מערכת COL | יום ח' אב ה׳תשע״ז 31.07.2017

האם התגלו קירות האהל המקורי של סנגורן של ישראל?

האם התגלו קירות האהל המקורי של סנגורן של ישראל? שאלה זו מסקרנת רבים הבאים לפקוד את ציונו של בעל ה'קדושת לוי' ולומדים בספריו, אך בשלב זה אין תשובה ברורה, אלא רק הערכה על פי ממצאים • לסיפור המלא וגלריה
האם התגלו קירות האהל המקורי של סנגורן של ישראל?
בימים אלה במסגרת עבודות תיעוד הקברים ושיקומם על ידי הרב משה שמואל טהאלער רב העיר ברדיטשוב ובשיתוף פורום חברות הקדישא בישראל, התגלו קירות מקוריים של אהל, בקרבה לאהל הקיים והידוע מאז שבאו יהודים לפקוד את ציונו של סנגורן של ישראל הרה"ק רבי לוי יצחק מברדיטשוב כמו גם את שאר ציוני הצדיקים באוקראינה ובכל מזרח אירופה.

מבנה האהל הנוכחי על ציונו של רבי לוי יצחק קיים כ-30 שנה ונבנה על ידי יהודים מקומיים שנכחו במקום טרם מלחמת העולם השנייה במהלכה נהרס המבנה המקורי שעל הציון הקדוש.

כאמור, השבוע נחשפו בסמיכות ממש למבנה הנוכחי, יסודות לקירות מבנה בגודל 5 על 5 מטר המתאימים בגודלם ובמיקומם להיות האהל המקורי של הרה"ק רבי לוי יצחק. עבודות החשיפה והמחקר ממשיכים במטרה לקבוע בוודאות האם זהו מבנה האהל של רבי לוי יצחק או של צדיק אחר מהקבורים בבית החיים העתיק ומיוחד זה.

ועד בית החיים בראשות הרבנים הגאונים רבי שלמה וילהלם רב הראשי של זיטומיר ומערב אוקראינה, רבי משה שמואל טהאלער מרא דאתרא ברדיטשוב והרב יצחק גלבשטיין מנהל ח"ק הראשית והכללית - פרושים בירושלים - המלווים את פרוייקט השיקום מבקשים מהציבור שיש בידו מידע ותיאור כלשהו בכתב או בתמונה משנים קודמות על בית החיים, לשלוח אליהם ולסייע במלאכת הקדוש בבחינת הציבי לך ציונים במקום הראוי למען באי בית ה' הרוצים לכוון תפילתם ולשפוך שיח במקום מנוחת הצדיקים.

לשליחת חומרים ניתן לפנות במייל [email protected]
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.