מערכת COL | יום י"ד אלול ה׳תשע״ז 05.09.2017

קריאת הרבי: להשתתף בחגיגה לרגל התייסדות "תומכי תמימים"

תכונה רבה והיענות גדולה בקרב בוגרי ישיבת "תומכי תמימים" המרכזית בארץ הקודש, ובקרב כלל חסידי חב"ד בארץ, לרגל המעמד הגדול אשר ייערך בע"ה הלילה, יום שלישי י"ד אלול, לרגל מאה ועשרים שנה להתייסדות ישיבת "תומכי תמימים" על ידי אדמו"ר הרש"ב בשנת תרנ"ז • לכתבה המלאה
קריאת הרבי: להשתתף בחגיגה לרגל התייסדות
תכונה רבה והיענות גדולה בקרב בוגרי ישיבת "תומכי תמימים" המרכזית בארץ הקודש, ובקרב כלל חסידי חב"ד בארץ, לרגל המעמד הגדול אשר ייערך בע"ה הלילה, יום שלישי י"ד אלול, לרגל מאה ועשרים שנה להתייסדות ישיבת "תומכי תמימים" על ידי אדמו"ר הרש"ב בשנת תרנ"ז.

החגיגה המרכזית בארץ הקודש בקשר עם תאריך זה תתקיים בע"ה הערב בזאל הגדול של ישיבת "תומכי תמימים" המרכזית בכפר חב"ד, במעמד ובהשתתפות ראשי הישיבה שליט"א, המשגיחים, הרמ"ים והמשפיעים שיחיו, ובמעמד רבני חב"ד, שלוחים ואורחים נכבדים, אשר ידברו בעניינה ובחידושה של ישיבת "תומכי תמימים", ובתפקידה המיוחד לעת הזו.

הוועדה המכינה את החגיגה הגדולה מטעם הישיבה המרכזית, מפרסמת היום כי בהשגחה פרטית, בשיחה אשר הופיעה ע"י ועד הנחות בלה"ק לשבת האחרונה, מופיע ב"פרסום ראשון" קריאה של הרבי לציבור החסידים, מח"י אלול תשכ"ז, להשתתף בחגיגה שנערכה לרגל שבעים שנה להתייסדות ישיבת "תומכי תמימים":

"כאן המקום להזכיר אודות הכינוס לרגל מלאות שבעים שנה להתייסדות ישיבת תומכי תמימים. . ובוודאי ייערך הכינוס באופן ש"ברוב עם הדרת מלך", על ידי ההשתתפות של כל אחד ואחד,
ולא לחשוב שגם בלעדו יהיה "רוב עם", שהרי ידוע הפתגם ש"רוח והצלה יעמוד ליהודים ממקום אחר", אבל הוא יאבד את הזכות וכו', אלא להתנהג באופן ד"תמים תהיה עם ה' אלוקיך", "התהלך עמו בתמימות . . ולא תחקור אחר העתידות",

ובלשון הרמב"ם "צריך כל אדם שיראה עצמו וכו' עשה מצוה אחת הרי הכריע את עצמו ואת כל העולם כולו וכו'"".

בוועדה המכינה רואים בפרסום הדברים השגחה פרטית מיוחדת, אשר דברי הרבי הנצחיים מתפרסמים בהשגחה פרטית ערב המעמד הגדול שייערך הערב לרגל מאה ועשרים לישיבה, ובוודאי קריאתו זו של הרבי תהווה זירוז ועידוד לכל אחד ואחד מבוגרי הישיבה, ומכלל אנ"ש, להשתתף בחגיגה לכבודה של "תומכי תמימים".

כפי שפורסם, אורח מיוחד שיכבד את המעמד בהשתתפותו, הוא הגאון הגדול רבי נחום שניאורסאהן שליט"א, ראש ישיבת טשעבין בירושלים, ובנו של הגאון הגדול רבי ברוך שמעון שניאורסאהן זצ"ל, אשר שימש שנים ארוכות כראש ישיבת "תומכי תמימים" המרכזית בכפר חב"ד.

לבין הרבנים אשר ישאו דברים במעמד הגדול מחר, יהיו ראש הישיבה הרב אליהו לנדא, משפיע הישיבה הרב שניאור זלמן גופין, משגיחי הישיבה, משגיח הישיבה בלוד הרב יוסף יצחק בוטמן, מרא דאתרא דכפר חב"ד ובוגר הישיבה הרב מאיר אשכנזי, הרב יוחנן גורארי, רבה של חולון וחבר בי"ד רבני חב"ד בארץ הקודש.

אורח נוסף שהשתתפותו בחגיגה מעוררת עניין רב, הוא תלמיד ישיבת "תומכי תמימים" באטוואצק לפני שמונים שנה, ר' ישראל פודולוביץ, אשר למד באטוואצק בשנות ה'תר"צ אצל הרב משה אליהו גרליצקי ז"ל, והוא זוכר היטב את הרבי הריי"צ ואת הרבי נשיא דורנו מבקר בישיבה. יציג אותו במעמד הרב יוסף שמואל גרליצקי, השליח הראשי לתל אביב ורב קהילת חב"ד בעיר, אשר אביו כאמור לימד את פודולביץ באטוואצק.

כנציג תלמידי ישיבות "תומכי תמימים" בצפון אפריקה, ישא דברים הגאון רבי משה בן אבו, רבה של שכונת גילה בירושלים עיה"ק, אשר למד לפני יובל שנים בישיבות חב"ד בקזבלנקה ולאחר מכן בברינואה, ואף זכה לקשר מיוחד עם הרבי.

המעמד הגדול הם יהווה מעמד של זכרון לראשי ומשפיעי הישיבה אשר הסתלקו מאתנו בשנים האחרונות, ראשי הישיבה הרב יעקב כ"ץ והרב מאיר צבי גרוזמן ז"ל, והמשפיע הרב משה נפרסטק ז"ל. במעמד יוקרנו גם קטעי ווידאו מיוחדים שלהם אודות הישיבה.

הקהל הגדול אשר צפוי להגיע בע"ה אל החגיגה הארצית הגדולה, יזכה לצד ההתעלות הרוחנית והשתתפות במעמד מרשים לכבודה של "תומכי תמימים", גם בספר חדש ורב ערך אשר מופיע לכבוד תאריך יובל זה – "דברי ימי התמימים".

ראשי הישיבה שליט"א והנהלת הישיבה המרכזית קוראים אל הציבור הרחב לבוא ולהשתתף במעמד הגדול, שייערך לכבודה של "תומכי תמימים", לכבודם של רבותינו נשיאינו מייסדי ומנהלי הישיבה הנצחיים, ולכבודה של חסידות חב"ד ליובאוויטש.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.