מערכת COL | יום ו' אלול ה׳תשע״ז 28.08.2017

'תוריד את הזקן והכיפה מהראש': האם הרב נוטיק סולח לתוקף?

בהפגנה שנערכה במוצאי שבת האחרון בעיר פתח-תקווה, נקלע למקום הרב אברהם נוטיק, מחסידי חב"ד בפתח-תקווה • לפתע, אחד המפגינים החל לתוקפו ולצעוק עליו במילים קשות ואנטישמיות • בתחילה, המשיך התוקף לגדף בתקשורת ללא התנצלות, אך למחרת פרסם הודעה כי הוא מתנצל לאחר שלא ידע את מי תקף • בפנים: תגובת הרב נוטיק ל-COL • לכתבה המלאה
'תוריד את הזקן והכיפה מהראש': האם הרב נוטיק סולח לתוקף?
התקיפה על רקע הפגנת ענק; צילום הפגנה: ויקיפדיה; צילום וידאו: צבי סוכות

מאת: מענדי זילברשטרום

במוצאי שבת האחרון, נקלע הרב אברהם נוטיק, מחסידי חב"ד בפתח-תקווה להפגנה בעירו.

בסרטון וידאו קצר שהפך לוויראלי ברשת, שאף הגיע מהר מאוד אל כלי התקשורת בישראל - וגרר אחריו תגובות קשות מצד המגיבים, נראה אברהם פורת, מפגין שאינו שומר תורה ומצוות לע"ע, תוקף מילולית בצורה אגרסיבית את החסיד המבוגר, עם הזקן הלבן.

"תגזור את שערות מהפנים, תוריד את השטיח שיש לך על הראש", אומר פורת לנוטיק, ומתכוון לזקנו הלבן והארוך ולכיפה שעל ראשו.

בתשובה לשאלת ערוץ 20 "מדוע התבטא בצורה כה חריפה, מקוממת ואנטישמית - כלפי המפגין החרדי", ענה פורת בין היתר: "מכיוון שיש לי בעיה קשה עם החרדים" ואף אוסיף: "אני לא חוזר בי ולא מתנצל".

לאחר מכן, פרסם פורת שתקף את הרב נוטיק הודעה ברשת החברתית, ובה כתב בין היתר: "חברים, שלום. התנצלות. אני מודה שבהפרדה הפיסית, מתוך עייפות, כעס ורוגז אמרתי דברים לא ראויים, לא מכובדים ואני מתחרט עליהם ומתנצל עליהם. סליחה. בהחלט הדברים שאמרתי אינם ראויים ועדיף היה לו לא נאמרו כלל".

הביטויים, שהזכירו לרבים גידופים שנשמעו באירופה לפני כ-80 שנה וכן בימים האפלים תחת המשטר הרוסי, שעל צאצאיו נמנה הרב נוטיק - עוררו גל של זעזוע.

ראש הממשלה בנימין נתניה שיתף את הסרטון המצמרר בעמוד הפייסבוק שלו וכתב: "בושה".

הבוקר (שני) שיגרה עמותת 'בצלמו' פנייה ליועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, נגד מה שהיא מכנה "פגיעה ברגשות דת" מצד פורת. "מילים אלו מזעזעות כל אדם ללא קשר לדתו. במידה ובהפגנה בארצות הברית או בפולין היה אומר את זה אדם שאיננו יהודי לרב, העולם היה סוער וזועק 'אנטישמיות'. נכתב בהודעה ששוגרה.

בשיחה ל-COL אומר היום (שני) הרב אברהם נוטיק: "מלכתחילה אין שום קפידה. מברך אותו ואת כל עם ישראל בברכת שנה טובה ומתוקה. עכשיו זה חודש אלול, המלך בשדה ומראה פנים שוחקות לכולם. 40 יום האחרונים של עליית משה רבינו להר סיני, ימי רצון".

לצפייה בווידאו - לחצו כאן!
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.