מערכת COL | יום ט"ז אב ה׳תשע״ז 08.08.2017

בפעם החמישית: מאות זוגות אנ"ש בחרו להשקיע בבית פנימה

בשעה היעודה, נפתח אמש באולם המולטימדיה החדיש של צבאות ה' בכפר חב"ד, ערב העיון השנתי והמרתק לזוגות אנ"ש 'בית להשקעה 5'. האירוע הייחודי, סחף אליו למעלה ממאתיים זוגות מכל רחבי הארץ, שהאזינו יחד למסרים אחידים ומגוונים בתחום הבית היהודי, מפי טובי המרצים והרבנים. המשא המרכזי, נמסר בלהט רב על-ידי השליח ורבה של קרית אתא, הרב חיים שלמה דיסקין, שהצליח בדבריו לזעזע ולהניע את המאזינים לעשייה בפועל • לסיפור המלא, גלריה
בפעם החמישית: מאות זוגות אנ
צילום: שניאור שיף
את שרביט ההנחיה נטל בכשרון בולט, המרצה הרב יואל פרידמן, ששזר בדבריו לאורך האירוע אנקדוטות ופנינים מעוררי השראה.

מהי אהבה בעיני הבעל ומה היא אהבה בעיני האישה? כיצד מתאמים ביניהם צפיות כשמדובר ברגשות. על כך ועל 'תקשורת רגשית' הרחיב בחן רב, השליח והמרצה המבוקש הרב זיו קצבי. דבריו נאמרו בשפה קולחת ועכשווית והעניקו טיפים מעשיים.

הרצאה נדירה ובשורה חשובה לחסידי חב"ד, הוצגה על-ידי הרב אורי גמסון שפתח בהצגת סיפורו האישי וכיצד ההעמקה והלווי שעבר יחד עם רעייתו בתחום הפוריות, הובילו אותם לסייע למאות רבות של משפחות מקרב חסידי חב"ד. בהמשך דבריו, בישר למאזינים על הקמתו של בית הדין המיוחד לפוריות וטהרה עבור חסידי חב"ד שהוקם בשותפות עם ארגון 'בוני עולם' ופוסקי ההלכה שעומדים בראשו. רבני חב"ד נבחרים שהוכשרו לעסוק בתחום הסבוך והעדין, יסייעו לזוגות אנ"ש מתוך הבנת הייחודיות של קהל היעד ובהתאם להוראותיו של הרבי בנושא.

יועץ הנישואין, הרב מנחם חפץ, הציג משנה סדורה ועמוקה, בנושא קשר האהבה בין איש לאשתו. דבריו שנאמרו בליווי מצגת מושקעת, הובילו את המאזינים אל הידע הרב הקיים בנושא זה וכיצד יש לכך השפעה רוחבית על כל הליכות החיים.

יצירתיות, חשיבה מחוץ לקופסה והקשר לזוגיות - הוצגו בשנינות והומור על ידי ר' רפאל כהן, מרצה בכיר בעולם העסקים לחשיבה יצירתית ויזמות. בדבריו, הוא לימד את המשתתפים כיצד להגיע לחשיבה יצירתית שתוביל להצלחה בכל רבדי החיים, והשליך את התובנות הללו ישירות על חיי הנישואים.

בסיום דבריו, הוצג וידאו קצר מדברי הרבי ביחידות לזוג שחווה קשיים בנושאי שלום בית. הרבי ממליץ להם ללמוד יחדיו מספר נושאים, בראשם פרשת השבוע והסביר כיצד בזכות כך "לא יהיה לכם זמן לריב".

דברים אלו, היוו פתיח מתאים למשא המרכזי של הערב, שנמסר בהתלהבות רבה על ידי השליח והרב הראשי של קרית אתא, הרב חיים שלמה דיסקין. במשך שעה ארוכה, הפליג הרב דיסקין והקהל יחד עמו, לעומקם של הסוגיות המהותיות ביותר שניצבות תדיר לפתחנו ונוגעות לכל בית יהודי וחסידי. דבריו נשזרו בדוגמאות וסיפורים לרוב, והצליחו לזעזע ובה-בעת להניע את המאזינים למעשה בפועל בחיזוק ערכי המשפחה החסידית, שלום בית ואהבה בין בני הזוג והילדים, וחינוך חסידי מתוך דוגמה חיה ולבבית.

חתם את האירוע, הרב זאב רויטמן, מדריך נישואין ומשגיח בישיבת תו"ת באור-יהודה שיחד עם הרב דניאל גורדון מכפר חב"ד ייסדו וארגנו את יום העיון השנתי 'בית להשקעה', השנה החמשי במספר. דבריו של הרב רויטמן, בליווי מצגת מעוררת עניין, עסקו באומנות הפיוס והעניקו סדרת כלים מעשיים למניעת וניהול מוצלח של ויכוחים ומשברים. הדברים שולבו באבחונים עדינים ואמרות חסידיות, שהעניקו להרצאה ממד חוויתי וסוחף.

טרם נעילת האירוע, מארגני ערב העיון הביעו את רחשי תודתם לשותפים ונותני החסות שללא עזרתם הערב לא היה יוצא לפועל: ועד כפר חב"ד בראשות הרב שמעון רבינוביץ' ואחראי החינוך הרב בנצי שיינברגר, מצות כפר חב"ד בהנהלת השליח הרב מאיר סטמבלר לע"נ אביהם ר' יעקב בן ר' מאיר צבי ע"ה, דפוס גוונא בהנהלת ר' גבי זיגדון, סופר זול בייץ' בהנהלת הרב שאול בייץ', ר' אבי מלכא אירועים וספקים ודמויות נוספות שסייעו להצלחת האירוע המורכב. תהא משכורתם שלימה מאת ה'.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.