מערכת COL | יום י"ח אב ה׳תשע״ז 10.08.2017

ממשיכים ב'שותפי': האם יצליח בראשל"צ ורחובות? ● חלק ג'

ממשיכים לשתף את ה'שותפי' > לאחר שהבאנו ושמענו את נציגי קהילות אנ"ש חסידי חב"ד בלוד, קרית-מלאכי, אלעד וביתר-עלית שנתנו את דעתם על מיזם 'שותפי' שקם בצפת בראשות המד"א הרב מרדכי ביסטריצקי - COL מביא את הצד של קהילות חב"ד בראשון לציון וברחובות ● בחלק השלישי: עו"ד ר' שרון גושן מראשל"צ: "כפ"חים בואו לראשון", ור' אריק ליפסקר מרחובות: "להתאחד כל החרדים ביחד" ● מה דעתכם על המיזם? כנסו והגיבו במערכת התגובות ● פרק 3 בסדרה כתבות בנושא:> מהפכת הדיור של 'שותפי': הרב ביסטריצקי מדבר > מיזם 'שותפי' - האם הוא יכול להצליח? ● חלק א' > משתפים את 'שותפי': סערת הדיור החב"די ● חלק ב'
ממשיכים ב'שותפי': האם יצליח בראשל
ליפסקר וגושן על רקע שכונת חב"ד בלוד; (צילום אוויר: שמוליק בן הרוש)

מאת: מנדי זילברשטרום - COL


ממשיכים בסדרת הכתבות שפורסמו כאן השבוע בנושא שוק הדיור החב"די בישראל, לאחר שרב קהילת חב"ד בצפת הרב מרדכי ביסטריצקי יצא במיזם נהדר - "שותפי".

> מהפכת הדיור של 'שותפי': הרב ביסטריצקי מדבר

מיזם זה - הינו וועדה הדואגת למפות יחד עם שמאי מקצועי את רחובות האזור, ובכך להחליט ולקבוע מחיר לכל דירה - קניה או השכרה.

המטרה: על פי מחירון זה 'בלבד', חברי הקהילה ישלמו שכירות או ייבצעו רכישת דירה, ולא מעל המחיר הקבוע.
התוצאה: הקהילה מתאגדת כאיש אחד וקובעת מחירים. אם המשכיר למשל מתעקש להוסיף עוד 500 שקל לשכר הדירה, הוא ימצא את עצמו עם דירה ריקה - חודש, חודשיים, ואולי גם שלוש, ואז יעשה חושבים האם זה שווה לו. כך יהיה ניתן לשמור על מחירים סבירים והגיוניים עפ"י החלטת השמאי והוועדה.
המסקנה: הכוח בידיים של ציבור שוכרי הדירות והרוכשים. או כמו שאומרים - 'חרם צרכנים'.

***

בחלק הראשון שאלנו את דעתם של עו"ד ר' בצלאל מזרחי, חבר מועצת העיר קרית-מלאכי ור' יעקב גלויברמן, מוותיקי אנ"ש בשכונת חב"ד לוד - האם הם חושבים כי פרויקט מיזם 'שותפי' יכול להצליח בקהילות אנ"ש חב"ד בערים אחרות בארץ.

> מיזם 'שותפי' - האם הוא יכול להצליח? ● חלק א' 

בחלק השני של סדרת הכתבות - פנינו אל חבר מועצת העיר ביתר-עלית ר' יקי הרשקופ, ואל עורך שבועון 'כפר חב"ד' ר' מנחם כהן, מחסידי חב"ד המתגורר בעיר אלעד, ושמענו מהם את דעתם על הצלחת הפרויקט.

> משתפים את 'שותפי': סערת הדיור החב"די ● חלק ב'

***

בחלק השלישי:

"לכפח"ים: אל תתלבטו! פשוט תבואו לראשון לציון!"

עו"ד ר' שרון גושן, חבר קהילת חב"ד - ראשון לציון: "המיזם של "שותפי" עשוי להצליח רק בקהילות חב"דיות בהם גרים אנ"ש בשיכון אחד, בדוגמת: צפת, נחלת הר חב"ד, לוד, אך לא לדוגמא בראשל"צ בהם אנ"ש מפוזרים במרכז העיר. יחד עם זאת, קהילת חב"ד בראשל"צ היא פיתרון אידאלי מאוד עבור זוגות צעירים (ולא רק) בכפר חב"ד שמחפשים דיור מרווח ובמחירים שפויים.

"רק בשנה האחרונה עברו מספר משפחות (ולא רק זוגות צעירים) לגור במרכז ראשל"צ. אנשים עשו חשבון פשוט שבמחיר שהם שוכרים יחידת דיור בכפר חב"ד (אפילו לא דירה ראויה) הם יכולים באותו מחיר לשכור דירה מרווחת, לעיתים אף יותר זולה, ואף לרכוש רכב, ועדיין לא יגיעו למחירים המופרזים שבכפר חב"ד"

"חשוב לציין, שבעיר קיימות אפשרויות דיור רבות, ומי שמעוניין לחסוך, יכול לרכוש או לשכור, דירות זולות יותר (בניין ללא מעלית, מיקום קצת פחות טוב, וכו' וכו'), דבר שמאפשר אפשרויות דירות רבות ומגוונות יותר מאשר בכפר.

הזמינות של ראשל"צ לכפר חב"ד נוחה, וברכב מדובר בפחות מ-10 דקות נסיעה, מה גם שיש אוטובוס בבקרים ממרכז העיר עד לכפר חב"ד (של תלמידות בית רבקה). בעיר פועלים מספר גני ילדים, מעון יום של כולל חב"ד, תלמוד תורה. תלמידות הקהילה נוסעות באוטובוסים מאורגנים לבית ספר חב"ד נס ציונה, מרחק של 10 דקות נסיעה.

הקהילה מגוונת ויש בה שיעורי תורה רבים, צעירים, אווירה טובה, וכל מה שצריך בקהילה. בית הכנסת המרכזי ברחוב הכרמל שוקק חיים, ובמקום אף פועל כולל אברכים מוצלח בראשות רב הקהילה הרב דוברבסקי.

בקיצור, אין הרבה מה להתלבט. פשוט לעבור לראשל"צ.

***

"קריאה במישור הפוליטי להתאחד כל החרדים ביחד גם בנושא הזה"

ר' אריק ליפסקר, חבר קהילת חב"ד ברחובות: "ראשית, חובה לציין כי היוזמה והקריאה לציבור בצפת על ידי הוועדה והמד"א הרב ביסטריצקי, היא בשורה מרעננת וחשובה בתחום הדיור לזוגות צעירים ובכלל, ומאז התפרסם הדבר, אני שומע על כך שיחות רבות בין הצעירים המקווים ומייחלים לכך שגם בקהילתם ינקטו ביוזמה דומה.

"לגבי ההיתכנות של מיזם כזה בעירנו רחובות, יש להקדים תחילה ולתת רקע קצר על העיר.
בשנים האחרונות, עברה העיר רחובות תנופת פיתוח אדירה, שכונות שלמות נבנות ומתאכלסות תדיר. תופעה זו מצמצמת את גודלה היחסי של קהילות החרדים בעיר, וקהילת חב"ד בתוכם.

"מאידך, האזור החרדי בעיר הולך ומתחרד יותר. הצפיפות בו גוברת והולכת ומחירי הדיור מאמירים במהירות מסחררת.

"בנוסף, אם נתמקד בקהילת חב"ד הגדולה בעיר, המונהגת על ידי המרא דאתרא הרב מנחם מענדל גלוכובסקי, הקהילה מפוזרת יחסית בכמה משכונות העיר. לאו דווקא המתחרדות.

"קל להסביר למה רחובות היא לא צפת, אבל את אותו הסבר ניתן היה להסביר גם ביחס לצפת עצמה...

"היות וכך, לדעתי יש לחתור לכך שאת היוזמה נעתיק לכל קהילה וקהילה, בהתאמות הנדרשות כמובן.

"ובנוגע לפועל, הייחודיות ברחובות היא שהקהילה החרדית בעיר מורכבת ממספר קטן יחסית של קהילות וחצרות, ובחתירה אמיתית לאחד את כלל קהילות החרדים לפיקוח ותיאום של מחירי הדירות לגובה שפוי, ניתן יהיה לאחד את כולם למהלך.

"ובימים אלו, כשעסקנים כאלו ואחרים מדברים גבוהה על הקמת חזית חרדית בעיר לקראת הבחירות המוניציפליות בשנה הבאה, אולי אפשר להתאחד כבר עכשיו ולהביא בשורה אמיתית לתושבי העיר."
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.