מערכת COL | יום י"ז אב ה׳תשע״ז 09.08.2017

לא יתכן שמעלים השכירות ואין פוצה פה ומצפצף! ● מכתב כואב

בעקבות פרויקט COL 'משתפים בשותפי' - על נושא מצוקת הדיור בקהילות אנ"ש חסידי חב"ד בארץ-הקודש, הגיע למערכת האתר מכתב כואב, בו כותב תושב כפר חב"ד על הקושי היומי ועל המצב אליו הגיעו תושבים רבים - זוגות צעירים, אך גם בעלי משפחות ● "לא יתכן שבעלי הנכסים, בכל שנה מחדש יעלו את מחירי השכירות הגבוהים גם ככה, ואין פוצה פה ומצפצף! יש פה משפחות עם ילדים... ולוקחים להם פשוט את דמי הלחם והחלב" ● למכתב המלא עוד בנושא מצוקת הדיור:מהפיכת הדיור של 'שׁוּתְּפֵי': הרב ביסטריצקי מדברמיזם 'שותפי': האם הוא יכול להצליח? ● העסקנים מגיביםמשתפים את 'שותפי': סערת הדיור החב"די ● חלק ב'
לא יתכן שמעלים השכירות ואין פוצה פה ומצפצף! ● מכתב כואב
צילום: ארכיון COL

מאת: תושב הכפר

לכבוד המרא דאתרא הרב מאיר אשכנזי,
יו"ר ועד כפר חב"ד וחבריו,
תושבי כפר חב"ד - הוותיקים והצעירים 
שלום וברכה!

אנו משפחה מכפר חב"ד, מאנ"ש ילידי הכפר - הורים למשפחה ברוכת ילדים ב"ה, נאלצים לפנות אליכם, למען תבינו את מצבינו, מצב רוב הזוגות הצעירים בכפר חב"ד.

אנו גרים בשכירות בכפר למעלה מ-13 שנה, מצב לא הכי סימפטי, תוך מעבר מספר דירות בתוככי הכפר. רוב משפחות אנ"ש הצעירים בכפרינו אינם בעלי ממון רב ומרוויחות משכורות ממוצעות לאנשים חרדים.

לא יתכן שבעלי הנכסים, בכל שנה מחדש יעלו את מחירי השכירות הגבוהים גם ככה, ואין פוצה פה ומצפצף! יש פה משפחות עם ילדים... ולוקחים להם פשוט את דמי הלחם והחלב.

אנחנו ספציפית סובלים ממשפחה חב"דית שכלל אינה קשורה לכפר, ורק מפני שהכפר נוח להם - הם עוברים לכאן. אותו זוג בא והציע לבעל דירתינו סכום כסף גדול יותר ממה שאנו משלמים, ולכן אנו נאלצים לעזוב. פשוט עוול - לגרש משפחה מהדירה!

מצד שני, החמדנות של בעל הדירה ידועה והוא לא בודד. לצערינו הרבה מאנ"ש שבזמנם, כשהתחתנו, יכלו לקנות דירות בכפר והיום הם עושים מהדבר ביזנס לכל דבר. 

העיקר שאנו בחוץ - חסידי חב"ד, מוצגים כ"אהבת ישראל", ובתוך מחנינו ההיפך. שלא נדבר על מחירי הלימוד ב'חיידר', שזה נושא בפני עצמו. כל מקום שאין לו דור המשך, אין לו המשך קיום, ובכפר חב"ד לצערי - לא מעניין הדבר איש.

הזוגות הצעירים נהפכו למחלבה אחת גדולה. בכל הדברים, כל דבר בכפר עולה יותר ממקומות אחרים.

יהיו את אלו שיאמרו - רע לכם? לכו למקומות אחרים!

את זה צריך לומר אולי לזוגות הצעירים שהתחתנו אתמול ושלשום, שגרים בדירות של 35 מטר מרובע. אך מה יעשו זוגות כמונו, שגרים בכפר שנים רבות? לעבור מקום - אומר -לעזוב מקומות עבודה וכו', על כל המשמעויות הכלולות בדבר.

וכל זה מדוע? מחמדנות יתירה, מבלי לראות את השני!

זקני הכפר שהגיעו מרוסיה, היו מארחים בבתיהם במדינה ההיא אנ"ש שברחו ממקום למקום. אז הייתה כנראה תחושה והאהבה האחד אל השני. היום, אדם לאדם - זאב.

איפה המרא דאתרא? איפה הנהגת היישוב? איפה אנשים בעלי שכל ובינה? הרי תמיד אמרתם שהכפר הוא משהוא שונה מכל הישובים וריכוזי אנ"ש בארץ. לאף-אחד לא אכפת ואיש הישר בעיניו יעשה... והדור הצעיר יושב ומבכה.

ובמקום שאין איש, אנחנו נקום ונעשה. 

פונים אנו אל תושבי כפר חב"ד הנכבדים: באו ונכניס לראש, שהזוגות הצעירים הם ילדינו ומה שרע להם - זה גם רע לנו. ואם כל אחד יתחשב בשני, על כל המשמעות שבדבר, הכפר יכול להשתנות לטובה.

בכל זאת, אנחנו עדיין "חסידים"! העלינו את הדברים על הכתב מתוך זעקה וכאב לב. אנו לא באים לפגוע באף אחד ח"ו, רק להעלות את המודעות שבדבר, שמשפיעה על הבית בכל אופניו.

בתקווה להבנה,
משפחה כאובה ומודאגת.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.