מערכת COL | יום י"ז אב ה׳תשע״ז 09.08.2017

בן האדמו"ר מבעלזא בביקור משפחתי ב"אוצר הסת"ם" בצפת

מרכז המבקרים "אוצר הסת"ם" בצפת, אירח את הגה"צ הרב אהרן מרדכי רוקח, בנו של האדמו"ר מבעלזא שליט"א שהגיע עם משפחתו לביקור משפחתי • לסיפור המלא, גלריה
בן האדמו
מרכז המבקרים "אוצר הסת"ם" בצפת, אירח את הגה"צ הרב אהרן מרדכי רוקח, בנו של האדמו"ר מבעלזא שליט"א שהגיע עם משפחתו לביקור משפחתי.

קיבל את פניו השליח הרב חיים קפלן, שאף ליווה אותו לאורך כל הביקור. הרב קפלן הציג בפניו את המקום המיוחד, שהיה בעבר מלון פאר שאירח ראשי ממשלות ומדינאים, והפך להיות מרכז עולמי להפצת יהדות וספרי תורה, תפילין ומזוזות. הרב קפלן סיפר גם על השליחות המיוחדת לה זכו הוריו, הגה"ח הרב אריה ליב קפלן ע"ה ותבדלח"ט הרבנית שרה קפלן, לפני בדיוק 44 שנים, כאשר נבחר אישית על ידי הרבי ונשלח לבנות את העיר צפת ולהקים בה את קרית חב"ד ומוסדותיה.

הביקור נפתח בחידון הטריוויה האינטראקטיבי, כאשר לאחר החידון ברמה הבסיסית, ביקשו בני המשפחה לעשות אותו שוב גם ברמה למתקדמים. את הפרס למצטיינים בחידון, מחזיק מפתחות של "אוצר הסת"ם" עם שמו של הזוכה, העניק אוצר הסת"ם כמזכרת לכל אחד מילדי המשפחה.

בהמשך עברו בני המשפחה למיצג המרכזי, על במה מיוחדת הנעה בין מיצגים מרתקים. בתחילה נראה מיצג האותיות על בריאת העולם ומעמד הר סיני, בהמשך נכנסים המבקרים באמצעות משקפי תלת מימד למפעל לעיבוד עורות, אחר כך נעה הבמה על עבר מיצג הולוגרמה מיוחד עם סופר ממצרים העתיקה, ולסיום ממשיכה הבמה לסרטון קצבי ושמח על מסך ענק של 180 מעלות על החיים היהודיים וקדושת הסת"ם.

הגה"צ התרשם מאוד מהדרך בה נרתמו מיטב פלאי הטכנולוגיה לטובת הנחלת ערכי הקדושה והמצוות.

לאחר מכן קיבלו כולם נוצה, ופיסת קלף, ולאחר הסבר והדגמה מהסופר הר"ר גדי טרנר המוקרנת במעגל סגור על גבי מסך ענק, ניסו המבקרים את כוחת בכתיבה על הקלף, כאשר לאחר הסבריו המרתקים של הסופר מוסיף הרה"צ הסבר לילדיו על קדושת האותיות וצורתן.

ביקור מיוחד נערך גם במכון הייצור של "אוצר הסת"ם" כאשר למבקרים הנכבדים ניתנת ההזדמנות להתרשם באופן בלתי אמצעי מתהליך הייצור, באמצעות פגישה עם הסופרים העושים את מלאכת הקודש, התבוננות בסוגי ורמות הכתב השונות, הסבר על תהליכי ההגהה והבדיקה הממוחשבת, התרשמות מחדר העבודה של סוגר בתי התפילין ועוד, כאשר הגה"צ מביע את התרשמותו מהרמה הגבוהה של הכתיבה כמו גם הדרך המקצועית בה מתבצע הפיקוח ההדוק על מוצרי הסת"ם המיוצרים במקום.

את הביקור במרכז המבקרים סיים הגה"צ ומשפחתו ב"גן האותיות" בו פזורים דגמי ענק של אותיות האלף-בית, כאשר על כל אות ציור ומאמר חז"לו המבטא את תוכנה של האות, כאשר במהלך הסיור מתרשמים מהנוף המרשים הנשקף מהמקום, הצופה על עבר צפת והרי הגליל, מקום מנוחתם של קדושי עליון.

הגה"צ שליט"א שיבח בפני הרב קפלן את הדרך המיוחדת והחווייתית בה לומדים המבקרים על חשיבות וקדושת הסת"ם, באופן המותאם לכל יהודי, מכל רקע ובכל גיל והוסיף שלדעתו על כל יהודי לבקר במקום, כיון שכל יכול ללמוד ולהוסיף ידע מהביקור המיוחד.

לאחר הביקור עלה הגה"צ לבית הכנסת החדש "היכל מנחם מענדל" הנמצא בקומה העליונה בקמפוס של "אוצר הסת"ם", שם קיבל אותו גבאי בית הכנסת, מנכ"ל עמותת חסדי לב, הרב זלמי ביסטריצקי, לתפילת מנחה.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.