מערכת COL
|
יום ה' אלול ה׳תשע״ז
27.08.2017
נסיעת מבחן – פיג'ו 3008
זהו זה, לתאגיד PSA (יצרנית פיג'ו סיטרואן) יש רכב פנאי עצמאי ללא עזרתם של היפנים. התוצאה מרהיבה והביצוע לא פחות, אנו בוחנים היום את אחד מרכבי הפנאי המרשימים בעולם .
לקח זמן לצרפתים (ובכלל ליצרנים האירופאים) לייצר אלטרנטיבה ראויה לסגמנט רכבי הפנאי הלוהט, מסתבר שעד היום לא היה לפיג'ו סיטרואן רכב פנאי עצמאי.
ה-3008 הקודם, היה סוג של מיניוואן מקוצר ולא בדיוק רכב פנאי. אבל עכשיו עם הופעתו של ה-3008 החדש אנו יכולים לומר בבירור שהיה שווה לחכות.
זה מתחיל בעיצוב החיצוני, ה-3008 נראה כאילו יצא מתערוכת רכב. כולו הוד והדר עם פיסולים לאורך ולרוחב, חבילת כרום, חישוקים יוקרתיים בשני גוונים, פנסים מחודדים ותאורת לד.
שולי קצת, אבל תסתכלו בסיומת של מכסה המנוע שזכה לניקל עדין בשילוב פלסטיק שחור, אפילו פנסי הלד מאחור נראים כמו שלשה גופי תאורה נפרדים.
"וואו" ! פתיחת הדלתות מזכירה את עולם התעופה, לרשות הנהג עומד "קוקפיט" אופנתי (קיים כבר מרמת הגימור הבסיסית), לוח מחוונים דיגיטלי עם גרפיקה מרהיבה שדוברת עברית, דשבורד ודלתות שמשלבות בין בד אופנתי, אלומיניום ודמוי עור, תאורת אווירה, הגה קטן שלא מסתיר את לוח המחוונים, בקרת אקלים מפוצלת ובלם יד חשמלי. במרכז הרכב ישנו מסך מגע 8 ששולט על מערכות הרכב (וכולל את המזגן...). כדי לפתור את בעיית הבטיחות הנגזרת ממסך אחד ששולט על כל המערכות, בנו ב-3008 פסנתר עם מתגים איכותיים שאיתם ניתן לעבור בין המערכות, מה שהופך את המערכת לנשלטת יותר (ועדיין היינו שמחים לבקרת אקלים נפרדת מהמסך).
תא הנוסעים עוצב ספורטיבי, כך יוצא שמושב הנהג חובק את הנהג קצת יותר מידי... מקום לרגל שמאל אין כ"כ, מעבר לזה המושב נוח ומעוצב ומרמת הגימור האמצעית פרימיום, הוא גם ניתן לכוונון חשמלי.
מאחור יקבלו הנוסעים מרווח רגלים כיאה לרכב פנאי, רצפה שטוחה, פתחי מיזוג וחלון גג ענקי.
תא המטען ענק ובעל קיבולת של 520 ליטר, הוא מעוצב בקווים ישרים ובזכות זה הוא מרגיש הרבה יותר גדול.
מערכות בטיחות יש, החל מרמת האיבזור פרמיום והם כוללים התראה בשטח מת, בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת למניעת סינוור, התראה אקטיבית (מידי...) על סטייה מנתיב וסיוע לשמירה על נתיב (מצוין אם הרכב סטה מהנתיב ובהחלט לא מיועדת לנסיעה אוטונומית).
3 מנועים ל-3008. דיזל חסכוני בגירסת הבסיס שמפיק 120 כ"ס, בנזין בנפח 1.6 ליטר שמפיק 165 כ"ס ובגירסה הבכירה ישנו מנוע טורבו דיזל המפיק 180 כ"ס.
אנחנו קיבלנו למבחן את המנוע הבנזין 1.6 טורבו, התאוצה לינרית אך לא ספורטיבית. צריכת הדלק עמדה על ממוצע של 13 ק"מ לליטר ויש גם "סטופ אנד סטרט" (שלא מצאנו איך לכבות אותו...).
במסגרת המבחן זכינו להיכרות עם המערכת החדשה של לובניסקי שמחוברת לפוינטר ותוכלו לקראו עליה כאן
במסגרת המבחן זכינו להיכרות עם המערכת החדשה של לובניסקי שמחוברת לפוינטר ותוכלו לקראו עליה כאן
סיכום: ההשקעה בעיצוב, תחושת הפרמיום בתא הנוסעים ורמת השימושיות שלו הופך את ה-3008 לאחד מרכבי הפנאי המרשימים בעולם .
הוסף תגובה
0 תגובות