מערכת COL | יום כ"ד אב ה׳תשע״ז 16.08.2017

'צעירי ליובאוויטש': שבת כ' מנחם אב עם המשפיעים

ליל שישי בצעירי ליובאוויטש. לאחר שמיעת זיכרונות מימי ההוד בבית חיינו מפי שליח הרבי לנהריה הרב ברוך וילהלם, התכנסו התלמידים בזאל הגדול להתוועדות מיוחדת עם משפיע ישיבת תומכי תמימים במגדל העמק ומשלוחי הרבי לארץ הקודש הרב יוסף יצחק גורביץ • לכתבה המלאה
'צעירי ליובאוויטש': שבת כ' מנחם אב עם המשפיעים
ליל שישי בצעירי ליובאוויטש. לאחר שמיעת זיכרונות מימי ההוד בבית חיינו מפי שליח הרבי לנהריה הרב ברוך וילהלם, התכנסו התלמידים בזאל הגדול להתוועדות מיוחדת עם משפיע ישיבת תומכי תמימים במגדל העמק ומשלוחי הרבי לארץ הקודש הרה"ח ר' יוסף יצחק גורביץ.

בדבריו עורר הרב גורביץ את התלמידים להיות שמחים על זכותם להשתייך ללגיונו של מלך. בין הדברים שיתף הרב גורביץ את התלמידים מאירועים שונים להם היה עד בבית חיינו.

"שבת בקעמפ איז אזוי ווי שמחת תורה", אמר רבינו למנהלי קעמפ גן ישראל דטרויט באחת מן היחידויות להן זכו. ואם כך בקעמפ גן ישראל רגיל, הרי שבישיבת הקיץ צעירי ליובאוויטש על אחת כמה וכמה.

כבר בבוקר יום שישי, עת החלה אווירת שבת יום ההילולא כ' מנחם אב לנשוב ברחבי השטח, יצאו כ-350 תלמידי התמימים ומדריכיהם, לאחר סיום סדר חסידות בוקר ותפילת שחרית כמידי יום בישיבת הקיץ, למבצעים רבתי ברחבי ערי הצפון. במקביל, יצאו באותה עת תלמידי ה'מתיבתא' (תכנית ייחודית לעולים לישיבות) לטיול מיוחד לאבובים בכינרת.

בשעת החזרה ממבצעים הופתעו התלמידים להתבשר כי בקריית צעירי ליובאוויטש ישבות במהלך השבת, במיוחד בכדי להשתתף עם תלמידי התמימים בתפילות, בסעודות השבת וכמובן במהלך ההתוועדויות, הרה"ח ר' יעקב משה וואלבערג, מראשי ישיבת תות"ל מנצ'סטר.

שעת דמדומי חמה של יום שישי, וצעירי ליובאוויטש לבשה חג, שמחת תורה בצעירי ליובאוויטש. לאחר תפילת מנחה וסדר לימוד בתורת רבינו אודות אביו בעל יום ההילולא, פרצו כולם בריקוד סוחף של ניגון ההקפות לבעל ההילולא, שפתח את שמחת תורה בצעירי ליובאוויטש.

בצהרי השבת התקיימה התוועדות רבתית לתלמידי הזאל בהשתתפות אורח השבת הרב וואלבערג, שבמשך שעות ארוכות עורר את התמימים להתמסר לכל מה שנדרש מתמים בתמכי תמימים לבצע. תלמידי המתיבתא התוועדו עם מדריכיהם.

בין הדברים שיתף הרב וואלבערג את התלמידים עם סיפור מיוחד שאירע למשפחתו עם הרבי. "בסיום שנות המ"מים עבדה אשתי בבית ספר המשתייך לקהילה הסורית בניו יורק. באחד מימי ראשון לקחה אשתי את מנהל בית הספר לחלוקת הדולרים של הרבי. גם אני עברתי עמם.

"ראשון עבר המנהל והרבי הביא לו דולר, לאחר מכן הציגו המזכיר בפני הרבי ואמר שהוא מנהל בית הספר. הרבי הביא לו דולר נוסף ואמר: "בשורות טובות" ותו לא. לאחר מכן עברה אשתי, ולאחר שהציגה המזכיר כמורה בבית הספר הביא לה הרבי דולר נוסף ובירך להצלחה בעבודה בבית הספר וכו'. גם כשאני עברתי אח"כ קיבלתי שני דולרים וברכות על עבודת הקודש של אשתי בבית הספר.

"נורא תמהתי. הן אשתי רק עובדת בבית הספר ולא יותר מזה ודווקא אותה הרבי בירך להצלחה בעבודה וכו', וגם לי – שאני רק בעלה – קיבלתי ברכות בקשר לבית הספר; ואילו המנהל, שהוא המנהל והקשר שלו לבית הספר הוא לכאורה הרבה יותר חזק, לא קיבל שום ברכה או תזכורת על בית הספר – רק "בשורות טובות"?

"לאחר ימים ספורים הבנתי את שאירע. יצאה הודעה שהמנהל פוטר מעבודתו בבית הספר. האמת הייתה שהוא פוטר כבר לפני כמה שבועות ואף אחד לא ידע מזה בלעדיו, או כך לפחות חשב המנהל..."

במוצאי שבת הצטופפו מאות התלמידים לפארבריינגען כ' מנ"א עם הרבי. התלמידים כולם עמדו בפירמידות שהוכנו במיוחד מיד עם צאת השבת, ממש כמו שעמדו בפני הרבי בימי האור - כל בחור וכוסית הלחיים שלו בידו, מול מסך הוידיאו ששידר מספר שעות ללא הפסקה את התוועדות כ' מנ"א תשמ"ה. התוועדות עם הרבי במלוא מובן המילה. לאחר סיום ההקרנה נערכה 'חזרה' על ההתוועדות.

בשבוע שעבר התקיים בישיבת הקיץ 'המשחק הגדול', במהלכו נדרשו הבחורים להעביר אצל חבר השופטים שלושה חוקים המתקנים את הפרצות בשלימות התורה (ציונות וכד'), שלימות העם (מיהו יהודי) ושלימות הארץ. על מנת להעביר את החוק נתבקשו הבחורים להתקשר למספר משפיעים, להציג חפצים הקשורים לנושא החוק אותו ברצונם להעביר ועוד.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.