מערכת COL | יום ו' אב ה׳תשע״ז 29.07.2017

בת"ת בכפר חב"ד ערב מרגש: סיום שנה וסעודת מצווה • גלריה

בת"ת בכפר חב"ד זו כבר מסורת: בסיום שנת הלימודים מתכנסים הנהלת הת"ת עם התלמידים המסיימים תלמידי כיתות ח' והוריהם לערב מרגש של סעודת מצוה וסיום מסכת וסיום אגרת התשובה ע"י התלמידים, בטרם כניסתם לשלב חדש בחייהם, כניסה לעולם הישיבות • לסיפור המלא, גלריה
בת
צילום: שניאור שיף
בת"ת בכפר חב"ד זו כבר מסורת. בסיום שנת הלימודים מתכנסים הנהלת הת"ת עם התלמידים המסיימים תלמידי כיתות ח' והוריהם לערב מרגש של סעודת מצוה וסיום מסכת וסיום אגרת התשובה ע"י התלמידים, בטרם כניסתם לשלב חדש בחייהם, כניסה לעולם הישיבות.

החלק הראשון של המעמד שמיועד לקבלת פני המוזמנים נפתח בדברי פתיחה של המנחה סגן המנהל הרב משה שיחי' גברא, המברך ומקדם את פניהם של התלמידים וההורים בברכת ברוכים הבאים הרב גברא שליווה את התלמידים מיום כניסתם לגן לפני עשר שנים מסר דברי סכום וברכה מרגשים על התקופה הארוכה מאוד בה הוא ליווה את התלמידים.

בחלק השני שהוקדש לדברי ברכה הוזמן המורה המסור הרב ישראל שיחי' זלמנוביץ שקרא את מכתבו של הרבי ואמר דברי ברכה אישיים שריגשו מאוד את כל הקהל,לאחריו הוזמן הרב ר' שלמה שיחי' גרברצ'יק שמלווה את הכיתה בסיוע אישי לתלמידים כבר במשך שנתיים ואמר דברי ברכה אישיים נרגשים לתלמידים בכלל ובמיוחד לאלה שגם בשעות הקשות הקפידו להמשיך את הלימודים איתו בביתו בשעות הלילה.

מיד לאחריהם עלו התלמידים יעקב שיחי' מזרחי ובנציון שיחי' אושר והודו בשם ההורים והתלמידים לרבנים זלמנוביץ וגרברצ'יק על העזרה והמסירות וביחד עם מסירת מתנה אישית איחלו להם בריאות והמשך עבודה בקרוב ממש.

חתם את החלק הזה המרא דאתרא הרב מאיר אשכנזי שליט"א שנשא נאום מכונן על משמעות המעבר של התלמידים מתלמוד תורה לישיבה בדבריו הוא שיתף את הנוכחים בחוויות אישיות שהיו לו במעברו מהחיידר לישיבה קטנה היה ניכר שהדברים נגעו בלבות המאזינים וחלחלו,בסיום המשא העצמתי הוא איחל להם הצלחה רבה בהמשך דרכם בישיבות.

בחלק השלישי הלימודי של הערב כובד התלמיד שניאור זלמן שיחי' מוזיקנט לערוך סיום על מסכת תענית שנלמדה בכיתה במלואה הוא אמר את הסיום ביחד עם שיחה של הרבי בטוב טעם שהותיר חותם אצל כל השומעים.

לאחריו הוזמן התלמיד התמים יוסי שיחי' שניאורסון לערוך סיום על אגרת התשובה שנלמדה כבכל שנה בכיתה בזמן הקיץ,במהלך הסיום הוא אמר פלפול עמוק וקישר את תכנה של אגרת התשובה ל18 עשר הפרקים הראשונים בתניא שנלמדו בכיתה במהלך החורף בדבריו היה דגש והדגמה לכך שהדברים שנלמדו הינם פרקטיים לחיי כל אחד ואחד בגשמיות.

בחלק הרביעי שהוקדש לסיכום שנת הלימודים דיברו מחנך הכיתה הרב מנחם שיחי' זהר,מנהל החינוכי הרב מנחם מענדל שיחי' ערד והמג"ש לגירסא הרב ראובן שיחי' סויסא כל הדוברים ציינו את השקעתם הגדולה והניכרת של התלמידים ואת התפנית המשמעותית שהייתה ניכרת על התלמידים במהלך שנת הלימודים האחרונה התלמידים יגעו ושקדו והתאמצו מאוד בלימודם ייצרו זמני לימוד על חשבון זמנם הפרטי וערכו גם ביוזמתם הרבה מפגשי גיבוש והתוועדויות חסידיות במשך כל השנה,הדוברים ציינו את העובדה שמעבר לכך שהתלמידים עמדו בהצלחה בכל המבחנים הרבים שישנם,כולל למעלה מעשר מבחני חוץ אצל גדולי הרבנים ראשי ישיבות והמשפיעים,הדבר המרכזי שבלט בדברי המסכמים היא העובדה שלמרות העבודה הקשה שהייתה מנת גורלם של התלמידים הרי שהם שידרו לאורך כל הזמן שמחה רבה והנאה משהותם בתלמוד תורה למדו היטב עד הרגע האחרון והיה ניכר בהם העונג על כך שהם עוזבים אחרונים.

בחלק החמישי של הערב שיוחד לדברי תודה דיבר נציג ההורים הרב משה שיחי' מרינובסקי שהודה בשם הורים לסגל שליווה את הבנים במשך כל השנים,מייד לאחריו עלה ר' שמוליק שיחי' שניאורסון והקריא דברי תודה אישיים מרגשים בצירוף שי לכל אחד מאנשי המורים וההנהלה שליווה אותם עד הלום.

המחנך הרב זהר ניצל את ההזדמנות להודות בפומבי לאגף החינוך במועצה על הסיוע הזמין והנדיב במימונה של מסיבה זו ועל מימון פרויקטים נוספים לאורך כל השנה,לרב רוזנפלד חבר ההנהלה שבוחן את בתלמידים בקביעות בשעות הלילה בזמנו הפרטי בהתנדבות גמורה,לבוחנים הרבנים: הרב חיים אהרון,הרב שוויכה,הרב פבזנר,הרב זלמן גופין,הרב איגרמן,הרב משה הלפרין,הרב ג'יקובס,שנענים תמיד ובחנו את התלמידים במהלך השנה,לר' יענקל קניג מוועדת החינוך שהשקיע רבות במימון שעות הוראה לסיוע לתלמידים הזקוקים לכך,לתלמידים שסייעו בארגון המסיבה,ולצוות הניהולי שכולל את המנהל סגנו והרב דוד פרידמן על הליווי השוטף והמועיל לאורך כל השנה.

חתם את החלק הזה התלמיד התמים אהרון שיחי' סיגמן שאמר דברי תודה ספונטניים בשם החברים לסגל החינוכי.

בחלקו השישי של הכנס נערך כמידי שנה פאנל בכותרת "עולים לישיבה בהצלחה" בהשתתפות הרב יוסף יצחק שיחי' בוטמן משגיח ראשי בישיבת תות"ל לוד מזה כ33 שנה ,והרב חיים אהרון ראש ישיבת מאור מנחם ברחובות וחבר הנהלת התלמוד תורה והרב שלמה חנניה שיחי' ממן המשמש כמנהל המתיבתא בקרית גת במהלך הדיון עלו התלמידים שלום בער שיחי' סבאג והתמים מנדי שיחי' אמיתי ששאלו שאלות שחוברו על ידי התלמידים וההורים על המעבר מעולם החינוך של גיל היסוד אל עולם הישיבות על כל המשתמע. הפאנל נערך שעה ארוכה ונמשך אל אחר חצות הלילה והיה ניכר שאלמלא השעה הוא היה יכול להימשך עוד שעות רבות.

בחלק השביעי והחותם של הערב הוזמנו כל התלמידים לקבל תעודת הצטיינות אישית מיוחדת בליווי שי אישי לכל תלמיד עם תמונת מחזור כאשר בחלוקת התעודה כובד הרב אשכנזי שנשאר עד תום ההתכנסות,לאחר מכן נערכה תמונה קבוצתית של כל התלמידים עם הצוות.

החלק החשוב ביותר היה לאחר הנעילה הרשמית של הכנס, היה צפוי שמפאת השעה המאוחרת שהייתה כבר אחר חצות התלמידים וההורים ימהרו ללכת הביתה, מה שקרה הוא ההיפך כולם נשארו לדברי לשוחח פרידה אישיים עם חבריהם ועם אנשי הסגל החינוכי והיה נראה בעליל על הקושי שלהם לעזוב את המוסד שניכר שאותו הם כה אוהבים,אין ספק סיכם ר' משה שיחי' רוזנפלד חבר ההנהלה והבוחן של הכיתה שרק סוג כזה של פרידה מוכיח שהיא בעצם אינה קיימת ומבטיחה המשך קשר לאורך שנים
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.