מערכת COL | יום י"ז אב ה׳תשע״ז 09.08.2017

הטביעו חותם: ה'נבחרת' של בנות חב"ד בסמינר

כ- 250 בנות מכל קצות הארץ, מקצרין בצפון ועד אילת בדרום, השתתפו בסמינריון הכשרה להדרכה בארגון הנוער 'בת מלך' (קורס מד"ציות). הוא נערך בקמפוס 'נחלים' במשך שלושה ימים ושני לילות של חוויה ותוכן חסידי מלא וגדוש, בליווי צוות מרכזות ומדריכות מקצועי ומסור ● לסיפור המלא
הטביעו חותם: ה'נבחרת' של בנות חב
כ- 250 בנות מכל קצות הארץ, מקצרין בצפון ועד אילת בדרום, השתתפו בסמינריון הכשרה להדרכה בארגון הנוער 'בת מלך' (קורס מד"ציות). הוא נערך בקמפוס 'נחלים' במשך שלושה ימים ושני לילות של חוויה ותוכן חסידי מלא וגדוש, בליווי צוות מרכזות ומדריכות מקצועי ומסור.

לקורס היוקרתי התקבלה ה'נבחרת' של בנות חב"ד, בנות איכותיות, חסידיות, מקושרות וחדורות בתחושת שליחות, הראויות להכין את הדור הצעיר לקראת הגאולה.

הקורס הצטיין הן בפן הרוחני, בתוכן החסידי שגדש כל תוכנית וסדנא, והן בצד הגשמי שעמד על סטנדרט גבוה במיוחד, בתנאי המקום המצוינים ובארוחות המשובחות.

לצד התנאים המעולים, נהנו הבנות ממגוון עשיר של הפעלות ותכניות מרתקות עד לשעות הקטנות של הלילה. הושם דגש מיוחד על אווירה חסידית במהלך ימי הקורס. חיות והתלהבות ליוותה את התפילות, שהתקיימו לאחר הכנה ראויה של שיעורי חסידות.

בתכנית הפתיחה שמעו הבנות את ההמנון המקפיץ שליווה את השהות בקורס, וערכו היכרות עם צוות המדריכות המקסים שנבחר בקפידה. בנוסף קיבלה כל בת דרכון נוכחות בו הייתה צריכה להטביע את אצבעה לפני כל סדנה או תכנית ולכתוב לאחריה מהו החותם שהטביעה בה התכנית.

בתכנית 'טביעת אצבע', הפקת מולטימדיה ייחודית ומאתגרת בליווי מסך, נדרשו הבנות לענות על חידות בנושאי חינוך והדרכה באמצעות הצבעה באצבעות הידיים שהולבשו לכבוד התכנית בצבעים מיוחדים.

הסדנאות הועברו על ידי צוות מרצות מקצועי ונגעו בתחומים חשובים בתפקיד ההדרכה, ביניהם: סדנת חשיבה ודיון, סדנת משחקים, סדנת תכנון זמן ובניית פעילות, סדנה בנושא האחריות שבתפקיד, סדנת שימוש באמצעים וויזואליים, סדנה בנושא בניית קשר טוב בין המדריכה לחניכה וסדנה בגובה העיניים של התמודדות עם קשיים בהדרכה.

בשעות הערב נמסרה הרצאה בשילוב מסך וקהל, מאת המזכ"לית הגב' חיה וולס, בנושא כללי הארגון והדרכה מסודרת לתפקיד. לאחר ההרצאה החשובה, נערך מופע תיאטרון פלייבק – בו שיתפו הבנות בסיפורים אישיים מטלטלים, אותם שיקפו השחקניות המעולות, על ידי שימוש בכלים מתחום הפסיכודרמה, והוסיפו עומק נוסף והסתכלות חיובית וטובה לסיפור שהוצג.

"באנקעט הסיום'' החל בסיפור האישי המרגש והמעצים 'מדפקט לאפקט' של הגב' לאה אייזנבך. הסיפור המחזק מילא את המצברים לקראת תפקיד ההדרכה, בביטחון, בתחושת שליחות ובמציאת הכישרון שבכל חניכה.

לסיום, חולקו התעודות למד"ציות בצירוף תמונה קבוצתית.

במשך שלושה ימים גדושים התמלאו הבנות בידע, בכלים ובכוחות לתפקיד, מתוך גאוות יחידה על הזכות העצומה, להשתייך ל'בת מלך' – הארגון של הרבי.

תודה מיוחדת נמסרה לצוות המסור של 'בת מלך' שהשקיע את מיטב כוחותיו בבניית והפקת הקורס: הגב' חיה וולס – מזכ"לית, הגב' צביה קורץ – רכזת הקורס, הגב' חיה פקשר – רכזת ההדרכה, הגב' מירי סגל – מזכירת הארגון, בתיה פביאן ומושקי רבינוביץ' - המרכזות, ולכל צוות המדריכות והסייעות המסור.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.