מערכת COL | יום י"ז אלול ה׳תשע״ז 08.09.2017

מהם ההידורים שיוצרים את 'שחיטת ליובאוויטש ממש'?

וואס טוט מען אין ליובאוויטש? ● העלאת המודעות לחשיבות 'שחיטת ליובאוויטש ממש', שתהיה מהודרת כהלכתה וככל דקדוקיה – ראויה לגיבוי של אנ"ש בכל מקום שהם ● לכל אחד ואחת מאנ"ש פשוט הדבר, שכאשר יוצאים לקניית בשר עוף כלשהוא, יש להקפיד כי מתקיימים בו שורה של תנאים הייחודיים רק לחסידי חב"ד, כמו טבילה במקווה, לימוד דא"ח, אמירת תהלים במניין מדי שבת מברכים ועוד, וזאת לצד ההקפדה היתירה על רמת 'מהדרין' גבוהה ● שחיטת ליובאוויטש ממש
מהם ההידורים שיוצרים את 'שחיטת ליובאוויטש ממש'?
לכל אחד ואחת מאנ"ש פשוט הדבר, שכאשר יוצאים לקניית בשר עוף כלשהוא, יש להקפיד כי מתקיימים בו שורה של תנאים הייחודיים רק לחסידי חב"ד, כמו טבילה במקווה, לימוד דא"ח, אמירת תהלים במניין מדי שבת מברכים ועוד, וזאת לצד ההקפדה היתירה על רמת 'מהדרין' גבוהה.

"בהקשר זה", אומר הגאון רבי מרדכי ביסטריצקי שליט"א, נותן הכשרות ל'שחיטת ליובאוויטש ממש' של 'תכלית ההידור', "יש לשים לב למה שכותב כ"ק אדמו"ר האמצעי באגרות קודש שלו (עמ' שיב): 'ואם המצא ימצא על איזה שו"ב איזה קלות בהלכות שחיטה ובדיקה, וכל שכן מכשול גמור, הן בבדיקת הסכין והן בבדיקת הריאה - יעבירו אותם תיכף ומיד, ולא יישאו פנים לאיש, גם שהוא מוחזק לירא אלקים ועוסק בדא"ח כל ימיו'.

"הדברים מדברים בעד עצמם", אומר הרב ביסטריצקי, "והם מחייבים אותנו לנקוט משנה זהירות והקפדה ש'שחיטת ליובאוויטש' שלנו תהיה ראויה לשאת את התואר הנכבד שלה. אנ"ש נותנים אמון בזה ויש לעשות הכול שזו תהיה שחיטה מהודרת לכל דקדוקיה, שנוכל לקרוא עליה את השם: 'שחיטת ליובאוויטש ממש'.

"מוכרחים שתהיה הקפדה על חדות וחלקות הסכין, בהתאם להוראת רבותינו נשיאינו; על מהות הבדיקות הנדרשות, כמו ריאות, צומת הגידין, בוקא דאטמא, מעיים, ועל איכותן; על צוות השגחה מורחב, כפי שהניסיון מוכיח שצריך שיהיה בבית השחיטה; ועל עוד שלל חומרות והידורים שרק הם יוצרים את התואר הנכסף: 'שחיטת ליובאוויטש ממש'", אומר הרב ביסטריצקי.

לסיום הדברים, מציין הרב ומפנה לאגרות קודש (ח"י, עמ' ריט), הכותב כי 'העוסק במכירת בשר, גם אפילו המוחזק לירא אלוקים, יודע תורה ובעל מידות חסידות – צריך למשגיח תמידי, ובוודאי ישמרו לקיים הנהגה מסודרה זו'. "ב'תכלית ההידור'", אומר הרב, "משתדלים אכן לקיים הנהגה מסודרה זו ומשקיעים הון כדי לשמר שחיטה שעולה בקנה אחד עם הוראותיהם של רבותינו נשיאינו".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.