מערכת COL | יום י"ב אלול ה׳תשע״ז 03.09.2017

"שבת היום": סגן ראש העיר קרית-מלאכי בשאלון מיוחד על שבת

ר' חיים שטיינר, בן 57. אב ל-4 ילדים שכולם נשואים וסב ל-12 נכדים. נשוי לגיטה, והם מתגוררים ברחוב ז'בוטינסקי 19 קריית מלאכי. מכהן כסגן ראש העיר • בראיון ל'ידיעות דרום' עונה שטיינר על: מתי השבת שלך מתחילה? מי מכין את ארוחות השבת? אתה מצליח לנוח? מהו בילוי השבת המועדף עליך? • לראיון המלא

בכל שבוע מתארח במדור "שבת היום" אורח אחר באזור יישובי דרום הארץ. השבוע, התארח במדור ר' חיים שטיינר - המכהן כסגן ראש עיריית קרית-מלאכי.

***

מתי השבת שלך מתחילה?

"השבת שלי מתחילה ביום שישי בבוקר. בהכנת דבר תורה לפרשת השבוע מתוך שיחותיו של הרבי מליובאוויטש, שאותו אני שולח יחד עם זמני השבת בארץ ובחו"ל לכ-100 קבוצות וואטסאפ. לאחר מכן אני מקדיש את כל זמני  לבית: מתחיל בקניות, סידורים וכל מה שצריך לבית. אם נשאר זמן יוצא לבריכה העירונית לפגוש שם את החברים".

מי מכין את ארוחות השבת?

"בהכנת האוכל לארוחות שבת יש חלוקת תפקידים שיוויונית: אשתי מכינה חלות מקמח מלא, דגים, מרק תימני ועוגות. הבנים מכינים את החמין. הבנות והכלות מכינות חלות מקמח לבן ואת הסלטים. אני בדרך כלל זה שטועם אם לא חסר תבלינים, כמו שכתוב: ''טועמיה - חיים זכו''...

הולכים לבית הכנסת?

"כמובן. אצלנו, בבית הכנסת ''המרכזי'' בנחלת-הר-חב"ד בקריית מלאכי יש כעשרה מניינים במשך השבת.

"אחרי התפילה בבוקר יום השבת, יש גם התוועדויות. במשך יותר מ-10 שנים אני זוכה להכין את מה שמכונה באידיש "פארבאייסען" - שזה הסלטים, החמין והנשנושים עבור מי שנשאר להתוועדות שאחרי התפילה, שבה יושבים כולם יחד ואומרים 'לחיים'.

"זה אומר שאני בבוקר מתפלל במניין הראשון בבית הכנסת, ואחר-כך ניגש להכין את האוכל. אני חוזר הביתה רק בשעה 15:00 אחר הצהריים...".

אתה מצליח לנוח?

"בכל שבת זה משהו אחר. במרבית השבתות, מתארחים אצלנו הילדים והנכדים, אז יש קצת רעש.

"אבל שמחת החיים של הילדים והנכדים היא סוג של מנוחת הנפש והגוף וזה נותן הרבה חיות וכוח לכל השבוע.

יש שבתות שחברים מקהילה מגיעים לבתינו בצהריים ואנחנו יושבים, מתוועדים ואומרים 'לחיים' עד צאת השבת".

מהו בילוי השבת המועדף עליך?

"כידוע, כשנולד בן, עורכים לכבודו סעודה בליל שבת, המכונה "שלום זכר". ב"ה אנחנו קהילה גדולה וכמעט בכל שבת יש כמה ''שלום זכר''. אני משתדל להשתתף בכולם ולפעמים הסיבוב הזה יכול לערוך יותר משעתיים. זה ה"בילוי" שלי ביום שישי בערב".

איך השבת בקריית מלאכי?

"העיר קריית מלאכי היא עיר מסורתית, כך שהחנויות סגורות ואווירת השבת מורגשת בכל מקום. כולם מכבדים את כולם וחיים בהרמוניה".

זיכרון ילדות מיוחד מהשבת?

"הישיבה של כל 7 האחים והאחיות, עם ההורים שיחיו, כשכולנו שרים את זמירות השבת בשכונה הירושלמית 'סנהדריה' שבה גדלתי. אגב, זה מה שאנחנו עושים עד היום, כשנפגשים בשבתות משפחתיות".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.