מערכת COL | יום כ"ב אב ה׳תשע״ז 14.08.2017

בערב יום ההילולא: הונחה אבן פינה למקווה טהרה באלמא אטא

ביום שישי י"ט אב, ערב יום ההילולא של הגאון המקובל רבי לוי יצחק שניאורסון, אביו של הרבי, התאספו יהודי הקהילה ואורחים רבים שבאו להשתטח על הציון להנחת אבן הפינה לבניית מקווה חדש • אורח הכבוד: מר ישראל יצחקוב שהיה שותף בהכנת המצבה של ר' לויק לפני 55 שנה • לסיפור המלא
בערב יום ההילולא: הונחה אבן פינה למקווה טהרה באלמא אטא
הקהילה היהודית באלמא אטא שבקזחסטאן, קהילתו של הגאון המקובל רבי לוי יצחק שניאורסון, אביו של הרבי, חוגגת עשרים שנה בשורת מיזמים: אירוח ישיבת קיץ בפעם השישית ואירוח אורחים שהגיעו מרחבי העולם, לקראת היארצייט. כל זאת לצד הנחת אבן הפינה למקווה חדש ומפואר.

האירוע נערך בערב יום ההילולא. רבה של אוסטקמינגורסק, הרב אסף פיינשטיין, הנחה את המעמד. לאחר אמירת פרקי התהילים של הרבי ושל רבי לוי יצחק, הוזמן מר ישראל יצחקוב, האיש שריגש את הקהל בסיפורו המדהים שמחבר אותו לבעל ההילולא, לפני 55 שנה, כשהיה שותף בהכנת המצבה בבית הוריו בטשקנט שבאוזבקיסטן. תהליך השגת האבן, והחריטה היו מלאים בסיפורים וחוויות של מסירות נפש. 

"לפני יומיים הגעתי בהשגחה פרטית לבית חב"ד ופגשתי את הרב כהן ויחד איתו זכיתי להכנס אל הציון הקדוש פעם ראשונה בחיי", סיפר מר יצחקוב בהתרגשות ותיאר את החוויות מהימים ההם.

הנגיד שמואל הלוי שטערן הנעים את הארוע כממשיך את דבריו של ר' ישראל בחזנות עם השיר שיבנה בית המקדש. את האירוע הנעים בנגינתו, הקלידן יוסי כהן.

וכאן הגיע תורם של חיילי צבאות השם, הילדים היקרים, לעזור בבניה, כאשר הם חבושים בכובעי הפועלים אמרו את הפסוקים, והקהל חוזר אחריהם מילה במילה.

הרב ישעי' אלעזר הכהן, עלה אל הבמה ובהתרגשות סיפר על מסירות הנפש של רבי לוי יצחק למען בניית המקווה, אייך שפשט את מעילו היקר והכריז בתקיפות קחו את מעילי שזה עתה קיבלתי כתשלום ראשון עבור בניית המקווה.

בהמשך, הזמין את הנגידים שעושים למען 'ר' לויק' במשך שנים רבות - מר פליקס וולעס והשותפים אבי שאולזון ושמואל הלוי שטערן, והעניק להם עותק של תיק החקירה בעל 3 כרכים עבי קרס, בהם נכתבו כל השאלות והתשובות בין החוקרים ו'ר' לויק'.

בתוך תיק החקירה מובאת החקירה מדוע בנה 'ר' לויק' מקווה בלתי חוקית, ומעניין לציין שעל השאלה באיזה תאריך התחיל בביית המקווה עונה ר' לויק: בתחילת חודש אוגוסט...

הנגידים של קזחסטאן נעמדו במעגל ויחדיו הניחו את אבן הפינה ולאחריהם הצטרפו הקהל בהוספת עפר כהשתתפות בתחילת הבניה.

הבניין החדש בו ישכון המקווה המפואר יקרא על שם רבי לוי יצחק והרבנית חנה.

הנכם מוזמנים לנצל את ההזדמנות וליטול חלק בבניה לזכותו של אבי הרבי ולזכות בברכות הנדירות שהרבי הבטיח.

לתרומה: לחצו כאן
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.