מערכת COL | יום ה' אלול ה׳תשע״ז 27.08.2017

אושרה קריאת רחוב ע"ש אביו של הרבי • פרסום ראשון

ללא התנגדות: ישיבת מועצת עיריית קריית מלאכי אישרה הבוקר (א') קריאת רחוב בשכונת 'המחנה' החדשה, על שם המקובל האלוקי הרב לוי"צ שניאורסון זצ"ל • יו"ר ועדת השמות, ואחד משלושת נציגי חב"ד בעירייה ר' משה מלאייב, חושף על מאחורי הקלעים עד להחלטה הבוקר במליאת העירייה • פרסום ראשון • רחוב ר' לוי יצחק
 אושרה קריאת רחוב ע
הצבעה בועידת השמות בעירייה. נראים: שלושת נציגי חב"ד


צבי סופר, כתב COL

החלטה חשובה עבור מאות חסידי חב"ד תושבי השכונה החדשה בקריית מלאכי: ישיבת מועצת עיריית קריית מלאכי אישרה הבוקר (א') קריאת רחוב על שם המקובל האלוקי הרב לוי”צ שניאורסון זצ"ל.

ההחלטה עברה ללא כל התנגדות, וקדמה לה החלטת ועדת השמות ביום חמישי האחרון – אף היא ללא התנגדות. יו"ר ועדת השמות, הוא אחד משלושת נציגי חב"ד בעירייה, ר' משה מלאייב.

בשיחה היום עם COL, הוא חושף על מאחורי הקלעים של ההחלטה הדרמטית:

ר' משה מלאייב: "ההחלטה באה מהשטח. מדובר ברחוב הכי גדול בשכונה החדשה. חלק גדול מהרוכשים בקבוצות הרכישה במקום, הם חסידי חב"ד, ורצו שרחובות יקראו ע"ש רבותינו נשיאנו. עלתה ההצעה לקרוא ע"ש אביו של הרבי ר' לוי יצחק, וע"ש הרבנית חנה, שעל שמה נקראת שכונת נחלת הר חב"ד. אך כסוג של איזון וכדי לא להתקל בהתנגדויות, לבסוף הוחלט על נתינת שם לאביו של הרבי ברחוב הכי גדול בשכונה, שנבנית על חלק משטחו של ה'מחנה'. בהמשך בע"ה, נזכה להנציח את שמה של אם המלכות הרבנית חנה על דברים נוספים".

מה המצב הבניה כעת בשכונת 'המחנה'? האם יש עדיין הזדמנות לזוגות צעירים חב"דיים לרכוש דירה באיזור במחיר סביר?

"פרוייקט קטוג'ים מתאלכס בקרוב מאוד, פרוייקטים נוספים בטווח של חודשים אחדים, כל מתחם לפי מצבו. כל הבנייה העתידית תעמוד בע"ה על כ-3500 דיור, כולל שטח 'כרמי הנדיב' – השטח החקלאי שאחרי נחל'ה. יש בשכונה מאות רוכשים חסידי חב"ד, ויש ביקושים נוספים כל העת, של זוגות צעירים, בגלל העלויות היחסית נמוכות של המחיה לעומת מקומות אחרים. המחירים נחשבים סבירים באופן יחסי למצב בשוק הדיור, ניתן לרכוש דירה חדשה החל מ- 1,100,000 שקל".

לא היו התנגדויות בהצבעות, של ועדת השמות בראשותך ביום חמישי, ושל ישיבת המליאה הבוקר? הכל עבר ללא התנגדויות?

"כאן בדיוק המקום להודות לשותפי נציגי חב"ד, סגן ראש העיר ר' חיים שטיינר חבר ועדת השמות, ור' צלי מזרחי חבר העירייה. ההצבעה לא עברה ללא התנגדות במקרה, אלא כתוצאה של עבודת צוות משותפת, מאחורי הקלעים, ועל כך מגיעה להם מלוא הערכה. בלי העזרה שלהם, לא היינו מגיעים לזה".

ושאלה קטנה לסיום: נופצה הבוקר שמועה, כאילו אי מתן שם לרחוב מנע כניסה של 200 תושבים לדירותיהם בשל חוסר בשם לרחוב. אי לכך בוצעה 'הצבעה מהירה' הבוקר...

ר' משה מלאייב מחייך: "לא היו דברים מעולם. אנחנו כנראה בעידן ה'פייק ניוז...'"

*

סגן ראש העיר ר' חיים שטיינר ונציג חב"ד, מברך על נתינת השם החדש:
"אני רואה חשיבות רבה בנתינת השם החדש ע"ש אביו של הרבי, ר' לוי יצחק שניאורסון זצ"ל. ב"ה לא מזמן קראנו שם רחוב ע"ש הרבי, העיר מתפתחת ואני שמח שהצלחנו לקרוא רחוב ע"ש אביו של הרבי. לפני פחות מחודש ציינו את יום ההילולא, וזו זכות גדולה".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.