא במיקום גבוה יותר, אולם בשל הלחץ, שכחו כי המבנה נמצא במהלך שיפוצים - כך שבני המשפחה נפלו מן הפח אל הפחת.

לאחר מאמצים עילאיים להשיג מטוס פרטי שיסכים לנחות באי ברוחות העזות. המטוס הפרטי הגיע מארה"ב עם 8 מקומות ישיבה. הטייס הסכים לנחות באי בתוך הסערה ולחלץ את בני משפחת השליח.

לצורך מבצע החילוץ נחלצו רבים, בהם: שלוחי הרבי מהגלובוס ואנשי עסקים מקושרים לשלוחי חב"ד, שניסו להפעיל את הקשרים שלהם.

לבסוף הגיע הודעה מהשליח אל ה'מרכז לענייני חינוך', מהם הוא קיבל הודעה דחופה לעלות על אחד מהמטוסים הראשונים שיוצאים מהמקום. השליח אכן נמלט עם משפחתו אל פורטו ריקו, שם התקבל ע"י שליח הרבי הרב מענדל זרחי, ויהודי מקומי שסידרו להם בית ומקום חם לשהות בו. 

בחסידות חב"ד הביעו מורת רוח מהפרסומים של ארגון זק"א בהם נכתב: "בני משפחת השליח חולצו במהלך השבת במבצע דרמטי וזאת לאחר הפעלת קשרים בינלאומיים על ידי זק"א וקבוצת WhatsApp שנפתחה בשבת.... "לצורך מבצע החילוץ נפתחה בשבת קבוצת WhatsApp ייעודית למבצע חילוץ טראס אטלנטי".

"זק"א ניסו לעזור כמו רבים טובים אחרים, אך מאמצם לא צלח. לבסוף, מי שדאג וחילץ את משפחת שלוחי חב"ד היה ה'מרכז לענייני חינוך' יחד עם מספר אנשי עסקים המקושרים לשלוחי הרבי", נמסר ל-COL מגורמים שפעלו במבצע החילוץ. והוסיפו: "מה גם, שבהודעת זק"א נכתב כי החילוץ היה בשבת. ולמעשה השליח ומשפחתו חולצו כבר ביום שישי, טרם השבת, מאזור הסכנה".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.