מערכת COL | יום כ"ט אב ה׳תשע״ז 21.08.2017

היום האחרון ב'צעירי ליובאוויטש' ● תיעוד מיוחד

ומלאה הארץ 'פארברענגענס' > יום רביעי כ"ד מנחם אב הוא היום האחרון בצעירי ליובאוויטש ● לאחר סדר חסידות ותפילת שחרית מתקיים שיעור עיוני ומרתק על חוברת הלימודים ● לכתבה המלאה
היום האחרון ב'צעירי ליובאוויטש' ● תיעוד מיוחד
לאחר שבלילה מאות התמימים ישבו להתוועדות מיוחדת ורווית זיכרונות עם הרב ישראל צבי גליצנשטיין, משלוחי הרבי לעיר אילת, שבמשך שעה ארוכה שיתף את התלמידים מהיחידויות הרבות להן זכה במחיצת התמימים, ודרש ותבע ללא הרף לחשוב על הרבי ולחיות אתו בכל רגע משעות היום, ועל אף שהפארבריינגען תם לו בשעה מאוחרת, אך בצעירי ליובאוויטש השעה כלל לא משנה וכבר למחרת בבוקר התקיים סדר חסידות רבתי כמידי יום.

בשעות הצהרים של יום שלישי הופיע הרב מנשה מרדכי לאופר, משלוחי הרבי לעיר אשדוד, לוואס געדיינקסטו עתיר גילויים. במשך שעה ארוכה ישב הרב לאופר ושיתף את הבחורים בסיפורים ואפיזודות מיוחדות משנות האור, קבוצה תשד"מ מעולם לא הייתה מוחשית יותר
לאחר מכן יצאו התלמידים לסיבוב ג'יפים ברחבי מגדל העמק וגלילותי', ובמקביל התקיים משחק ייחודי 'ונכבשה הארץ' שאתגר את התלמידים במשך זמן ארוך בשאלות שונות על תולדות בית חיינו.

לאחר תפילת ערבית ומערכון קצר שמנסה לתאר מה קורה כשאנשים שונים מנסים לעשות מבצע תפילין, מתקיימת התוועדות לכל התלמידים, כל קבוצה ומדריכיה. הלילה הוא הלילה האחרון בצעירי ליובאוויטש ועקב כך מתארכות ההתוועדויות ונמשכות עד לפנות הבוקר ממש, כשכל בחור מקבל על עצמו החלטות טובות אותן ייקח עמו הלאה לישיבה לאחר שתסתיים ישיבת הקיץ. לתלמידי המתיבתא התקיימה באותה עת התוועדות על האש לכולם יחד עם השליח ר' יהושע פיש.

כמידי לילה בצעירי ליובאוויטש, בכל חדר מתכנסת קבוצת תלמידים בשבת אחים יחד עם מדריך ומתוועדים שעה ארוכה. באחד החדרים תובע המדריך להתמסר עד הסוף לכל הוראה ובקשה של הרבי. היא קשה או קלה - זה כלל לא משנה עלינו לבצע. בחדר סמוך נשמעת תביעה להשקיע מידי יום זמן ללימוד ליקוטי שיחות באידיש דווקא. הרבי השקיע שעות ארוכות בהגהת השיחות, ולמי הוא הגיה אם לא עבורנו, שאנו נתעסק בזה ונקדיש לכך את כל ליבנו ומוחנו?

דבר זה מיוחד לצעירי ליובאוויטש. בשבוע השני היה כל לילה התוועדות גדולה. ולפני השינה התוועדות עם המדריכים בכל ערב וערב. אל הפעם ההתוועדויות היו ללא הבדל זמן כמעט.

יום רביעי כ"ד מנחם אב הוא היום האחרון בצעירי ליובאוויטש. לאחר סדר חסידות ותפילת שחרית מתקיים שיעור עיוני ומרתק על חוברת הלימודים מפי ראש ישיבת תות"ל מגדל העמק הרה"ח ר' יוסף יצחק גולדברג. לאחר השיעור מתארגנים כל התלמידים לתמונה קבוצתית על רקע הישיבה ומשם מתכנסים כולם יחד לבאנקעט הסיום.

תם ולא נשלם, צעירי ליובאוויטש תשע"ז..
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.