מערכת COL | יום כ"א אב ה׳תשע״ז 13.08.2017

פתיחת מלחמת התקשרות: יום רביעי ב'גן ישראל ארץ הקודש'

שדה הקרב הוא התפילות והלימודים בעל פה, ההתנהגות החסידית ואהבת ישראל. בכינוס בזאל הגדול מחולקים בזה אחר זה חיילי גן ישראל לשני פלוגות, המדגישות כל אחת מהם נושא שונה ומבליטה פן מיוחד בקשר שלנו עם נשיא הדור ● היום הרביעי ב'גן ישראל' ארץ-הקודש ● לכתבה המלאה
פתיחת מלחמת התקשרות: יום רביעי ב'גן ישראל ארץ הקודש'
גן ישראל: שניאור שיף, מאיר דונל
כמו בכל יום, נפתח גם היום הבוקר כשבמערכת הכריזה נשמע קולו הק' של הרבי "מודה אני לפניך...". החיילים קמים בזריזות ומתכוננים למסדר הבוקר, להתרעננות ופתיחת יום חדש בקעמפ.

לאחר תפילת שחרית וארוחת הבוקר מתפרסים החיילים ברחבי השטח, סיירת אחר סיירת עם המלמד פונים אל מקומות הלימודים, לשעתיים של לימודים מרתקים ומהנים, בנגלה בהלכה ובחסידות, בחוברות הלימודים המיוחדות של קעמפ גן ישראל.

אחת התכניות המיוחדות של הקעמפ, אם לא המיוחדת שבהם, היא "מלחמת התקשרות". מבלי להודיע על כך מראש, נפתחת לפתע בשיא העוצמה מלחמה בקעמפ, בין שתי פלוגות.

שופטי המלחמה הם הגנרלים, והקצינים הם קציני הלימודים. הצוות והחיילים כולם מחולקים לפלוגות, והמלחמה מתחילה.

שדה הקרב הוא התפילות והלימודים בעל פה, ההתנהגות החסידית ואהבת ישראל. בכינוס בזאל הגדול מחולקים בזה אחר זה חיילי גן ישראל לשני פלוגות, המדגישות כל אחת מהם נושא שונה ומבליטה פן מיוחד בקשר שלנו עם נשיא הדור. הפלוגות משתמשות בצבעים ואופנים רבים להעברת המסר ונושא הפלוגה.

במהלך המלחמה יבחנו החיילים על פי ניקוד בכל תכניות סדר היום של הקעמפ. במסדרים, בארוחות, בסדר ומשמעת, ובעיקר בתפילות שבזמן המלחמה מקבלות חיות מיוחדת, והחיילים שמורגלים במשך הקעמפ להתפלל בכוונה ובחיות, מילה במילה מתוך הסידור, מגלים בימי המלחמה כוחות חדשים.

שינון התניא בעל פה מקבל חשיבות ומודגש במהלך הקעמפ כולו, ובימי המלחמה מוכפלת מידת חשיבותו. בזאלים השונים מתאספים חיילי הפלוגות, וכל אחד מהחיילים נבחן על מכסת שורות תניא בעל פה. הקטעים קלים לשינון, וחיילים שמתקשים זוכים לעידוד ועזרה אישית של אנשי הצוות של פלוגתו. החיילים מקבלים פרסי עידוד, וקטעי בונוס נוספים נלמדים.

דרכים נוספות להדגשת מסר הפלוגה באות לידי ביטוי במלחמה. קרית גן ישראל מקושטת כולה במודעות ושלטים בצבעי הפלוגה. רחובות הקריה והזאלים, כמו ה"עסן עסט זיך" וחדרי ה"שלאפן שלאפט זיך", משנים את פניהם וגם הם זירת המלחמה ביומיים אלו.

נושאי המלחמה השנה הם "רועה האמונה" ו"רועה נאמן", כל פלוגה מדגישה ענין אחד, מעניינו של הרבי נשיא הדור, כ"ראש בני ישראל".

לראש ישנם שני תפקידים. המוח שבראש אחראי על תפקוד האיברים כולם עד האחרון שבהם, לכל פרט ופרט. והוא המחיה ודואג לחיות הגשמית ולחיות הרוחנית. כך חיי כל איבר תלוים בראש.

ענין נוסף בראש הוא, כפי המשל המובא בתניא, שעל ידו מתגלה הקשר של כל איבר אל מקורו הראשון ממנו נוצר, אל מוח האב, על ידי הקשר הגלוי של מוח הבן עם האב.

כך עם ישראל הוא קומה אחת שלימה, ולנו "ראש בני ישראל" הרבי. הרבי הוא "רועה אמונה" המקשר את נשמותינו בגלוי אל מקורה, חלק אלוקה ממעל ממש. והוא "רועה נאמן" לכל יהודי ויהודי , בכל זמן ובכל מקום.

תכניות מיוחדות נערכות במהלך ימי המלחמה להדגשת המסר. הערב מציגה כל פלוגה הצגה בפני הקעמפ כולו (ראה כתבה נפרדת).
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.