מערכת COL | יום כ"ב אב ה׳תשע״ז 14.08.2017

48 שעות של מלחמת 'התקשרות' בגן ישראל ארץ הקודש

פניה של קרית גן ישראל שונים לחלוטין, בבוקרו של יום במלחמת ההתקשרות. בכל פינה אפשרית נראים שלטים ומודעות המעבירות את המסרים של שני הפלוגות, "רועה האמונה" ו"רועה נאמן". בזאל ובחדרי ה"עסן עסט זיך" מחולקים הפלוגות לשני מקומות ישיבה, וכל חלק מקושט בצבע וסמלי הפלוגה. השטח מוכן ליום עמוס ומלא כוחות והשקעה של חיילי גן ישראל • לדיווח מלא וגלריית תמונות
48 שעות של מלחמת 'התקשרות' בגן ישראל ארץ הקודש
צילום גן ישראל: שניאור שיף, מאיר דונל
פניה של קרית גן ישראל שונים לחלוטין, בבוקרו של יום במלחמת ההתקשרות. בכל פינה אפשרית נראים שלטים ומודעות המעבירות את המסרים של שני הפלוגות, "רועה האמונה" ו"רועה נאמן". בזאל ובחדרי ה"עסן עסט זיך" מחולקים הפלוגות לשני מקומות ישיבה, וכל חלק מקושט בצבע וסמלי הפלוגה. השטח מוכן ליום עמוס ומלא כוחות והשקעה של חיילי גן ישראל.

גם בתוכניות סדר היום השגרתי של גן ישראל, שבכל יום נערכים באוירה המיוחדת של הקעמפ, מקבלים עתה ניקוד ומצטרפים למלחמה. המסדרים והתפילות נערכים בצורה מיוחדת, ומצד החיילים ניכר מאמץ רב יותר. אחרי התפילה נערכים מערכונים על חומר הלימודים על ידי שני הפלוגות, וחייל מהפלוגה השניה מתבקש להסביר את התוכן מחוברת הלימודים.

עלונים ומנשרים מופצים במהלך התכניות, ובהם קריאתם של קציני המלחמה להמשיך ולהוסיף להילחם, על ידי שינון התניא בעל פה וההתנהגות באהבת ישראל. לצד סיפורים ואמרות המסבירים את נושא הפלוגה.

שעתיים שלמות מוקדשות ללימוד בעל פה. בזאלים השונים מתאספים חיילי הפלוגות, וכל אחד מהחיילים נבחן מכסת שורות תניא בעל פה. הקטעים קלים לשינון, וחיילים שמתקשים זוכים לעידוד ועזרה אישית של אנשי הצוות של פלוגתו. החיילים מקבלים פרסי עידוד, וקטעי בונוס נוספים נלמדים.

המנונים חדשים מצטרפים להמנוני גן ישראל. כל פלוגה מתאספת ולומדת את ההמנון שלה. בימים הקרובים, ינגנו שוב ושוב את ההמנונים. בסעודות השבת ובמסדרים, והשיר המתנגן בפי החיילים והצוות, המפזמים אותו בכל הזדמנות. כל המנון מספר סיפור אחר. סיפורו של מר אליוט לסקי, צעיר יהודי, אמריקאי טיפוסי, שואל את הרבי "היכן האלוקים נמצא?" והרבי משיב: "בליבך." והמפגש הצית את נשמתו. וסיפורו של יהודי בודד, בכלכותא שבהודו, היושב בחג החנוכה בביתו, ובליבו ספק האם להתבולל, ומי שם לב אל יהודי אחד בין מילארד הודים. במסך הטלויזיה צופה הוא לפתע במעמד החנוכה לייב, וקולו של נשיא הדור נשמע, מסביר שאפילו פעולה הכי פעוטה, כמו הדלקת נר חנוכה בכלכותה, מאירה את העולם כולו.

לקראת סיום שלבי המלחמה, בשטח הקעמפ כבר רמזים המבשרים על המוצג של כל פלוגה. ברחבת ה"עמדו הכן כולכם" הגדולה, מכינה כל פלוגה מוצג גדול ורב מימדים, שיחתום את התחרות בין שני הפלוגות, מאמצים רבים מושקעים במוצגים, והם אכן מפוארים ומציגים את המסר בצורה מיטבית (ראה כתבה נפרדת)

ההודעה על הפלוגה המנצחת, פלוגת "רועה נאמן", מוכרז בבריכה בסופו של היום, ובכך נחתמת מלחמת ההתקשרות. אך את תוספת הכוח שקיבלו חיילי צבאות ה' במלחמה על חושך הגלות – יקחו הם איתם לעד
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.