מערכת COL | יום ה' אב ה׳תשע״ז 28.07.2017

התקפלות כוללת ● סקירה בטחונית עם מנדי ריזל

היתה עיסקא "מגנומטר תמורת מאבטח", או לא? תלוי את מי שואלים. ואיך סכין מאולתרת יכולה לשמש את המחבלים ימ"ש כ'יעד איסטרטגי'? ● מנדי ריזל, מגיש אקטואליה ברדיו 101.5 ופרשן לענייני צבא וביטחון ברדיו 'קול ברמה' בסקירה הבטחונית השבועית ● סערת המגנומטרים
התקפלות כוללת ● סקירה בטחונית עם מנדי ריזל
שוטרים בפעילות מבצעית בעיר העתיקה בירושלים (צילום: דוברות המשטרה) בעיגול: מנדי ריזל

שבוע בטחוני סוער עבר עלינו, החל ברצח המתועב בליל שבת שעברה בחלמיש, המשכו ב'עיסקת המאבטח' שהיתה-או-לא-היתה, והסרת המגנומטרים, והמשכה בהתקפלות כוללת של הורדת כל אמצעי הבידוק והמצלמות, כאילו מדובר בכיכר מרכזית בלונדון, ולא במקום ממנו יצאו מחבלים עם נשק חם והרגו שני שוטרים אך לפני כחודש. ואם לא די בכך, אווירת ההסתה המשיכה ועלתה לשיאים חדשים, כשמהומות פרצו בהר הבית, בטענה ש"עדיין לא הסירו את כל מחסומי הכניסה להר", לטענת הערבים, ועם סיוע ורוח גבית של 'טרמפיסטים', כגון נשיא טורקיה ארדואן למשל.

עיסקת "מגנומטר תמורת מאבטח"

תלוי את מי שואלים ולמי אנחנו מאמינים. עפ"י רוה"מ נתניהו שנחשב לפוליטיקאי אמין בדר"כ, שאומר 'לא הייתה עיסקה'. מנגד, הירדנים טוענים שכן היתה פה עיסקה, והיא הושגה לאחר שיחה של המלך עבדאללה עם נתניהו. יתכן ופה יש משהו כלפו עמו: המלך עבדאללה אומר לעם שלו: 'הנה, אני הצלחתי להיות הגורם שהצליח להסיר המגנומטרים בהר הבית, אחרי שכל העולם המוסלמי רעש וגעש מהעניין הזה ולא הצליחו לפתור את המשבר'. המציאות היא שהם הוסרו כשעתיים אחרי שהמאבטח הישראלי חצה את הגבול לישראל, כך שסביר להניח שלא היתה ברירה אחרת, וזה היה ה'דיל' שנרקם.
אמר לי השבוע בזמן התקרית עם ירדן דורון בלום בכיר שב"כ שלעבר, שישראל תצטרך לשלם על כך מחיר כבד, והוא צדק. התקרית עם המאבטח לא הגיעה בזמן טוב למדינה, ואיך שלא נסתכל על זה, הסרת המגנומטרים קשורה לתקרית המאבטח.

אמצעי הבידוק החדשים? הם כבר לא רלוונטיים...

האם אמצעי הבידוק החדשים יצליחו בוודאות לסכל פיגוע כמו נגד השוטרים בשער האריות לפני כחודש? אז הראו מצלמות את הסייען נכנס 'כמו תייר' להר הבית עם הנשק בתיקו האישי.

"אמצעי הבידוק החדשים המתוכננים לא אמורים לתת מענה כמו המגנומטרים, עובדה שבשדה תעופה למשל לא מסתמכים על מצלמות ואמצעי בידוק ידניים. עקב הסערה שקמה, זו ברירת המחדל. אמצעי הביטחון החדשים אמורים לתת מענה מסויים, אך גם הם לא רלוונטיים כי למעשה ישראל התקפלה וירדה על ברכיה... חמא"ס הוציא הודעה ש"מדובר בניצחון היסטורי, ניצחנו את הממשלה והצבא הישראלי".


כלי הנשק ששימשו את המחבלים בהר הבית (צילום: דוברות המשטרה)

אפשר לומר שמבחינת מערכת הביטחון לטווח הקרוב זה יתן לנו שקט. אבל אם מסתכלים מה שקורה עכשיו, ואף אחד לא יכול לדעת מה יקרה בעתיד במזרח התיכון ההפכפך, ישראל נכנעה והערבים למדו דבר אחד: ננקוט באלימות, נפגין נצעק ונשיג את מטרותינו. כך שגם אמצעי הבטיחות החדשים הוסרו מעל הפרק והם לא רלוונטיים כאמור.

הוכח לצערינו שמפגע בודד עם סכין מאולתרת יכול לעשות פיגוע עם השלכות אסטרטגיות. מה התשובה שיש לכוחות הביטחון על כך?

"אין תשובה לזה מעבר לכך ש"אם ה' לא ישמור עיר שווא שקד שומר". הקב"ה עוזר לכוחות הביטחון שלנו מעל לגדר הטבע. יש לנו 'כלים' מצויינים, כוחות ביטחון מעולים, אבל בלי הסייעתא דשמיא לא יעזור שום דבר. יש לך 2 מליון ערבים ביו"ש, וערבים ישראלים. אי אפשר להכנס לראש של כל אחד מהם. אחד יכול להחליט ביום לא בהיר לקחת סכין מטבח ולרצוח, היל"ת. לצערינו זה מה שקרה בחלמיש. המחבל כתב שעתיים קודם בפייסבוק צוואה, והיו צריכים לעלות על זה, לצערינו הפעם זה לא קרה.

השר נפתלי בנט קרא להטיל עונש מוות באמצעות ביד הצבאי. ראש הממשלה נתניהו בניחום אבלים למשפחת סלומון, גם התבטא שזו דעתו, בעד החלת חוק כזה. האם עונש מוות למחבלים יכול להרתיע?

"גזר דין מוות למחבלים ירתיע רבים, יכול להוריד משמעותית את כמות הפיגועים. פתרון של גזר דין מוות יכול בהחלט להועיל ואנו רואים יותר ויותר כיצד הנושא הזה עולה בידי פוליטיקאים. אולי באמת הגיע הזמן.



ראש הממשלה נתניהו בניחום אבלים אצל משפחת סלומון: "בעד עונש מוות למחבלים"
לצפיה לחץ כאן 


רואים במיוחד בעיתות משבר, את התערבותם המזיקה וההסתה של גורמים חיצוניים שלא צריכים להתערב, כגון נשיא טורקיה ארדואן.

"אף אחד לא צפה שיהיה רעש גדול מעניין המגנומטרים אחרי הפיגוע בשער האריות, ותהיה התערבות כל כך גדולה. הרי זה לא חדש שיש מגנומטרים במקומות של המוסלמים, בכל מדינות העולם הערבי. התגובות הסוערות היו בעיקר מהרשות של אבו מאזן שניסו ל'רכב על הגל' העכור. העולם הערבי היה יחסית די בשקט. מי שהפתיע היא דווקא טורקיה, שרק לאחרונה נערך עימה סוג של נירמול היחסים. ארדואן החצוף מדבר ש'כל מוסלמי צריך לעלות לירושלים', והתבטאויות מקוממות ומסיתות אחרות, וזו התערבות בוטה בענייניה של מדינה אחרת. הוא חושב שהכיבוש העותומאני לא הסתיים והוא יכול לומר מה שעולה בדעתו.
ארדואן שוכח שהמדינה היחידה במזה"ת שיש בה חופש דת לשלושת הדתות היא ישראל, הוא שוכח שחוסר דמוקרטיה יש אצלו במדינה לעיתונאים ואופוזיציה, והוא שוכח שהוא כובש את צפון קפריסין שאף מדינה לא הכירה בזה, וגם מתעלל בכורדים במדינתו. כל זה מזכיר לנו שוב עם מי יש לנו עסק.

ואנו אין לנו על מי להשען, אלא על אבינו שבשמים.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.