מערכת COL | יום י"ג אלול ה׳תשע״ז 04.09.2017

אורח כבוד בחגיגת 120 ל"תומכי תמימים": ראש ישיבת טשעבין

מחר בערב (ג') יתקיים המעמד הגדול במלאת מאה ועשרים שנה להתייסדות ישיבת "תומכי תמימים" על ידי אדמו"ר הרש"ב בשנת תרנ"ז ● היום נודע כי אורח מיוחד שיכבד את המעמד בהשתתפותו, הוא הרב נחום שניאורסאהן, ראש ישיבת טשעבין בירושלים, ובנו של הרב ברוך שמעון שניאורסאהן זצ"ל, אשר שימש שנים ארוכות כראש ישיבת "תומכי תמימים" המרכזית בכפר חב"ד ● לכתבה המלאה
אורח כבוד בחגיגת 120 ל
הגאון רבי ברוך שמעון שניאורסהן זצ"ל, ראש ישיבת טשעבין, בעת נאומו בחגיגה לרגל מלאת מאה שנה ל"תומכי תמימים".
מחר בערב, יום שלישי י"ד אלול, ייערך בע"ה המעמד הגדול במלאת מאה ועשרים שנה להתייסדות ישיבת "תומכי תמימים" על ידי אדמו"ר הרש"ב בשנת תרנ"ז.

החגיגה המרכזית בארץ הקודש בקשר עם תאריך זה תתקיים בע"ה בזאל הגדול של ישיבת "תומכי תמימים" המרכזית בכפר חב"ד, במעמד ובהשתתפות ראשי הישיבה שליט"א, המשגיחים, הרמ"ים והמשפיעים שיחיו, ובמעמד רבני חב"ד, שלוחים ואורחים נכבדים, אשר ידברו בעניינה ובחידושה של ישיבת "תומכי תמימים", ובתפקידה המיוחד לעת הזו. גם דוברים נכבדים מחוגים רחבים כבר הבטיחו את השתתפותם במעמד הגדול.

היום נודע כי אורח מיוחד שיכבד את המעמד בהשתתפותו, הוא הגאון הגדול רבי נחום שניאורסאהן שליט"א, ראש ישיבת טשעבין בירושלים, ובנו של הגאון הגדול רבי ברוך שמעון שניאורסאהן זצ"ל, אשר שימש שנים ארוכות כראש ישיבת "תומכי תמימים" המרכזית בכפר חב"ד.

לפני עשרים שנה, בחגיגה שנערכה בישיבה במלאת מאה שנה להתייסדות הישיבה, היה הגרב"ש שניאורסאהן זצ"ל אורח הכבוד במעמד ונשא דברים מאלפים בעניינה של הישיבה. עשרים שנה לאחר מכן, בנו הגאון רבי נחום שליט"א, העומד כיום בראשות ישיבת טשעבין בירושלים, ישא דברים במעמד הגדול, לכבוד אביו זצ"ל ולכבודה של "תומכי תמימים".

בין הרבנים אשר ישאו דברים במעמד הגדול מחר, יהיו ראש הישיבה הרב אליהו לנדא, משפיע הישיבה הרב שניאור זלמן גופין, משגיחי הישיבה, משגיח הישיבה בלוד הרב יוסף יצחק בוטמן, מרא דאתרא דכפר חב"ד ובוגר הישיבה הרב מאיר אשכנזי, הרב יוחנן גורארי, רבה של חולון וחבר בי"ד רבני חב"ד בארץ הקודש.

אורח נוסף שהשתתפותו בחגיגה מעוררת עניין רב, הוא תלמיד ישיבת "תומכי תמימים" באטוואצק לפני שמונים שנה, ר' ישראל פודולוביץ, אשר למד באטוואצק בשנות ה'תר"צ אצל הרב משה אליהו גרליצקי ז"ל, והוא זוכר היטב את הרבי הריי"צ ואת הרבי נשיא דורנו מבקר בישיבה. יציג אותו במעמד הרב יוסף שמואל גרליצקי, השליח הראשי לתל אביב ורב קהילת חב"ד בעיר, אשר אביו כאמור לימד את פודולביץ באטוואצק.

כנציג תלמידי ישיבות "תומכי תמימים" בצפון אפריקה, ישא דברים הגאון רבי משה בן אבו, רבה של שכונת גילה בירושלים עיה"ק, אשר למד לפני יובל שנים בישיבות חב"ד בקזבלנקה ולאחר מכן בברינואה, ואף זכה לקשר מיוחד עם הרבי.

המעמד הגדול הם יהווה מעמד של זכרון לראשי ומשפיעי הישיבה אשר הסתלקו מאתנו בשנים האחרונות, ראשי הישיבה הרב יעקב כ"ץ והרב מאיר צבי גרוזמן ז"ל, והמשפיע הרב משה נפרסטק ז"ל. במעמד יוקרנו גם קטעי ווידאו מיוחדים שלהם אודות הישיבה.

כפי שפורסם, הקהל הגדול אשר צפוי להגיע בע"ה אל החגיגה הארצית הגדולה, יזכה לצד ההתעלות הרוחנית והשתתפות במעמד מרשים לכבודה של "תומכי תמימים", גם בספר חדש ורב ערך אשר מופיע לכבוד תאריך יובל זה – "דברי ימי התמימים".

הספר החדש, בן כשש מאות עמודים, מגיש לראשונה מחקר תיעודי היסטורי ראשון במעלה על של זיכרונות, עדויות מכתבים ותעודות מתקופת ייסוד ישיבת "תומכי תמימים" בליובאוויטש, והוא נערך בשעתו על ידי הסופר והחוקר החסידי הרה"ח הרב יהושע מונדשיין ז"ל. הספר החדש מופיע בהוצאת "כרמים", אשר מוציאה לאור את כתביו ומחקריו של הרב מונדשיין.

ראשי הישיבה שליט"א והנהלת הישיבה המרכזית קוראים אל הציבור הרחב לבוא ולהשתתף במעמד הגדול, שייערך לכבודה של "תומכי תמימים", לכבודם של רבותינו נשיאינו מייסדי ומנהלי הישיבה הנצחיים, ולכבודה של חסידות חב"ד ליובאוויטש.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.