מערכת COL | יום כ"ט אב ה׳תשע״ז 21.08.2017

בפעם התשיעית: קעמפ בר-מצווה לילדי העיר טבריה

ביום חמישי האחרון נחתם בפעם התשיעית קעמפ "מסע בר מצווה" עם חב"ד שע"י בית חב"ד טבריה בראשות השליח הראשי הרב יוסף קרמר ● בואו לקבל הצצה ל'מסע' המיוחד ● לכתבה המלאה
בפעם התשיעית: קעמפ בר-מצווה לילדי העיר טבריה
ביום חמישי האחרון נחתם בפעם התשיעית קעמפ "מסע בר מצווה" עם חב"ד שע"י בית חב"ד טבריה בראשות השליח הראשי הרב יוסף קרמר.

הקעמפ מיועד לנערים הנמצאים בשנת הבר מצווה, שם הם לומדים כיצד מתנהג יהודי בוגר ובצורה חווייתית לומדים מהו יהודי איך נלחמים ביצר ועוד, כל זאת בצורה חוויתית עם שלל אטקרציות המאהיבות על הילדים את הקעמפ ומאפשרת לנצל זמנים של כיף והנאה ספוגים במסרים יהודיים.

אז בואו נציץ ליום בחיי מסע בר מצווה:

הנערים מגיעים בשעה 9:00 לקמפוס של ישיבת חב"ד בעיר, בו נערך המסע, שם הם מתקבלים במאור פנים ע"י התלמידים השלוחים בעיר שהם בעצם צוות המסע ומיד נפתח היום במסדר הבוקר. 

במסדר, הם משננים את שנים-עשר הפסוקים ואת ההמנון האהוב של המסע משם ממשיכים לתפילת שחרית בחיות כמו שראוי לילדי עיר הקודש טבריה.

לאחר-מכן, ארוחת בוקר ותוכנית לימודים מתוך חוברת הלימודים המסורתית של מסע בר מצווה שנכתבה ע"י הסופר הרב מ"מ הרשקוביץ בתוכנית הלימודים הילדים לומדים הלכות הצריכות בצורה חויתית וכן על חיים של יהודי מלחמת היצר ודברים מותאמים ביחד עם המדריכים שיחי'.

מיד לאח"כ מתאספים כל ילדי המסע לפעילות חויתית משחק מהנה או תחרות מושקעת גם הם כמובן ספוגים בהרבה יהדות וחסידשקייט כך לדוגמא במשחק "חפש את המטמון" בדרך למטמון.

הילדים צריכים להניח תפילין למספר מסוים של יהודים לרשום כמה ילדים בספר תורה ולחלץ לפחות מאיש אחד תיאור מהמפגש שלו עם הרבי.

בהמשך היום מגיע זמן היציאה לאטרקציה היומית, מדי יום במשך ימי המסע יצאו הילדים לשלל אטרקציות: באולינג, קייאקים, סנפלינג, אבובים, ג'יפים, מסלול אופניים, לונה גל ועוד... ומשך כל הדרך מה עושים הנערים? איך לא, משננים שורות שורות של תניא בע"פ.

אחד מגולות הכותרת של המסע, הוא הטיול יומיים. יומיים לפני, מנחשים הילדים לאן יהיה הטיול וגם לאחר קיומו החוויות שהיו בו ממשיכים להעסיק את הילדים. השנה, בטיול יומיים נסעו החניכים למרכז שם ביקרו בכפר חב"ד התפללו. בהדרכת המדריכים כתבו פ"נ ב"חדר של הרבי" ב-770 שבכפר חב"ד. לאחר מכן נסעו הילדים לירושלים לכותל המערבי ולעיר דוד גם שפכו את ליבם לפני הקב"ה שיצליחו להגיע לגיל המצוות, כמו שנדרש מיהודי ולעמוד בגבורה במלחמת היצר.

ביום חמישי נערך מעמד הסיום המרגש הנערים המרוגשים התקשו להפרד מצוות המסע שרו את שירי הפרידה והודו נרגשות להם ולרב יוסף קרמר מנהל בית חב"ד שמנהל את כל המסע ומממן אותו.

גם בגמר המסע הבטיחו התלמידים השלוחים והנערים "נמשיך לשמור על קשר" כי חסידים אינם נפרדים.

אחד ההורים אומר כי "החיבה והקשר המיוחד שיש לילד למסע בר מצווה ולבחורים מהישיבה הוא מפליא".

התודה והברכה אחת היא ליו"ר מוסדות חב"ד טבריה והשליח הראשי הרב יוסף קרמר על המימון המלא של המסע. לבעלי העסקים בטבריה שתרמו למסע. לר' זאב ברג שעזר רבות להשיג את התקציב למסע בר מצווה. לראש ישיבת חב"ד הרב ברוך לבנוני על נתינת המתחם וכל העזרה הרבה. ואחרונים חביבים לתלמידים השלוחים שהתמסרו בכל ליבם ומאודם להצלחת המסע.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.