מערכת COL | יום ב' אלול ה׳תשע״ז 24.08.2017

ביתר-עלית: מאות בחורים ואברכים בשבועיים מלאים בחסידות

שבועיים מלאים וגדושים בלימוד החסידות עברו על מאות הבחורים והאברכים שהשתתפו בישיבת בין הזמנים מיוחדת בביתר עילית, שם הם יושבים ולומדים חסידות בשקידה עצומה, עם מערכת מסודרת של אנשי צוות הנותנים יחס אישי לכל אחד ● לכתבה המלאה
ביתר-עלית: מאות בחורים ואברכים בשבועיים מלאים בחסידות
צילום: מאיר אלפסי
ישיבת בין הזמנים מתקיימת במסגרת מרכז חמ"ש – להפצת מעיינות החסידות בראשות הרב יוסף יצחק אופן, וזוכה להצלחה מופלגה כשזה השנה החמישית, מתאספים בחורים ואברכים מכל הסוגים והחוגים, ויושבים ולומדים חסידות בשקידה עצומה, עם מערכת מסודרת של אנשי צוות הנותנים יחס אישי לכל אחד, ושיעורים מיוחדים בנושאים הנלמדים לכל גיל בנפרד.

עדויות מהשטח

הרב מנחם מענדל רוט שמסר את השיעורים לבחורי הישיבות במסגרת ישיבת בין הזמנים:
"רואים את הצימאון הגדול שיש ללימוד חסידות באופן לא רגיל מגדול ועד קטן, הרי ישנם עוד ישיבות בין הזמנים בביתר, והעובדה שמאות בחורים ואברכים מכל הגילאים - שרובו המוחלט הם משאר החוגים - מחליטים להשתתף דווקא בישיבת בין הזמנים שבה הלימוד הוא לימוד החסידות, מדברת בעד עצמה שאנשים מחפשים פנימיות ומחפשים את הנשמה של התורה, וכל אחד מחפש את הנשמה שלו".

"רואים בבירור את ההשפעה הגדולה שישיבת בין הזמנים עושה על האברכים והבחורים, כשהם ממשיכים את הלימוד במשך כל השנה כולה, במילים האלה אמר לי בחור: "מה שיש לי פה זה נשמה לתורה ומצוות של כל השנה".

"אצל הרבה מהלומדים רואים איך שהלימוד מכה שורש, בכך ששנה אחרי זה הם כבר בקיאים בחסידות, וזה מדגיש שהטעימה הזאת יש בה ממש, עד כדי כך שזה מה נותן להם את החשק להמשיך בלימוד החסידות בתורת רבותינו גם אחרי סיום ימי בין הזמנים".

מגלים עולם חדש

הרב שניאור זלמן רבינוביץ ראש הכולל בביתר: "מרגש מאד לראות את הבחורים שבחרו להגיע וללמוד בשקידה עצומה בימי בין הזמנים, ובמקום לטייל מנצלים את הזמן ללימוד תורת החסידות. מדהים לראות את האוירה הרצינית, ואכן רואים שהלימוד משפיע עליהם בצורה חזקה מאד ומקרב הרבה לחסידות, אברכים ובחורים מעידים שגילו עולם חדש ובוודאי שזה משפיע על המשך לימודם את תורת החסידות".

תגובות נלהבות

התגובות של המשתתפים עצמם מדברות בעד עצמן, מעניין לציין את מה שאחד הבחורים התבטא ש"עצם השהייה בישיבת בין הזמנים כבר עשה שינוי בחייו, כשהוא היה בטוח ש'חסידות' זה שיריים וטישים, וכעת הוא מבין שחסידות זה תורה שלימה, יש כאן עומק ורוחב".

בחור נוסף אמר ש"לפני בין הזמנים הוא לא חשב אף פעם מה זה יהודי, ולא העמיק כלל בעניין וכאן גילה מה זה יהודי, הוא התחיל להבין שיהודי יש לו נשמה שהיא חלק אלו-ה ממעל".

פעולה נמשכת

הרב שמואל אופן מנהל מרכז חמ"ש מציין שזה השנה החמישית ברציפות וזה מצטרף ל"רשת הכוללים ללימוד החסידות בארה"ק", בה 50 כוללים מקרית שמונה ועד אילת לומדים חסידות מדי יום ביומו במשך השנה כולה, וההשפעה הגדולה ניכרת כשכמה וכמה ממשתתפי ישיבת בין הזמנים ממשיכים ומצטרפים לכולל חסידות כדי להמשיך את לימודם כל השנה כולה".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.