מערכת COL | יום כ"ג אב ה׳תשע״ז 15.08.2017

ה'ירחי כלה' התורני של דוביל, נורמנדי צרפת

המפעל התורני 'ירחי כלה' קיים בעם היהודי זה אלפי שנים, כאשר בעה"ב נאספים לשמיעת שיעורי תורה מפי גדולי התורה בימי החופש, אך דומה כי הוא לבש צורה מיוחדת בעשורים האחרונים, כאשר הכינוס התורני מתקיים בסמיכות ליום ההילולא כ' מנחם אב ומוקדש לזכר אביו של הרבי ● תיעוד מיוחד מה'ירחי כלה' בדוביל, בחבל נורמנדי צרפת ● רבני קהילות, ראשי קהילות נאספו זו השנה השלישית לבית חב"ד הראשי בעיירת הנופש דוביל - נורמנדי, בניהולו של הרב שמואל לוין, למרתון של שיעורי תורה ● לכתבה המלאה, תמונות
ה'ירחי כלה' התורני של דוביל, נורמנדי צרפת

עיירות הנופש הממוקמות לאורך קו החוף של נרמונדי, מושכות אליהם מיליוני תיירים במשך כל ימות השנה, ומטבע הדברים גם יהודים רבים מכל רחבי העולם. בחודשי הקיץ, נוהגים גם יהודי צרפת לנסוע לשם עם כל בני המשפחה וליהנות מהנופים, מהאוויר הנקי, האטרקציות והחופים הנקיים.

בית חב"ד המרכזי של העיר דוביל, מפעיל מרכזי תפילה ולימוד בכל העיירות האלו, והפעילות שוקקת חיים החל מחג השבועות ועד לימי ערב השנה החדשה: בית כנסת, בית מדרש, ישיבת קיץ, מסעדה כשירה, בית ספר יסודי, ועוד.

לכבוד יום ההילולא השבעים של הרה"ק רבי לוי יצחק שניאורסאהן זצוק"ל, אביו של הרבי, התקיים מרתון של שיעורי תורה במסגרת אירועי 'ירחי כלה' הנערכים בכל ריכוזי חב"ד בעולם.

בהיכל בית הכנסת בדוביל, מסרו שיעורי תורה, הרצאות תורניות מרתקות, ופלפולים בתורתו של בעל ההילולא: עורך דין הידוע בקהילה היהודית בצרפת שנלחם למענה הרב ד״ר שארל מאייערס שדיבר על כל ענייני השעה בפוליטיקה העולמית בראי ההלכה ; הרב דוד ממן, רב בית הכנסת של הקהילה הספרדית בדוביל, שפלפל בהלכות דיינים; הרב ד"ר דוד טמסטעט, שדיבר בנושא הפריה מלאכותית ואם פונדקאית; הרב מיכאל בניגמוס, מנהל מוסדות חינוך 'יד מרדכי 'בפאריז, שפלפל בנושא חובת התוכחה וההגדרות שלה; הרב שמואל לוין, שליח ומנהל בית חב"ד המרכזי של נורמנדי, שפלפל בנושא עליה לתורה לנשים.

הקהל הרב, שהגיע למקום במשך כל היום, התבשם מהאווירה התורנית המיוחדת, והודה לשלוחים הרב שמואל וחווה לוין שיחיו, על הבנייה  ופיתוח של מקום תורה במרכז מקומות הבילוי והחופש של יהודי צרפת.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.