מערכת COL | יום ח' אלול ה׳תשע״ז 30.08.2017

ברוך דיין האמת: הרה"ח ר' יוסף צבי וולוביק ע"ה

מקראון הייטס הגיעה הידיעה המעציבה על פטירתו של הרה"ח ר' יוסף צבי וולוביק ע"ה, 71 • שימש במשך שנים רבות כגבאי המסור של בית הכנסת 'שול' בקראון הייטס, הותיר אחריו את יבדלח"ט רעייתו שרה, בנים ונכדים. ברוך דיין האמת • הרה"ח ר' יוסף צבי וולוביק ע"ה הציבור מתבקש להזהר מלהעביר הידיעה המצערת לאחיו ר' אליהו וולוביק מנחלת הר חב"ד בשל מצב בריאותו!
ברוך דיין האמת: הרה

מקראון הייטס הגיעה הידיעה המעציבה על פטירתו של הרה"ח ר' יוסף צבי וולוביק ע"ה, לאחר מחלה קצרה, ביום רביעי, ח 'באלול תשע"ז.

הוא היה בן 71.

סבו, ר ' אליהו הבר, יליד 1946, היה משפיע המפורסם בנעוול, אחיו הבכור של ראש ישיבת תומכי תמימים, רבי יהודה הבר. אביו, ר ' חיים וולוביק, סיכן את חייו כדי לסייע ביציאת חסידים מרוסיה. במשך עשרים וחמש שנים נרדף ע"י הקג"ב, ונלחם במסירות נפש לגדל את ילדיו כחסידי ליובאוויטש.

הרב יוסף וולוביק, כברבגיל צעיר בן 17, היה ידוע במוחו המבריק, לימד תלמידים יהודים רבים בישיבת המחתרת בסמרקנד. כבחור צעיר ברוסיה, הוא גם שינן את ליקוטי אמרים תניה בעל פה, כמתנה לרבי.

לאחר בקשות רבות לעזוב את רוסיה, בשנת 1971, יוסף צבי ורעייתו שרה קיבלו סוף סוף רשות לעזוב את מסך הברזל. כעבור כמה שבועות הם נסעו לרבי ונכנסו ל'יחידות'. הרבי הודיע לבני הזוג הצעירים שעליהם לעבור לקראון הייטס בשל יכולתם ללמד, להדריך ולהפיץ את ה'יידישקייט' לרוסים רבים שעלו לאמריקה באותה עת. כך החלו חייהם בשליחות לעולי יהדות רוסיה.

הרב יוסף וולוביק היה מאז מאוד מעורב בענייני הקהילה, גבאי בית הכנסת בקראון הייטס כבר למעלה מארבעים שנה, ומעורב בעניינים שונים לטובת הקהילה. בהרצאותיו הרבות נכיר היה להבחין ביכולת למדנות גדולה, כאשר ניצל את זכרונו הצילומי כדי לצטט בקלות דברי תורה ומקורות, ראשונים ואחרונים, והכל בענווה. רבים תיארו אותו כ"איש חסד" בשל אינספור הלוואות שנתן לכל כך הרבה נזקקים.

הותיר אחריו את יבדלח"ט: אשתו, שרה וולוביק, וילדיו: עדה יוניק, קראון הייטס, חני יוניק, קראון הייטס, לוי וולוביק, ברקשיירס, מסצ'וסטס, צ'ומי אזגווי, ניו יורק, שמוליק וולוביק, מחוז מונמאות ', ניו ג' רזי, נכדים נינים.
הותיר אחריו גם את יבדלח"ט אחיו ר' אליהו וולוביק שיחי', המתגורר בנחלת הר חב"ד. (לבקשת המשפחה, לא להודיע לו, עקב מצב בריאותו)

ברוך דיין האמת.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.