מערכת COL | יום כ"ג אב ה׳תשע״ז 15.08.2017

מאוחדים מתמיד: גבעת מרדכי בשבת אחדות מרגשת בחברון

קהילת 'גבעת מרדכי' ורמת בית הכרם הירושלמית, ערכה שבת אחדות מרגשת בעיר האבות חברון, בראשות השלוחים הרב יעקב ורעייתו נחמה סלונים • בין המשתתפים הנכבדים: הרב זאב דוב סלונים רב מרכז העיר ירושלים, חבר בי"ד רבני חב"ד ומנכדי הרבנית מנוחה רחל ע"ה ואיתו בנו השליח הרב אהרון סלונים מבינגהמטון נ. י. ויו"ר הקהילה ר' עמי פייקובסקי • כתבה נרחבת, תמונות>>
מאוחדים מתמיד: גבעת מרדכי בשבת אחדות מרגשת בחברון
מאוחדים: מימין, ר' עמי פייקובסקי, השליח בגבעת מרדכי הרב יעקב סלונים, הגה"ח הרב זאב דוב סלונים, מנהל בית חב"ד בחברון השליח הרב דני כהן


שעות הצהריים יום שישי. ברחובות השכונה הירושלמית גבעת מרדכי עשרות משפחות חברי קהילת חב"ד גבעת מרדכי ורמת בית הכרם, גוררות תיקים לעבר האוטובוס הממוזג להשתתף בשבת קהילה עם בית חב"ד בראשות השליח ורב הקהילה הרב יעקב סלונים.

האוטובוס ועוד מספר כלי רכב פרטיים יוצאים לתפילה בקבר רחל ומשם ממשיכים ליקב עתיק בקריית ארבע ולכרם בוטיק של משפחת אריאל שבתם הלל הי"ד נרצחה בדיוק לפני שנה כשמחבל ימ"ש חדר לביתם.

בסיור בכרם העוטף את ביתם מתאר ר' עמיחי את האזור בהיסטוריה הרחוקה והקרובה ומרגש את השומעים בתיאור בוקר הרצח ומסירות הנפש במגורים במקום. המבקרים נכנסו ליקב וטעמו מהיין המשובח המיוצר במקום.

בקריית ארבע עצרו לביקור בביתם של הרב ברוך ושרה נחשון מחלוצי הישוב היהודי, הרב ברוך בסגנונו המיוחד והשנון מתאר את הקשר שלו עם הרבי ומסביר את אוסף המוצגים והציורים היהודי היחודי שלו, הקהל התפעל מהציורים המהממים ומשמעותם.

עם הגעתם לבית הארחה בשכונת אברהם אבינו התארגנו בשמחה לקראת שבת המלכה.

לאחר תפילת ליל שבת במערת המכפלה מתוך שירה וזמרה התקיימה סעודת ליל שבת סביב שולחנות ערוכים בהשתתפות הרב זאב דוב סלונים רב מרכז העיר ירושלים, חבר בי"ד רבני חב"ד ומנכדי הרבנית מנוחה רחל ע"ה ואיתו בנו השליח הרב אהרון סלונים מבינגהמטון נ. י.

הקהל היה מרותק לדברי התורה וסיפורי החסידים ותיאורים מכלי ראשון על הישוב החסידי בעיר חברון.
לאחר הסעודה ישבו הקהל עד השעות הקטנות של הלילה לעונג שבת מתוך שבת אחים ואחדות עם השליח הרב דני כהן ויו"ר הקהילה ר' עמי פייקובסקי שחיזקו את הציבור להתמסר ולפעול במבצעי הרבי.

עם השכמת הבוקר לאחר מקווה וטעימת בוקר ישבו משתתפי השבת לשיעור במאמר הרבי ע"י השליח הרב אהרון סלונים שבטוב טעם ובבהירות רבה הכניס את המשתתפים לביאור החסידות על מעלת הגוף והעשייה בעולם הגשמי.

לאחר תפילת השבת במניין חב"ד במערת המכפלה עם השלוחים באזור, סעדו באי השבת סעודת שבת כשהרבנים לבית סלונים מביאים מתורתו של ר' לויק ע"ה אביו של הרבי שבשבת צוין יום הסתלקותו. הרב איציק ניימרק משלוחי הרבי לחברון ריתק את הקהל בסיפורי מופת בעשייה הברוכה של בית חב"ד חברון עם החיילים באזור זה.

לאחר מנוחה קלה יצאה הקבוצה לסיור מיוחד ברחבי חברון ההיסטורית עם המדריך ר' שמואל מוצניק תושב חברון שבלשונו הציורית והמרתקת העביר את הסיור בדגש על הקהילה החב"דית החסידית שנשלחה ע"י האדמו"ר האמצעי.

תפילת מנחה נערכה בביהכנ"ס אברהם אבינו שנקנה ע"י האדמו"ר האמצעי ומתוחזקת ומופעלת כיום ע"י השליח הרב דני כהן.

לאחר סדר ניגונים מרומם ומרגש סיפר ר' עמי פייקובסקי על הקשר האישי שלו וסיפור התקרבותו אל הרבי.

לאחר ערבית בביהכנ"ס אברהם אבינו עלו ובאו משתתפי השבת לגג ביתם של השלוחים בני הזוג כהן להבדלה וראיית וידיאו של הרבי.

בסעודת מלווה מלכה דיבר בחן חסידי מיוחד השליח הרב רפאל-פולע ברוד שריתק את הקהל בחשיבות מסירות הנפש בהתמדה על קיום החלטות טובות בתורה ומצוות.

משתתפי השבת הודו מקרב לב לשלוחים בני משפחת סלונים על השבת המרוממת שהעניקה כוחות חדשים להתחזקות בעבודת ה' מתוך שמחה וקבלת החלטות טובות לחיזוק בהנהגות חסידיות.

*

מצורפות מספר תגובות של משתתפים על שבת האחדות המרגשת:

"אין מילים שיכולות להביע את תודתי העמוקה עבור השבת הנפלאה שזכיתי לבלות במחיצתכם שבת מרוממת והתעלות רוחנית תבורכו מפי עליון."

"זכות גדולה לפגוש ,להכיר ולשבות עם משפחה נדירה מלאת חום אוהבת ישראל. לקחתי צידה לדרך לקראת הגאולה הקרובה ממש. הבנות שהן מתנות קטנות שמישהו שלח לי. הרב אביו ואחיו, משפחת סלונים השארתם אותנו ללא מילים. משפחה נדירה. ניכר כוחו המניע של הרבי, והברכה שהתברכתם בה, אהבת ישראל. תודה לבורא העולם שזכני."

"תודה רבה לכם על כל ההשקעה למען עם ישראל, עם השם, עם הנצח! תגמולים מהקדוש ברוך הוא! יישר כוח ענק לכל משפחת סלונים, דוגמא למופת לכל עם ישראל."

"ב"ה היתה לנו שבת מרומממת מאד מאד. הכל היה מושלם מאת ה' יתברך. הביקור ביקב ואצל הצייר המופלא...

הקבוצה נחמדה. הארוח התפילות במערת המכפלה ובבית כנסת חב"ד המעניין... האורחים המאתגרים בשבת והריקודים הללו. בעלי והאורח רקדו. תביני שהאורח הזה בגלל מצבו הגופני מאד ירד בהתנהלות היומיומית וכבר הפסיק להתפלל והשבת ב"ה בזכותכם התפלל 3 תפילות זה ממש מעל הטבע. ב"ה!

הלוואי שתמשיך ותלווה אותו הקדושה של עיר האבות שבזכותכם המלאה הגענו אליה! ועולה על כולם החיוך והחיבוק שלכם! ביחוד תגידי לבנות המדהימות שלך ....שליחות העתיד! גם אהבתי את ההקפדה על הדיוק ועמידה בזמנים ככל האפשר. מי אמר שחב"ד לא מדייקים! שבע טוב נפלא ומבורך כמוכם."


הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.