מערכת COL | יום ז' אב ה׳תשע״ז 30.07.2017

נדחה הערעור במשפט אזריה. אמו זעקה: "המחבלים צוחקים"

בית הדין הצבאי לערעורים דחה את כל הערעורים במשפט אזריה. גזר הדין ישאר על 18 חודשי מאסר/ עו"ד יורם שפטל: "נערער לבית המשפט העליון" • אמו של אלאור אזריה, צעקה לעבר השופטים והתביעה הצבאית: ''המחבלים צוחקים עלינו בעיניים, בושה!" • נדחה ערעור אזריה
נדחה הערעור במשפט אזריה. אמו זעקה:
אלאור אזריה לצד סנגורו יורם שפטל (ארכיון: חדשות 2)

ערוץ 7

בית הדין הצבאי לערעורים קבע כי אזריה ייכנס לכלא בעוד עשרה ימים, אלא אם יערער לבית המשפט העליון כפי שהודיע עורך דינו יורם שפטל.

בית הדין דחה את ערעורו של אלאור אזריה על הרשעתו בעבירה של הריגה וכן על הרשעתו בעבירה של התנהגות שאינה הולמת. השופטים הודיעו גם כי הם דוחים את ערעורו של אזריה שביקש להקל בעונשו, וכן את ערעור הפרקליטות הצבאית שביקשה להחמיר בעונשו של אזריה.

נשיא בית הדין, השופט דורון פיילס, פירט בהכרעת הדין את התייחסות השופטים לחלקי הערעור השונים, אשר הוצגו בפני בית הדין על ידי סנגורו, עו"ד יורם שפטל.

אחת הסוגיות המרכזיות העולות בהכרעת הדין בערעור היא עדותו של הלוחם רב"ט ת' שהעיד כי שמע את אזריה אומר לאחר הירי, כי המחבל פצע את חברו והוא צריך למות.

"זו אמירה משמעותית", אמר השופט פיילס וקבע כי לא נמצאה סיבה לפקפק באמינותו של הלוחם ת'.

"רוח הדברים"

השופט דחה את הטענות השונות שנטענו בחקירה הנגדית של רב"ט ת' וקבע כי העדות אמינה למרות חוסר הבהירות באשר לנוסח המדויק של המשפט אותו אמר אזריה. "אפשר להסתמך על רוח הדברים כפי שפסק בית הדין. גרסתו של רב"ט ת' היא גרסה אחידה ורציפה".
בפסק הדין ציין השופט עוד כי המערער לא אמר בשום שלב, למרות השינוי בגרסאותיו, כי רב"ט ת' משקר בעדותו.

השופט פיילס ציין עוד שתי עדויות של לוחמים נוספים אשר העידו על אמירות דומות מצידו של אזריה, "העובדה שיש מספר עדים שמסרו דברים דומים מעלה כי אין מדובר בעדויות מתואמות".
בהמשך הכרעת הדין מתייחס השופט פיילס לסרטונים השונים שהוצגו בבית הדין הצבאי, ולמידע שניתן להפיק מהם.

"אין שום הוכחה לטענת ההגנה שהייתה השפעה של האמירות של שר הביטחון ובכירים אחרים על מהלך המשפט", ציין השופט.

השופט הוסיף וקיבל את הטענה כי אזריה לא הביע בשטח בפני החייל לידו חשש ממטען. בית הדין עבר לדון בעדותו של מפקד הפלוגה, רב סרן תום נעמן, לפיה אלאור אמר לו שירה במחבל כי הוא זז, וציין כי מדובר בעדות "בעייתית ומלאת סתירות".

בשלב זה עבר השופט לדיון בגרסתו של אזריה עצמו, "לאורך החקירה התקשה המערער להציג עמדה אחת עקבית. המערער שינה גרסאות".
"אמירותיו של המערער במצ"ח הראו כי לכל אורך החקירה התקשה להעמיד גרסה אחת קוהרנטית", ציין השופט פיילס.
השופט הוסיף ואמר כי הגרסה המלאה של אזריה בעדותו הגיעה לאחר רצף של גרסאות משתנות. "יש בכך כדי להצביע על חוסר מהימנותה ולחזק את ראיות התביעה".

בהכרעת הדין ציין השופט פיילס כי אזריה כבש חלק ניכר מעדותו, וסבר כי הדבר נעשה במטרה להתאים את עדותו למידע שיעלה נגדו במהלך המשפט.

השופט פיילס דחה את טענתו של אזריה בנוגע לחשש מהסכין וציין "בדקנו את הטענה שהסכין הייתה קרובה לידי המחבל ולמדנו שהיא לא הייתה קרובה. מצפייה בסרטונים למדנו שהסכין לא הייתה קרובה עד שהאזרח עופר אוחנה בעט אותה לכיוונו".

בהמשך הכרעת הדין שלל השופט פיילס את האפשרות שאזריה חשש ממטען על גופו של המחבל, "המערער לא פעל כאדם החושש לחייו". הקביעה מתבססת בין היתר על התנהגותו של אזריה בזירה, הסרת הקסדה בנחת לפני הירי ומראהו של אזריה מיד לאחר הירי וגם בהמשך אותו בוקר.
בית הדין קבע עוד כי "אזריה פעל בניגוד מוחלט להוראות פתיחה באש", והדגיש, "הזירה מלמדת כי לא היתה סכנה".

השופט דורון פיילס התייחס גם לטענה של הגנה מן הצדק אשר הובאה בהשוואה לשלושה אירועים שונים שהובאו בפני בית הדין, וקבע כי מדובר באירועים שנסיבותיהם ומאפייניהם שונים מהמקרה של אזריה.

בית הדין עסק גם בטענה לפיה בכירי צה"ל והמערכת הפוליטית זיהמו את ההליך. "לאורך החקירה סוקרה הפרשה בהרחבה וכל עוד זה לא חורג את המקובל בחוק זה במסגרת זכות הציבור לדעת". עם זאת השופטים מותחים ביקורת על אישי ציבור וסנגורי הנאשם על התבטאויות ש"פוגעות בהליך השיפוטי".

בשלב זה הודיעו השופטים כי החליטו כאמור לדחות את הערעור על הרשעתו של אזריה בהריגה ועל הרשעתו בעבירה של התנהגות בלתי הולמת.

עורך דינו של אלאור אזריה, יורם שפטל, פנה להרכב השופטים לאחר דחיית הערעור בבקשה לדחות את תחילת המאסר של אזריה ב-30 ימים כדי להכין את בקשת ההגשה של הערעור לבית המשפט העליון. התביעה הצבאית מתנגדת לעיכוב תחילת המאסר.

"לא השתכנעתי מפסיקת הדין היום והקשבתי בקשב רב. נבקש רשות לערער לעליון ולכן מבקשים עיכוב ביצוע", אמר שפטל.

אמו של אלאור, אושרה אזריה התפרצה לעבר השופטים לאחר שסיימו להודיע על דחיית הערעור. אלאור ייכנס לכלא בעוד 10 ימים. עורך דינו יורם שפטל יערער לעליון.

אמו של אלאור: ''המחבלים צוחקים עלינו, בושה"

בתום הקראת החלטת השופטים על דחיית הערעורים, אמו של אלאור, אושרה אזריה, צעקה לעבר השופטים והתביעה הצבאית: ''המחבלים צוחקים עלינו בעיניים, בושה! כל המחבלים האלה צוחקים עלינו!'', הוסיפה אמו של אלאור ומיררה בבכי, ''האסון לא רחוק והוא יגיע".
אושרה לא חשה בטוב וטופלה על ידי פאראמדיק שהיה באולם בית הדין הצבאי.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.