מערכת COL | יום ח' אב ה׳תשע״ז 31.07.2017

יפתח רון טל ערב ט' באב במוזיאון גוש קטיף: "הגירוש כתם ענק"

ערב יום השנה ה-12 לציון עקירת יישובי גוש קטיף הגיע היום (ב') ערב תשעה באב יו"ר חברת החשמל והאלוף במיל. יפתח רון טל לסיור מרגש במוזיאון גוש קטיף בירושלים • "הגירוש כתם ענק על החברה הישראלית - נשבע כולנו שלעולם לא נגרש יהודי מביתו", אמר במהלך הביקור • תמונות, וידאו
יפתח רון טל ערב ט' באב במוזיאון גוש קטיף:
יפתח רון טל בביקורו במוזיאון גוש-קטיף, היום (ב'). צילומים מאיר אליפור


ערב יום השנה ה-12 לציון עקירת יישובי גוש קטיף הגיע היום (ב') ערב תשעה באב יו"ר חברת החשמל והאלוף במיל. יפתח רון טל לסיור מרגש במוזיאון גוש קטיף בירושלים. הסיור כלל ביקור בכל אגפי המוזיאון  יחד עם מנהל המוזיאון שלמה וסרטיל. יפתח רון טל  והעלה זיכרונות מרגשים מההתיישבות בגוש קטיף בימים היפים. בסיום הביקור הדליק האלוף רון טל את נר הזיכרון לנופלים ממתיישבי גוש קטיף.

בסיום הביקור כתב האלוף רון טל בספר האורחים "הגירוש – כתם ענק על החברה הישראלית ועל הדמוקרטיה הישראלית, ועל כך שצבא העם שלנו – מיטב בנינו ובנותינו – חויבו לשאת בנטל הגירוש של משפחות יהודיות מביתן! מה הפלא ששנה אחר כך התקשינו במלחמה הנוראית בלבנון השנייה?! שלמה המדהים, אצלך התארחתי בשבת האחרונה לפני הגירוש, וצוות המוזיאון – אתם עושים מלאכת קודש! להזכיר לכולנו הן את ההתיישבות המופלאה והן את זכר הגירוש והחורבן. ונישבע כולנו – לעולם לא נגרש עוד יהודי מביתו!!

"כמה סימלי ביקורי כאן, בערב תשעה באב, בו מתאבלים על חורבן בית המקדש, ובעוד כ-48 שעות, לפני 12 שנה, החל הגירוש. אין לתאר במילים את סערת הרגשות המציפה אותי במהלך הביקור במוזיאון לזכר גוש קטיף. זהו מסע מטלטל לנבכי מורשת ישראל, מקורותיו של עם ישראל, סבלותיו והיותו נצחי לעולם ועד. כמה קשה לשוב ולהיזכר בהתיישבות המפוארת, בעבודת האדמה החקלאית, הקשר לשורשים, ובעיקר לזהות את האנשים המופלאים, אנשי ארץ ישראל, משפחות מדהימות שכל "חטאם" בהיותם מגשימים את הציווי האלוקי העליון לגאול את אדמת ארץ ישראל להזכר שוב בקורבנם – קורבנות הטירור החייתי שארב בצדי הדרכים ואפילו בישיבות ובבתי הכנסת ולא פסח על זקנים נשים וטף. וטבח בהם על עצם היותם מתיישבים יהודים בארץ ישראל.

"לא בחיל ולא בכח, כי אם ברוחי אמר ה' צבאות"
אלוף (מיל.) יפתח רון-טל
יו"ר חברת החשמל

*

לצפיה בוידאו - לחצו כאן>>

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.