מערכת COL | יום י"ט אלול ה׳תשע״ז 10.09.2017

ח"י אלול > הופיעו 2 פרקים נוספים מסדרת "התניא השלם"

לקראת שבת קודש ח"י אלול, בו ציין העולם היהודי את החג בו ירדו נשמותיהם הגדולות של כ"ק מורינו הבעש"ט וכ"ק מורינו אדמו"ר הזקן נ"ע לעולם, יצאו לאור חוברות נוספות מסדרת "התניא השלם" ההולך ונדפס בהוצאת קה"ת, בו מלוקטים כל ביאורי וחידושי רבותינו נשיאינו לדורותיהם על ספר היסוד של תורת החסידות •  הסדרה יוצאת לאור בחסותו ובנדבת ליבו של הנגיד החשוב והנכבד ר' יקותיאל יהודה (ג'ורג') ראהר שיחי', שהציב גלעד לזכר נשמת הוריו ע"ה שהיו ידועים בדביקותם החסידית ובנתינת הצדקה המופלאה שלהם •  הצצה ראשונה
ח הופיעו 2 פרקים נוספים מסדרת "התניא השלם"" title="ח"י אלול > הופיעו 2 פרקים נוספים מסדרת "התניא השלם"" />

לקראת היום הבהיר ח"י אלול, הופיעו שני פרקים חדשים במסגרת פרויקט "התניא השלם", פרק כ"ג ופרק כ"ד. לשלימות הענין אנו מביאים את תוכן הפרקים מתוך קיצורים לספר התניא מכ"ק אדמו"ר הצמח צדק נ"ע, שיצא לאור על ידי כ"ק אדמו"ר זי"ע בשנת ה'תש"ו ונדפסו שוב בשנת ה'תשמ"ט ביום הולדת המאתיים של אדמו"ר הצ"צ:

פרק כ"ג

עתה יבאר איך שע"י קיום התומ"צ נעשה ממש גילוי אוא"ס ב"ה בנפשו ולבושיו ובדבר שנעשה ממנו המצוה כי המצות הן פנימית רצה"ע ממש וכשמקיים מצוה א' במעשה כמו תפילין כו' אזי החיות של התפילין או האתרוג נעשה כגוף לנשמה לבחי' רצה"ע שבהמצוה וכן כח המעשה שבאדם שעושה המצוה וכל האברים הן בבחי' מרכבה וכן מח' ודבור והרהור ד"ת הם מיוחדים ממש ברצה"ע ביחוד גמור (ע"ל פד"ה) וגם הנפש מיוחדת בו ית' והוא למעל' מהיחוד שבעולמות עליונים שמקבלים רק מהזיו של התורה ועיקר רצונו וחכמתו ית' אינו מתגלה בהן רק בבחי' מקיף, אבל באדם העוסק בתורה יש גילוי רצוה"ע ממש.

פרק כ"ד

יבאר איך שהעובר והעושה א' מהס"ה ל"ת דאורייתא או איסור דרבנן הוא בשעת מעשה החטא בתכלית הפירוד מיחודו ואחדותו ית' כמו הסט"א הנק' עכו"ם כנ"ל פכ"ב ונה"ב עם לבושי' מתייחדים בסט"א הנ"ל הנק' ע"ז, ונה"א היא בשעת החטא בבחי' גלות בתוך נפה"ב ולכן אמרו רז"ל אין אדם עובר עבירה כו' כי הרי יש בכח כ"א מישראל למס"נ על קדה"ש שלא ליפרד מיחודו ית' כנ"ל פי"ח פי"ט וכ"ש בשבירת התאות ניאוף הקל ממיתה אלא שרוח שטות מכסה ומפריש אצלו בין איסור ע"ז לאיסור ניאוף אבל באמת הרי אפילו בעבירה קלה נעש' נפרד מיחודו ית' (כמו בע"ז) בשעת החטא עכ"פ מטעם הנ"ל לפי שהם נגד רצונו ית' כו' והרי זה פירוד מאחדותו ית' כמו קליפת ע"ז ממש שענינה שהוא בחי' פירוד כנ"ל פרק כ"ב, אלא שלאחר החטא אם הוא מעבירות שאין בהם כרת אזי נה"ב עולה ומתקרבת ללוטשת נפה"א כו'.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.