מערכת COL | יום ל' אב ה׳תשע״ז 22.08.2017

נסיעת מבחן – מיצובישי ספייס-סטאר

מיצובישי ספייס סטאר היא סופר מיני מאובזרת במחיר של מכונית מקטגוריית המיני, בנוסף היא מציעה גם צריכת דלק מצוינת, יצאנו לבדוק.
נסיעת מבחן – מיצובישי ספייס-סטאר

ב"ה
צריכת דלק היא אחד הנתונים החשובים ביותר ברכישת רכב חדש, הנושא החם ביותר בעולם הרכב הוא התחום ההיברידי והחשמלי, רק שמחירו של רכב היברידי עומד כיום מעל 100.000 ₪ והתקציב שלנו לצורך הכתבה היה כ- 75.000 ₪ בלבד. אז האם ניתן למצוא רכב חסכוני בדלק בסכום כזה?
חיפוש מהיר במחירוני הרכב הביא אותנו לתוצאה מעניינת, מיצובישי ספייס-סטאר שחודשה לאחרונה נמכרת בגירסתה האוטומטית בסכום של 72.000₪ לרמת הגימור instyle ו-83.000₪ לרמת הגימור premium.


תעודת זהות מיצובישי ספייס-סטאר
ארץ יצור: תאילנד. קטגוריה: סופר מיני האצ'בק (יש גם גרסה מאורכת בתצורת סדאן עם תא מטען גדול יותר והיא נקראת אטראז') מנוע: 1.200 סמ"ק, 80 כ"ס.


השינוי העיקרי בדגם המחודש הוא העיצוב החיצוני המרשים, רכב המבחן (ברמת גימור premium) הגיע בצבע שחור מטאלי, עם חישוקי מגנזיום בשני צבעים, פנסי בי-קסנון מלפנים ולד מאחור, ספוילר אחורי וכניסה ללא מפתח.
תא הנוסעים ממשיך להרשים עם מרווח גדול ביחס לקטגוריה, מושבים נעימים בשילוב שחור ובז', ידיות דלת קדמיות מצופות כרום, בקרת אקלים דיגיטלית, הנעה ללא מפתח ובקרת שיוט שנשלטת מההגה.
מערכת השמע הבסיסית, מגיעה עם בלוטות' מקורי (שתפעולו מעצבן) וללא כניסת USB. אבל לפי הידוע לנו כל לקוח מקבל במסגרת הקנייה את מערכת המולטימדיה של כלמוביל והיא כוללת חוץ מבלוטות' גם וויז פנגו ועוד
מושב הנהג נוח גם בנסיעות ארוכות אבל לא ניתן להנמיך אותו, ההגה מתכוון לגובה אך לא לעומק, יש מחשב דרך אך הוא בסיסי מידי ותפעולו מלוח המחוונים.
המושב האחורי מפתיע עם מרווח הברכיים מהגדולים בקטגוריה, חלונות כהים, מושבים בשני גוונים, אבל מישהו שכח להתקין תאורה לנוסעים והיינו שמחים שתהיה איזו אפשרות לקיפול המושבים מתוך תא הנוסעים ולא לעשות את הסיבוב החוצה ולשחרר מתא המטען.
תא המטען קטן מאד וזה כנראה בזכות מרחב הנוסעים בשורת האחורית וכן, יש כאן תאורה...
הגיע הזמן לצאת לדרך. לחיצה על כפתור ההנעה והמנוע מתעורר לחיים, היי, בלי לבדוק יש לו רק שלש צילינדרים, הרעידות הקלות של הרכב והצליל שלא ניתן לטעות בו... אנו משלבים להילוך וזוכרים שאנו רוצים להגיע לנתוני צריכת דלק כזו שתהיה שווה לרכב היברידי. לצורך כך אנו משנים את הרגלי הנהיגה שלנו ומאיצים בסבלנות מרובה שגורמת לנהגים מאחורינו להתפוצץ... חצי עין נמצאת כל הזמן על נורת ה-ECO בלוח המחוונים (שסובל מהשתקפות) שנעלמת בכל פעם שלוחצים קצת יותר מידי על דוושת התאוצה (בהמשך למדנו להיעזר בבקרת השיוט, שזוכרת את המהירות שנסעתם לפני הבלימה ומאיצה לשם בהדרגה) בנוסף דאגנו לנסוע בכבישים ללא עליות תלולות והקפדנו לא לעבור את ה-90 קמ"ש. אחרי מספר דקות לא ארוכות אנו מגיעים לתוצאה המפתיעה ברכב שאינו היברידי. מחשב הדרך מציין שצריכת הדלק הממוצעת עומדת על 5 ליטר בנזין ל-100 קילומטר, נתון שהצלחנו לעשות בזמנו עם הקיה נירו ההיברידית.
נסיעה בתוך העיר עם הפקקים של איזור המרכז הורידה את הממוצע ל-14 ק"מ לליטר.
ומה יהיה אם תחליטו להתעלם מנתוני צריכת הדלק וללחוץ קצת יותר חזק? את האמת לא הרבה. שילוב של תיבה רציפה עם מנוע לא חזק במיוחד יוציא לרובינו את החשק לנסיעה נמרצת ואם תתעקשו למרות הכל תשמעו את הצליל הלא נעים של התיבה הרציפה שמבקש בלי עדינות לחזור לשיגרה. יחד עם התנהגות כביש לא מושלמת והתרסקות על בורות וכבישי מע"צ אנו בטוחים שנמצא אותכם יחד איתנו בנתיב הימני עם בקרת שיוט מופעלת ומוזיקה מתקליט של ניחו"ח.
לסיכום: רמת איבזור גבוהה, אמינות יפנית, צריכת דלק היברידית ומחיר נמוך הופכת את הספייססטאר לאחת הרכישות עם התמורה למחיר, הטובות בישראל.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.