מערכת COL | יום י"ז אב ה׳תשע״ז 09.08.2017

חזרה לחיים בזכות הנחת התפילין • מיוחד

לשולחן המערכת הגיע סיפור אמיתי, טרי ומרגש מאד על כוחה של הנחת תפילין, מאת הרב יוסף הרטמן מנחלת-הר-חב"ד • "...כבוד הרב הרטמן ברצוני להודות לך על עצתך, שהחזירה את אשתי ויקי לחיים", כך אמר מר אברהם קאופמן, בשבוע שעבר, בעת סיום ספר התורה בפרנקפורט. "כעצתך התחלתי להניח תפילין, כבר באותו יום אשתי פקחה את עיניה לראשונה לאחר תרדמת עמוקה של חודשיים ימים..." • לסיפור המלא
חזרה לחיים בזכות הנחת התפילין • מיוחד
הרב יוסף הרטמן, עם גיבור הסיפור מר אברהם קאופמן, בפרנקפורט

לשולחן המערכת הגיע סיפור אמיתי, טרי ומרגש מאד על כוחה של הנחת תפילין: בשנת היובל ל"מבצע תפילין" עליו הכריז כ"ק אדמו"ר נשיא דורנו ראוי לפרסם נס גלוי זה כדי לעודד את אנ"ש וכל הפעילים לעסוק במרץ רב יותר במבצע זה ואת אחינו היקרים המתלבטים האם להניח תפילין כל יום... להתחיל להניח!

הסיפור התחיל השנה ב"אחרון של פסח". הרב יוסף הרטמן מנחלת הר חב"ד התארח עם רעייתו מתיה שתחיה בעיר פרנקפורט דמיין, אצל חתנם הרב שלמה רסקין ורעייתו - בתם חנה שתחיה. בקריאת התורה אמר הרב רסקין "מי שבירך" לזקוקים לרפואה שלימה. אחד העולים לתורה בשם אברהם קאופמן כבן חמישים וחמש, איש עסקים ידוע בקהילה, החל לבכות בדמעות שליש כאשר הזכירו את שם רעייתו. דקות ארוכות עמד ובכה.

הרב הרטמן ניגש אליו לאחר התפילה לברר את פשר הדבר. "אשתי אסתר ויקטוריה בת שרה שתחיה כולם מכירים אותה בשמה ויקי. כבר חודשיים בתרדמת עמוקה "קומה" בלע"ז. הרופאים לא נותנים לה שום סיכוי לצערנו הרב..."

הרב הרטמן הציע לו להניח תפילין בכל יום חול, לזכותה ולרפואתה. מר קאופמן העיד על עצמו שלא הניח תפילין מאז "בר המצווה" שלו. גם בשנים שהתגורר בישראל תמיד סירב והתחמק מהבקשות של החב"דניקים להניח תפילין. אך עכשיו לאור המצב החמור של רעייתו נאות להצעה להתחיל להניחן בכל יום חול...

ביום חמישי שעבר, י"א במנחם אב, נערך בפרנקפורט סיום והכנסת ספר תורה חדש ומהודר שנכתב לעילוי נשמת ולזיכרון מרת הניה רבקה רסקין ז"ל. הספר נתרם ע"י בנה הרב שלמה רסקין רעייתו חנה ובני ביתו שי'.


מעמד סיום כתיבת ספר התורה בפרנקפורט

אוהל ענק הוקם במגרש משחקים ליד ביתם. במקום נפתח דוכן להנחת תפילין וב"ה עשרות יהודים הניחו תפילין. מר אברהם קאופמן זיהה מיד את הרב יוסף הרטמן בין בני משפחת רסקין שהניחו תפילין לאורחים, הוא ניגש אליו, חיבקו ונישקו, בדמעות בעיניו, להודות על העצה הטובה להניח תפילין בכל יום: "כבוד הרב הרטמן, תודה לך על עצתך הטובה, התפילין החזירו את אשתי לחיים"..."כבר באותו יום שהנחתי תפילין פקחה את עיניה, כעבור מספר שבועות כבר קמה החלה לדבר וללכת ברוך השם..." "עדיין לא החלימה לגמרי והיא זקוקה לרפואה והחלמה שלימה..."

הרב הרטמן ביקשו לספר זאת עכשיו לידידיו ולהמריצם להגיע לדוכן להניח תפילין וכך עשה. בסעודת המצווה שנערכה לאחר ההקפות התבקש שוב לקום ולספר לכל השלוחים ממשפחת רסקין ולאורחים על הנס הגדול שקרה לו.
אומר הרב הרטמן: "אני לא אדמו"ר ואינני עושה "מופתים". פשוט הסתמכתי על דבריו של הרבי נשיא דורנו כי התפילין מהוות שמירה, הגנה והצלה. על פי דברי חז"ל "כל המניח תפילין מאריך ימים" (מסכת מנחות דף מ"ד ע"א) שנאמר "ה' עליהם יחיו" (ישעיהו פרק ל"ה פסוק ט"ז) כאשר שם השם עליהם אז-יחיו. כך הסביר הרבי. סגולה זו היא בנוסף ליתר הסגולות של הרתעת האויב וכו' העניין של "מוח שליט על הלב" ובעיקר קיום מצוות הבורא יתברך השקולה כנגד כל התורה כולה."

בשבת קודש "שבת נחמו" התקיימה העלייה לתורה של חתן בר המצווה התמים אריה זאב רסקין, ב"מרכז להורים" - בית אבות. בסעודת המצווה ובקידוש רבתי דיברו האב הרב שלמה רסקין ואחרים דברי תורה וברכות. גם הסבא הרב יוסף הרטמן דיבר על מצוות התפילין וחשיבותה, על "מבצע-תפילין" שהחל בסערה גדולה לפני יובל שנים בשנת תשכ"ז במלחמת "ששת הימים", עליו הכריז כ"ק אדמו"ר נשיא דורנו שעשה מהפכה בעולם וסייע רבות לניצחון המוחץ של עם ישראל על שונאיו.

לסיום, סיפר את סיפורו של מר אברהם קאופמן. ואז צעקו כמה מהנוכחים: "הנה היא ויקי קאופמן, כאן איתנו ברוך השם", וכל הציבור הענק מחא כפיים בהתרגשות, ורבים הזילו דמעות של שמחה...

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.