מערכת COL | יום ט"ז אלול ה׳תשע״ז 07.09.2017

'חב"ד על המפה': עושים שבת עם השליח > בנגקוק - תאילנד

מדור חדש במגזין שישי ב-COL: שלוחי הרבי נמצאים בכל נקודה על מפת הגלובוס - ופועלים במרץ 365 יום בשנה • על האווירה המיוחדת של שבת קודש בבית חב"ד - יספר מידי שבוע שליח אחר מרחבי הגלובוס למגזין שישי: מתי מתחילה השבת שלו? איזה זכרון ילדות יש לו מהשבת? מה הוא אוהב לעשות ביום המנוחה? • וגם: מי הוא האורח המיוחד שהתארח אצלו בסעודת השבת? • והשבוע: הרב נחמיה וילהלם, שליח הרבי בבנגקוק שבתאילנד • אל תפספסו 
'חב בנגקוק - תאילנד" title="'חב"ד על המפה': עושים שבת עם השליח > בנגקוק - תאילנד" />
"השבת שלי מתחילה ב..."

מאת: מענדי זילברשטרום - COL

כמידי שבת בשבתו, מארחים אלפי שלוחי הרבי - בארץ ובעולם, יהודים רבים מכל גווני הקשת, בתפילות בבתי הכנסת ובית חב"ד, ובסעודות השבת - בביתם או באולמות רחבי ידיים.

השליח, שפועל במשך השבוע, לא באמת נח בשבת. הוא עוד יצטרך לתפקד ביום זה - כחזן, בעל-קורא בתורה, רב בית הכנסת וקהילה, לנהל את סעודות השבת וגם להיות אבא במשרה מלאה.

במדור חדש 'חב"ד על המפה - עושים שבת עם השליח' במגזין שישי ב-COL, נארח מידי שבוע שליח חב"ד מרחבי תבל, שיספר לנו על השבת שלו. והשבוע: הרב נחמיה וילהלם, מבנגקוק שבתאילנד.

***    

מתי השבת שלך מתחילה?

"ממוצאי שבת שלפני... כל מטייל שמגיע אנחנו דואגים להזמין אותו לשבת הבאה ומספרים לו עד כמה שווה לו לתכנן את הטיול בצורה ששבת תהיה בבית חב"ד שלנו".

מה הדבר האהוב עליך לעשות ביום זה?

"בכללות, השבתות אצלנו הם מרכז האנרגיה לכל השבוע. השבת כאן ממש מלאה ומיוחדת בתפילות, סעודות ושיעורים. אבל גולת הכותרת - זה כמובן ה'עונג שבת' שבו משתתפים כ- 70/80 איש וכל אחד מספר סיפור אישי. רגע זה - הופך בכל שבת מחדש, לערב מאוד מיוחד ומרגש.

"בנוסף, כל שבת ביום, הבחורים השלוחים אצלנו מנהלים את סעודת השבת עם כל האורחים, ואני יושב לבד עם המשפחה לסעודת שבת משפחתית. גם אלו רגעים מיוחדים מאוד מבחינתי".

זיכרון ילדות שמלווה אותך גם כיום בסעודת שבת?

"אבי ז"ל היה נוהג לשיר בכל שבת אחרי הזמירות של האריז"ל, ניגון שבת ויום טוב, וגם אני ממשיך בזה עם ילדיי. זהו רגע של זיכרון יפה מבית אבא".

מה אתה הכי אוהב ללמוד?

"יש לי בשבת בבוקר שיעור לפני התפילה בתורה אור/ליקוטי תורה. זה שיעור שהמשתתפים בו ממש מתרגשים מהלימוד וכמובן זה משפיע גם עלי".

מי או מה אצלך - הכוכב המרכזי בסעודות?

"האמת היא שיש לנו כל שבת 300-500 כוכבים. אנחנו ממש מאוד משתדלים, לתת יחס עד כמה שניתן לכל מי שמגיע, כי להרבה מהם זהו המפגש הראשון עם היהדות או עם חב"ד, וזו הזדמנות מצוינת לקרב.

"בסעודת שבת הפרטית, כמובן, הכוכבים שלנו הם הילדים שלנו, שמקבלים את מלוא תשומת הלב".

אורח מיוחד שהתארח אצלך אי-פעם בסעודת שבת?

"אצלנו כל שבת היא מאוד מיוחדת, ואין שבת שדומה לקודמתה. כמעט בכל שבת ב'עונג שבת' יש לפחות מישהו אחד שמספר סיפור אישי נוגע ללב ומרגש את כולם.

"זכורה לי במיוחד שבת אחת שבה התארחה אצלנו הגברת מרים פרץ, שאיבדה לא-עלינו שני בנים קצינים בצבא - בלבנון ובעזה, וגם בעלה נפטר. היא חיזקה את כולנו באמונה ובדוגמא האישית שלה - אשה מדהימה".

רגע מיוחד בקהילה?

"מבחינתי, אחד הרגעים המיוחדים הוא - כל שבת בדרשה שלי, כשאני מסיים בבקשה אל הקהל, להתבונן סביבם ולראות איזה הרגשה טובה היא האחדות, כשיושבים כמה מאות יהודים שלא כולם נראים אותו דבר ולא כולם חושבים אותו דבר, אבל לכולם יש נקודה יהודית משותפת שהביאה אותם לעשות שבת ביחד בבית חב"ד.

"תמיד אני מבקש מכולם שנמשיך את זה גם בארץ. ואכן, בכל שבת, כשאני אומר את המילים האלו, אפשר להרגיש את ההתרגשות והחשמל באוויר של כל המשתתפים".

***

שבת שלום ומבורך לגולשי COL, מבנגקוק, תאילנד!
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.