מערכת COL | יום י"ד אב ה׳תשע״ז 06.08.2017

סידני: נאסרה בניית בית כנסת; הסיבה: עלול להפוך ליעד לטרור

בקהילה היהודית בבודני־ביץ, פרבר של העיר סידני שבאוסטרליה, זועמים לאחר שהרשות המקומית אסרה על בניית בית כנסת בתחומה בטענה שהוא עלול להפוך מטרה לטרור ולסכן את באי בית הכנסת ואת תושבי האזור ● רב הקהילה המקומית ושליח חב"ד הרב יהורם אולמן: "הקהילה עדיין המומה מההחלטה הבלתי נתפסת ואנו שוקלים את צעדינו" לסיפור המלא
סידני: נאסרה בניית בית כנסת; הסיבה: עלול להפוך ליעד לטרור
צילום: COL
עולם הפוך. בקהילה היהודית בבודני־ביץ, פרבר של העיר סידני שבאוסטרליה, זועמים לאחר שהרשות המקומית אסרה על בניית בית כנסת בתחומה בטענה שהוא עלול להפוך מטרה לטרור ולסכן את באי בית הכנסת ואת תושבי האזור.

בנין בית הכנסת המתוכנן מצוי בלב הפרבר הנודע של סידני. בית המשפט השתמש בהערכות הסיכון של מתכנני המבנה עצמם כנימוקים לדחיית אישור הבניה.

"האמצעים הפיזיים שהוצעו כדי לתת מענה לאיומים המזוהים ישפיעו באופן בלתי מתקבל על הדעת על הרחוב ועל הנכסים הסמוכים", כתב בית המשפט.

רב הקהילה המקומית ושליח חב"ד הרב יהורם אולמן, אמר בשיחה עם כתב 'המבשר': "הקהילה עדיין המומה מההחלטה הבלתי נתפסת ואנו שוקלים את צעדינו. הרי מדובר בהחלטה חסרת תקדים עם השלכות עצומות. אם נאמר זאת בשפה פשוטה, הרי שמהיום אסור לאף ארגון יהודי להקים בית כנסת או לפעול באזורי מגורים, כי זה מביא לטרור, וזה דבר שלא יעלה על הדעת, ואין כוונה לעבור על כך לסדר היום".

ויק אלחדף, מראשי הארגונים היהודים באוסטרליה אמר בתגובה כי זהו "יום עצוב מאוד לאוסטרליה אם קהילה מוכרת, הזקוקה לבית תפילה, מסורבת לבנות אותו בשל החשש שאחרים יהוו איום. זה פשוט מראה איך כולנו מאבדים את חרויותינו. ההחלטה האומללה הזו מהווה תקדים".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.