מערכת COL | יום י"א אב ה׳תשע״ז 03.08.2017

טבריה של מעלה בפעם ה-9: הצצה קצרה מהשליח הראשי

בתחילת השבוע הסתיימה לה השנה התשיעית של ישיבת תות"ל בעיה"ק טבריה ת"ו ● בשיחה ל-COL מספר השליח הראשי לטבריה הרב יוסף קרמר - על ההצלחה של הישיבה בעיר, השפעתה על התושבים ואף ממליץ לשלוחים - להקים מוסד כזה בעירם ● לכתבה המלאה
טבריה של מעלה בפעם ה-9: הצצה קצרה מהשליח הראשי
צוות הישיבה והתלמידים
בתחילת השבוע הסתיימה לה השנה התשיעית של ישיבת תות"ל בעיה"ק טבריא ת"ו. מתכונת הישיבה מיועדת לתלמידים המסיימים את שלושת השנים בתות"ל מגדל העמק ומגיעים לשנת שליחות בטבריה, להרבצת התורה בכל המגזרים בעיר. שנה זו היא אכן שנת הכנה משמעותית לשנת הקבוצה בבית חיינו.

יודעי דבר אומרים שבשנה זו באופן מיוחד ראו במוחש אצל התלמידים את כח המשלח, זאת בנוסף לתפקידם העיקרי שהצליחו במאוד ולמדו בשקידה והתמדה סוגיות במס' כתובות, מאמרים והמשכים בחסידות, לימודי הלכות שבת לעיון ועוד.

הנה גם עמלו במשך כל השנה ומסרו שיעורים רבים לתושבי העיר מדי כל ערב, עשרות חברותות מדי שבוע, הוצאת עלון תורני כל שבוע שהתפרסם בכל רחבי העיר, התוועדויות לציבור הרחב כל חודש ועשרות אברכים שהצטרפו באופן קבוע ללימוד חסידות. ובימים אלו עולה על מכבש הדפוס ספר פלפולים פרי עטם של תלמידי הישיבה ורבני העיר.

השליח הראשי של הרבי בטבריה הרב יוסף קרמר זכה והוא הקים את הישיבה לפני 9 שנים ביחד עם הנהלת הישיבה במגדל העמק בראשות הרב יצחק גולדברג.

בשיחה עם COL הרב קרמר הסכים לשתף אותנו בתחושותיו: "אין לי מילים להודות לתלמידי הישיבה על השקעתם הרבה בהפצת היהדות והמעיינות בין מאות תושבי העיר. מדובר בתלמידים איכותיים שלא מוותרים על שום סדר ומונחים כל כולם בלימוד התורה ובעבודת ה', וכאן המקום להודות לצוות המיוחד רבני הישיבה ראש הישיבה הרב ברוך לבנוני והמשפיע הרב שמעון קוצובייבסקי ועימם הרב צבי זלמנוב שמדריכים אותם בצורה מעוררת השתאות ולא רק איך ללמוד ולהתפלל אלא גם איך להפיץ ולקרב.

"התמימים ביחד עם למודם העצמי הם גם משקיעים מחשבה ועשייה ביוזמות חדשות בהפצה לכל מגוון תושבי העיר. רק לדוגמא בחודש האחרון הם ארגנו במהלך החודש ברגעי הפנאי שלהם כינוס ענק לכבוד ג' תמוז. התוועדות גדולה לכב' י"ב תמוז. הרצאה מיוחדת במעמד מאות בהל' בית הבחירה. הכינו קייטנת מסע בר-מצוה לילדי בר-מצוה הצריכים חיזוק דתי-תורני שתחל מיד לאחר ת"ב.

"בחורים אחרים סידרו את ישיבת בין הזמנים לתלמידי ישיבות שלע"ע אינם חסידיות עם סדר מיוחד בלימוד חסידות ושו"ע אדה"ז. הבנתי שגם חלק גדול הם הצוות הבכיר של קעמפ ילדי השלוחים שע"י צאגו"ח. וכ"ז לא הפריע להם לעמוד ולהתמיד בסדרי הישיבה יום יום. ההסבר היחידי הוא שזה פשוט כח המשלח בגלוי.

"אין לי ספק ששנה זו מרימה את התלמידים עשרות מונים ואכן מביאה אותם ל770 כלים ראויים ומשובחים לקבל את מה שמקבלים אצל הרבי. בביקוריי במהלך השנה בבית חיינו ההצלחה המיוחדת של הטבריינים היא ממש בבחי' ראיה.

"אנצל את ההזדמנות ואפנה לעמיתיי השלוחים אם אתם אכן רוצים מהפיכה בעיר שליחותכם תפתחו ישיבה במתכונת זו. אודה ולא אבוש למרות כל הפעילות המבורכת של כל 8 השלוחים שבעירינו שעושים עבודה נפלאה ובאחדות מיוחדת. בכ"ז הישיבה בעיר שידרגה את הפעילות של כל השלוחים לרמה אחרת לגמרי.

"בשבילי ההכנה הכי טובה של העיר לקראת התגלות מלך המשיח והקמת הסנהדרין בטבריה היא הקמת הישיבה וע"ז מודה לאחרון חביב מעומק הלב לידידי הרב גולדברג שהואיל לשתף אותי ברעיון של הקמת סניף נוסף של תו"ת לתל' השלוחים.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.