מערכת COL | יום כ"א אב ה׳תשע״ז 13.08.2017

ישיבת קיץ בדרזדן שבגרמניה: הניצוץ שנדלק בנהר האלבה

בישיבת קיץ צעירי השלוחים מסכמים שבוע מלא וגדוש • בגשמיות וברוחניות, נהנים צעירי השלוחים דוברי העברית מרחבי אירופה מקיץ חסידי • כתבה מקיפה ונרחבת וסיכום השבוע הראשון ● לגלריית תמונות
ישיבת קיץ בדרזדן שבגרמניה: הניצוץ שנדלק בנהר האלבה
יום ראשון, י"ד מנחם אב.
בינות כרי דשא מוריקים, בצילו של קמפוס מפואר רחב ידיים שוכנת לה 'ישיבת קיץ – צעירי השלוחים', שזה עתה מסכמת את השבוע הראשון לפתיחתה.
לאחר הכנות רבות, מאמצים עילאיים ושעות של השקעה, הגיעו תלמידי התמימים שיחי' אל שטח הישיבה – שקושטה והסבה את פניה למבנה ישיבתי-קייצי.
פעילות גיבוש חיכתה להם. זו החלה בפארק נופי מרהיב השוכן בסמיכות לבית חב"ד, והמשיכה בשטחו לאחר מכן. בסיום היום, סעדו את ליבם בתוכנית גריל על האש משולבת התוועדות חסידית שצללה אל תוך הלילה.
יום שני, ט"ו מנחם אב.
למחרת בבוקר, יום שני קמו התמימים לסדר יום עמוס במיוחד. לאחר שהשכימו וטעמו מיני מזונות ושתיה חמה, עברו ללימוד חסידות בוקר, מתוך חוברות שהופקו במיוחד עבור ישיבת הקיץ.
חידוש מרענן עלה השנה על סדר היום: מידי יום, קודם תפילת שחרית נעמד איש צוות ומרצה בפני קהל התמימים במשך דקות אחדות אודות פרק אחד מספר התניא, כך שבמהלך השבועיים מתוודעים הכול לסדרת הפרקים כו-לד. זאת לאור הוראתו הידועה של הרבי ללמוד בכל יום פרק תניא קודם תפילת השחר.
לאחר מכן ירדו התמימים ל'טענט' – חדר האוכל של ישיבת הקיץ, בו יקבלו ארוחות בריאות ומזינות שייתנו להם כוח להמשך היום.
בסיום הארוחה, עלו התמימים לשמוע שיעור עיוני מעמיק, בנושא אותו ילמדו במשך ימי שהותם בישיבת הקיץ.
לאחר מנוחה קצרה, שבו התמימים ללימוד בחברותות, כשאנשי הצוות מצטרפים ללימודם – כמעשהו בסדר חסידות בוקר ובשאר הסדרים. יש לציין כי הלימוד היה בהתלהבות ובחיות מיוחדת.
שוב הפסקה. עת הגיע זמן ארוחת הצהרים ומנוחה קצרה לתת רווח בין פרשה לפרשה.
לאחר מכן שבים התמימים לסדר רמב"ם. לאחריו תוכנית 'צוהערן' – שמיעת קולו של הרבי מתוך קטעים נדירים בעלי משמעות מיוחדת.
ובהגיע האות, נעמדים כולם בכניסה לקמפוס, ממתינים לבאות: משחקי ספורט במגרש הפארק הקרוב ולאחריהם כניסה למשחק באולינג מאתגר.
אז שבים התמימים לארוחת ערב, סדר שיחות והמשך התוכנית. כשמגיע זמן שינה הוא אינו מותיר ברירה. העיניים כמו נעצמות מאיליהם. עוד יום עמוס ורווי חוויות בישיבת קיץ צעירי השלוחים.
יום שלישי, ט"ז מנחם אב.
ביום השלישי הוכפל הטוב. לאחר ה'תמידין כסדרן' – קביעות שיעורי הלימוד הקבועים, בנגלה בעיון ובלימוד מאמר חסידות מאת כ"ק אדמו"ר – יצאו התמימים למסע שיט בנהר האלבה המפורסם – כשנוף ציורי עוצר נשימה נשקף לנגד עיניהם.
מסע השיט ארך כארבע שעות, כשבמהלכם הושרו ניגונים חסידיים, דובר בו רבות מדברי ימי החסידים והמשקה היה למים..
אפיזודה קטנה אך מרגשת התרחשה שם. פתאום שמעו התמימים קול עברי דובר ממרומי ההר, ומשנענו לו, התוודעו לסיפורו: יהודי מארץ ישראל מהמושבה נס-ציונה שהגיע לבקר כאן. לא עבר זמן רב עד שהפשיל הלה את שרוולו והניח תפילין, וה'ציור' - היה שובה לב. יהודי מניח תפילין כשבתווך נראים פלאי הבריאה. מה רבו מעשיך ה' ומי כעמך ישראל.
תמונה מאותו מעמד (אם כי לא ברורה במיוחד) מצורפת כאן.
לאחר מכן שבו התמימים למתחם הישיבה, אולם לא תמו בזה חוויות היום.
אורח מיוחד הגיע לשטח. הגה"ח הרב יוסף יצחק שיחי' הבלין, רב קהילת חב"ד רמת שלמה ואביו של השליח דנן – המשקיע מאונו ומהונו להעמיד ישיבת הקיץ על תילה, הרב שניאור הבלין. הרב פינה מזמנו לשבת עם תלמידי התמימים, לדבר ולספר אודות ענייני ודרכי החסידות והחסידים.
הפארבריינגען הסתיים בטעם של עוד.
לאחריו עלו התמימים לתפילת ערבית, כשלאחריה, כמידי יום ביומו, צפו במראות קודש שהופקו במיוחד עבור ישיבת הקיץ. תם ולא נשלם.
יום רביעי, י"ז מנחם אב.
שוב קמו התמימים ליום חדש ומרענן. הקול הבוקע מזאל הלימוד בסדר חסידות בוקר מעורר במיוחד. ממש א מחייה.
לאחר המשך תוכניות היום, כבכל יום, הולכים כולם אל פארק סמוך, שם נערך משחק תוכן, חסידי ומקורי. לאחריו הולכים כולם למשחק גולף, ושוב חוזרים אל שטח הישיבה.
גם כאן מצפה להם תוכנית מיוחדת. פעילות חסידית רבת תוכן ועניין.
מעריב, סדר שיחות, מראות קודש. ושכבת וערבה שנתיך.
יום חמישי, י"ח מנחם אב.
היום החל כיום שיגרתי בישיבת-קיץ. כחצות היום הודיעו לכלל התמימים על יציאה, ואלו התייצבו בפתח הקמפוס. מה נהדר היה המחזה ברחובו המרכזי של העיר: קבוצות של יהודים מרחבי תבל פוגשים ביהודים בעלי חזות חב"דית שיהדותם גלויה ומוחצנת. מעגלי ריקוד ושמחה רבה הייתה שם.
כאן החל לו המסע. הישיבה שכרה לתלמידי התמימים זוגות אופניים חדישות ונוחות, שיהיו ברשותם למשך היומיים הקרובים.
ראשיתו של המסע אל מול נוף מרהיב על גדות נהר האלבה, כשבתווך נראים פרוורי דרעזדן מהצד האחד בעוד שמהצד האחר זורמים להם מי הנהר על מי מנוחות, והרוח מכה בנעימות על פני הרוכבים.
המשך המסע בנקודות נוף מרהיבות נוספות, שפעם אחר פעם מובילות לקריאות התפעלות "מה רבו מעשיך ה'", כשאלו מתמזגות עם הידיעה וההכרה ש"כל מה שברא הקב"ה בעולמו לא בראו אלא לכבודו" - עליה למדו בסדר חסידות בוקר, במאמר ד"ה כי ישאלך תשל"ז.
החוויה התעצמה כשהתמימים עלו אם זוגות האופניים על אונייה מקומית, על מנת לעבור לחלקו השני של הנהר, שם ייחשפו לנוף טבעי נדיר.
העצירה הבאה התקיימה בחורשה ירוקה בעלת גוון ציורי. לאחר ארוחת הצהרים, התיישבו כולם לשמיעת שיעור עיוני בנושא הנלמד השנה בישיבת קיץ, המקופל בצמד המילים 'ההיגיון הצרוף בדברי בורות', והוא מתורתו של רבינו.
לאחר מכן המשיכו התמימים ברכיבה, כשפניהם מועדות לכיוון הקמפוס של הבית חב"ד.
אולם לא תמו בזה חוויות היום. לא לפני שסעדו את ליבם בארוחת ערב בריאה ומזינה, עברו כולם לתוכנית לא שגרתית: התכנסות ב'חדר השידורים', שם צפו בשיחת לייב שקויימה עם הרה"ח שמעון אייזנבך, שליח הרבי לעיר אילת ורב שכונת השחמון, שבתיאוריו הקולחים ומלאי החיות תיאר באופן מרשים את הפארבריינגענ'ס ביים רבי'ן ואת כל הנלווה אליהם – חזרת השיחות, כתיבת היומנים וכו'.
לאחר סדר שיחות וצפייה במראות קודש כבכל יום, תמו חוויות היום.
יש לציין כי הישיבת קיץ מתקיימת בסיועו ותמיכתו של בית חב"ד דרעזדן שבגרמניה, בראשות הרב שניאור הבלין ורעייתו שיחי', שבמסירות אין קץ דואגים שהכול ילך על הצד הטוב ביותר, והתודה העמוקה להם.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.