מערכת COL | יום י' אב ה׳תשע״ז 02.08.2017

מלגות למצטייני תשע"ז: טקס מרגש נערך בירושלים

טקס מרגש של חלוקת מלגות ליתומים ויתומות, תלמידות ותלמידות הלומדים במוסדות החינוך ברחבי הארץ, שהצטיינו בשנת הלימודים תשע"ז, נערך בירושלים ● הטקס אורגן על ידי קרן 'חסד מנחם מענדל', החטיבה החינוכית של 'כולל חב"ד', המקיימת במעגל השנה פעילות עומק רצופה ומושקעת עם יתומים ויתומות, כמו גם עם אלמנות ואלמנים ● אורח הכבוד: הראשון לציון ורבה של העיר ירושלים, הרב משה שלמה עמאר ● לסיפור המלא, גלריה
מלגות למצטייני תשע
הרבה דמעות של התרגשות ושמחה היו בטקס חלוקת מלגות למאות יתומים ויתומים, תלמידות ותלמידות הלומדים במוסדות החינוך ברחבי הארץ, שהצטיינו בשנת הלימודים תשע"ז.

האירוע אורגן על ידי קרן 'חסד מנחם מענדל', החטיבה החינוכית של 'כולל חב"ד', בשיתוף עם 'קרן מרומים' ו'קרן ברד'. 'חסד מנחם מענדל', בניהולו המסור של הרב עמרם בלוי, מקיימת במעגל השנה פעילות עומק רצופה ומושקעת עם יתומים ויתומות, כמו גם עם אלמנות ואלמנים.

הפעילות כוללת השקעה של סכומי עתק בפעילות לימודית, מלגות וסיוע פרטני לתלמידים יתומים ויתומות לאורך כל השנה. על חלק מהפעילויות הללו דיווחנו במהלך השנה האחרונה.

במסגרת הטקס, כאמור, חולקו מלגות למצטיינים ולמצטיינות, זאת לאחר שהציגו במהלך השנה מבחנים שעברו במוסדות החינוך שלהם.

"המטרה שלנו לעורר את המוטיבציה של התלמיד והתלמידה להשקיע בלימודים", מסבירים ב'קרן מנחם מענדל', "זה מתבטא בסיוע לימודי שאנו מעניקים במשך השנה, לצד פרויקט המלגות שנועד להביא לידי ביטוי את הערכה למצטיינים. במשך השנה כל ילד או ילדה צוברים נקודות, זאת במסגרת תקנון הפרויקט, וכך בסוף השנה הוא מקבל מלגה המותאמת לפי הנקודות שקיבל. הפרויקט מדרבן אותם ללמוד ולהגיע להישגים גבוהים".

האירוע נערך במרכז השמחות "אולמי גוטניק" בירושלים, במעמד בני המשפחות, ובהשתתפות אורח הכבוד, הראשון לציון ורבה של העיר ירושלים, הגאון רבי משה שלמה עמאר שליט"א.

במעמד גם נטל חלק מנהל 'כולל חב"ד' הרב שלום דוכמן שטרח והגיע במיוחד מארה"ב, בכדי להעניק לאירוע את יוקרתו וחשיבותו ולתת באופן אישי את העידוד והמלגה ותשומת הלב לכל אחד ואחת מבני המשפחות.

לאחר דברי ברכה חמים שנשאו הדוברים השונים, חולקו המלגות ובהמשך נערכה סעודת מצווה חגיגית.

בתום הערב הביעו בני המשפחות את תודתם העמוקה ל'כולל חב"ד' על פעילות העומק, במעגל השנה, שמדרבנת את התלמידים והתלמידות ללמוד, להתאמץ ולהתקדם בלימודיהם.

"אני כולי בהתרגשות", כתב אחד המשתתפים במכתב ששיגר ל'כולל', "המילים שלי והערכה לא יכולים לבוא לידי ביטוי במילים שאכתוב כאן, אבל בכל מקרה אנסה. היום קיבלתי שיעור ענק, ראיתי את כל העשייה העצומה שלכם, שמעתי את הסיפורים המרגשים של המשפחות בהם אתם תומכים. פגשתי אותך, בהצלבת מבט אחת אפשר לראות את כל הטוב שלך.

"איני מעכל את גודל התרומה שלכם, אני יצאתי עם המון השראה. הצניעות בה הכל נעשה, העדינות והענווה שלכם משאירה את החותם העמוק ביותר אצלי היום. לא ידעתי שקיים טוב כל כך טהור בעולם הזה.

"תודה רבה לכם על כך שחשפתם אותי לזה. איני מרבה להזיל דמעות, אך כנראה אלו דמעות של התרגשות, דמעות המספרות את שעל ליבי. הרבנים שפגשתי היום עוררו את ליבי והפיחו בי עוד המון תקווה להמשך עשייה ואמונה. המשיכו להאיר את העולם".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.