מערכת COL | יום כ"א אב ה׳תשע״ז 13.08.2017

הרבי מתעניין בסיפורים אישיים על אביו זצ"ל ● מיוחד

במשך השנים היה כותב הרה"ח הרב אהרון מרדכי זילברשטרום ע"ה מכתבים רבים לרבי ● באחד המכתבים ציין הרב זילברשטרום כי שמע מאת יהודי אשר עבד באחד ממשרדי הממשלה - סיפורים אישיים על אביו של הרבי, רבי לוי-יצחק שניאורסון זצ"ל ● מה ענה הרבי על קבלת המסר? ● לכתבה המלאה  
הרבי מתעניין בסיפורים אישיים על אביו זצ
הרב זילברשטרום ע"ה והמכתב המדובר
הרה"ח הרב אהרן מרדכי זילברשטרום ע"ה נהג לכתוב לרבי מדי כמה ימים. באחת הפעמים אירע, שבאותו שבוע קיבל שלושה מכתבים מהרבי.

הרבי בדרכו רצה לדעת ולהיות מעורב בכל פרט מהעסקנות הציבורית העניפה שניהל.
באחת התשובות, כשסיפר בדרך אגב על סניף נשי חב"ד שנסגר בשכונה מסויימת, ענה לו הרבי: "הייתכן שלא כותב כיצד הוא (אף שפעילות מעין זו לא היתה שייכת לו) פועל לפתוח את הסניף שוב". וכך נהג לדווח לרבי על כל צעד ושעל. ותמיד קיבל הדרכות אישיות.

יש להבין, כי באותם הימים, כאשר שם חב"ד עדיין לא היה מפורסם כמו היום, היו צריכים לסלול את הדרך ואת הקשרים החשובים במשרדים השונים וכן לקשר את האנשים ההם עם הרבי, על ידי קשר מכתבים או פגישות פנים אל פנים ביחידויות.

מר משה פרוינדליך, הוא אחד מהאנשים שנוצר עימו קשר עם חב"ד. הרב זילברשטרום ע"ה שכנעו בהמשך לכתוב ולהיות בקשר מכתבים עם הרבי. במיוחד כאשר למר פרוינדליך היה מידע חשוב מאין כמוהו אודות פרטים עלומים על ר' לויק.

וכתב כתב הרב אהרון מרדכי זילברשטרום ע"ה לרבי: "אגב טיפול בקבלת שי לביה"ס בעיר גנים מטעם "מפעל הפיס", חברה להגרלות, נפגשתי שם ביחס אוהד אצל מנהל החשבונות שלהם, ה"ה אהרון ב"ר משה ז"ל פרוינדטל. הוא סיפר לי זכרונות נעורים, ואיך שזוכר גם את כ"ק אדמו"ר שליט"א. בייחוד הזכיר גם את המראה הניצב עדיין לנגד עיניו. כאשר אביו זצ"ל של כ"ק אדמו"ר שליט"א, חזר מפעולה בעניין פדיון שבויים, ודמעות נגררות בעיניו".  

מתוך תשובתו של הרבי אל הרב זילברשטרום, ניכר הכיבוד אב העצום שרחש לאביו כשברצונו לדעת כל בדל מידע אודות אביו. במיוחד שבאותה עת עדיין הייתה אימו הרבנית חנה שניאורסון ע"ה בחיים, שבוודאי דבר זה ופרטים אלו יוסיפו לה קצת אור בחיים הקשים שעברו עליה.

בתקופה הראשונה לאחר שהעביר הרב זילברשטרום את ניהול בית הספר במנחת לטובת פתיחת בית הספר בשכונת עיר גנים, היו אלו שלחמו ברשת בכל כוחם ופתחו בצמוד לבית הספר במנחת, נגד כל הכללים, בית ספר ממלכתי - כדי לגרום לחיסולו.

באין ברירה, שאל הרב זילברשטרום את חוות דעת הרבי כאחת מן האפשרויות, האם כדאי להעביר 3 מורים מצטיינים מבית הספר בעיר גנים, בכדי לחזק את בית הספר במנחת ולמנוע את סגירתו בדרך זו. אך הרבי שלל אפשרות זו. ואכן הרב זילברשטרום פנה לפיתרון יצירתי אחר, וכך שוב ניצל בית הספר פעם נוספת במלחמה העיקשת והבלתי נגמרת עם אותם האנשים ששמו להם למטרה להעביר על דתם את העולים ממדינות צפון אפריקה.

בהמשך הסעיף (במכתב המצורף) אודות אברכים בא במשך למ"ש במכתבו וז"ל: סמוך לביה"ס במנחת כבר הועמד שלט גדול ע"י משרד העבודה בזה"ל: "כאן בונים בית-ספר ממלכתי". שלחו מחאות לכל הנוגעים בדבר, אולם למעשה כבר כמעט מוכנות מאות דירות בסביבה המיידית שם, וחוששני במאוד... יוקם אכן בי"ס ממלכתי שם בגלל רישום לטובת הנ"ל וברור שזה עלול לפגוע בעצם קיום ביה"ס שלנו. העצה המספקת היא לשלוח את ... כשיתחילו להתיישב שם עולים או מועברים, אבל אינני יכול להסכים לזה לפי שעה.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.