מערכת COL | יום י"ב אב ה׳תשע״ז 04.08.2017

לקראת המעמד הגדול: קובץ "ירחי כלה" החדש - כעת להורדה

חומר חסידי רב ערך מתפרסם היום בקובץ התורני "ירחי כלה" החדש, אשר ראה אור לרגל מעמד ה"ירחי כלה" הארצי שיתקיים בע"ה ביום שני הקרוב, חמשה עשר באב, בהיכל ישיבת "תומכי תמימים" המרכזית כפר חב"ד • בחוברת החדשה, בת 32 עמודי כרומו מרהיבים, מופיעים שורה של כתבי יד קודש אודות תורתו של רבי לוי יצחק, צילומי כתי"ק של רבי לוי יצחק מביאוריו על ספר הזוהר, וכן כתי"ק מהרבי אודות אמו הרבנית חנה, שסייעה לבעלה לכתוב את חידושיו. כמו כן מאמר תורני-עיוני מיוחד "הדור השביעי" מאת הגה"ח הרב יואל כהן, החוזר של הרבי, ועוד •  כנסו להורדה>>
לקראת המעמד הגדול: קובץ



חומר חסידי רב ערך מתפרסם היום בקובץ התורני "ירחי כלה" החדש, אשר ראה אור לרגל מעמד ה"ירחי כלה" הארצי שיתקיים בע"ה ביום שני הקרוב, חמשה עשר באב, בהיכל ישיבת "תומכי תמימים" המרכזית כפר חב"ד.

בשנים האחרונות, הופיעו על ידי הוועדה המארגנת של ה"ירחי כלה" קבצים תורניים חסידיים רבי ערך בקשר עם מעמד זה, והיום מתפרסם בס"ד הקובץ השישי בסדרה זו.

בחוברת החדשה, בת 32 עמודי כרומו מרהיבים, מופיעים שורה של כתבי יד קודש אודות תורתו של רבי לוי יצחק, צילומי כתי"ק של רבי לוי יצחק מביאוריו על ספר הזוהר, וכן כתי"ק מהרבי אודות אמו הרבנית חנה, שסייעה לבעלה לכתוב את חידושיו.

כמו כן מובא בחוברת מאמר תורני-עיוני מיוחד "הדור השביעי" מאת הגה"ח הרב יואל כהן, החוזר של הרבי, אודות מעלתו ותפקידו המיוחד של בני הדור השביעי.

עוד מופיעים בחוברת תורנית זו, שיחת קודש מהרבי בקשר עם חשיבות ההשתתפות במעמד "ירחי כלה"; ראשי-פרקים ומראי-מקומות מפורטים מתוכן ההרצאות התורניות שיימסרו אי"ה במעמד הגדול, וכן סקירות בתמונות של מעמדי ה"ירחי כלה" בשנים האחרונות.

החוברת מופצת בע"ה בערב שבת נחמו בריכוזי אנ"ש בארץ לקראת המעמד הגדול, וכן תחולק במעמד עצמו.

המושב הראשון שיפתח את המעמד הוא "עיונים בתורת רבינו". במושב זה ישאו דברים הגה"ח הרב מאיר אשכנזי, מרא דאתרא כפר חב"ד, אשר יעסוק בעניין "הדלקת נרות שבת - שלום בית, כבוד ועונג"; עוד ישא דברים הגה"ח הרב יעקב גולדשמיד, מראשי ישיבת "תומכי תמימים" המרכזית, אשר יפלפל בעניין "החידוש ב"אמונה וביטחון" במשנת רבינו.

המושב השני במעמד זה ייוחד לעיונים בתורת בעל ההילולא. במושב זה ישא דברים הגה"ח הרב שניאור זלמן גופין, משפיע ישיבת "תומכי תמימים" המרכזית, אשר יעמוד על עניין ה"דביר" – ממוצע בין קודש הקדשים לקודש, בתורתו של רבי לוי יצחק.

המושב הבא הנו מושב מיוחד והיסטורי, בו יעסקו לראשונה בהרחבה בייחודיות של תורת הרבי. אודות סדרת "תורת מנחם – התוועדויות" ישא דברים הרה"ח הרב מנחם דוב דוברוסקין, משפיע בישיבת "תומכי תמימים" מגדל העמק; אודות מאמרי הקודש של הרבי, ישא דברים הרה"ח הרב אליהו קירשנבוים, משפיע בישיבת "תומכי תמימים" המרכזית; אודות סדרת ל"ט כרכי "ליקוטי שיחות", ישא דברים הרה"ח הרב מנחם מענדל רייצעס, מחבר ספרים בתורת הרבי; אודות סדרת ל"ב כרכי אגרות הקודש של רבינו, ישא דברים הרה"ח הרב מרדכי מנשה לאופר, שליח ורב רובע י"א באשדוד, ומעורכי האגרות קודש; אודות יצירתו המחודשת של הרבי בביאורים לפירוש רש"י על התורה, ישא דברים הרה"ח הרב יחזקאל סופר, משפיע בירושלים עיה"ק ועורך ב' הכרכים "מעייני רש"י"; ואודות רשימות הקודש של הרבי, ישא דברים הרה"ח הרב אליהו וואלף, שליח ומשפיע בכפר חב"ד.

הנואם המרכזי של המעמד הגדול, יהיה שליח הרבי ורבה הראשי של קרית אתא, הגה"ח הרב חיים שלמה דיסקין. הרב דיסקין, הידוע בנאומיו המרתקים, ישא נאום תורני-השקפתי בנושא "ובשביעי רצית בו" – הזכות והיוקר של בני הדור השביעי, במיוחד לעת הזו.

המושב המרכזי במעמד הגדול יהיה מושב ייחודי וראשוני מסוגו, בו ייערך רב-שיח של רבני קהילות חב"ד עם הציבור הגדול של אנ"ש שצפויים בע"ה להשתתף במעמד.

הרבנים אשר ישתתפו ברב שיח זה הם הגה"ח הרב אליהו יוחנן גורארי, רב קהילת חב"ד ורב העיר חולון, וחבר בית דין רבני חב"ד באה"ק; הגה"ח הרב חיים שלמה דיסקין, שליח הרבי ורב קהילת חב"ד, ורב העיר קרית אתא; הגה"ח הרב סעדיה מעטוף, שליח הרבי ורב קהילת חב"ד בברקת; הגה"ח הרב שניאור זלמן ירוסלבסקי, רב קהילת חב"ד באלעד; והגה"ח הרב מרדכי ביסטריצקי, רב קהילת חב"ד בעיה"ק צפת.

ראשי הישיבה המרכזית וחברי ההנהלה קוראים לציבור הרחב, בעלי בתים ותופסי תורה כאחד, וכן אל בוגרי הישיבה ברחבי הארץ, להקדיש מחופשת הקיץ את יום זה כיום שכולו תורה ולהשתתף במעמד גדול זה, בהאזנה לשיעורי תורה מפי ראשי הישיבה וגדולי התורה בנושאים המגוונים שנבחרו, ולטעום את טעמה של "תומכי תמימים", ובד בבד להתעשר במלוא חופניים של תוכן עיוני מעמיק ומרתק.

*
ניתן להוריד כאן את החוברת החדשה>> לחצו כאן

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.