מערכת COL | יום ד' אב ה׳תשע״ז 27.07.2017

מה עושה שי מוגרבי בתשעת הימים? • ראיון בלי בשר

ימי האבלות על חורבן בית המקדש מתאפיינים בהימנעות משמחה ומאחר ו"אין שמחה אלא בבשר ויין" נהוג שלא ליהנות בהם את הגוף בימים אלו • מה יעשה בעל מסעדת בשרים? ר' שי מוגרבי, מבעלי 'מוגרבי מבית מסעדת 770' בכפר חב"ד, מספר על המותג, השליחות, השינויים והכשרות • ויש גם את המלצת השף ומתכון מתאים לתקופה • מיוחד לתשעת הימים
מה עושה שי מוגרבי בתשעת הימים? • ראיון בלי בשר


כידוע, בתשעת הימים שבין ראש חודש ועד ליום ט' באב נוהגים במנהגי אבלות ולפיכך לא אוכלים בשר ולא שותים יין. ומה יעשה מי שבבעלותו עסק בשרי? ימצא תחליף.

שי מוגרבי, מבעלי מסעדת 'מוגרבי', גריל-מן מקצועי המנהל את המסעדה המחודשת מבית 'מסעדת 770' המיתולוגית- מספר על השינוי שחל במסעדה:

המותג:

מסעדת 'מוגרבי' חידשה את המסעדה הבשרית המיתולוגית של כפר חב"ד. תפריט, גיוון קולינרי והגשה מקצועית ברמה גבוהה, אלו תחומים שבעבר פחות קיבלו דגש. ברוח התקופה, עם פתיחתן של מסעדות שף ברמה גבוהה, החליטו ב'מסעדת 770' לא להישאר מאחור ולהתייעל, תוך שמירה על סטנדרטים מקסימליים של כשרות- כראוי בכפר חב"ד.

הכשרות:

"רציתי להפוך את המקום המוכר בכפר למסעדה איכותית בסטנדרטים של מסעדת שף", מספר שי, "ראיתי שהדבר לא פשוט מבחינה כשרותית, מאחר וישנן מנות שההגשה שלהן לא עולה בקנה אחד עם דרישות הכשרות שאנו מתהדרים בה. כך למשל, ירקות מוגשים במסעדה ללא החלק העליון שלהם (תפרחת) ותבלינים מסוימים לא יימצאו במטבח שלנו בגלל בעיות כשרות. בעניין הזה המטרה שלי היא לנפץ את המיתוס לפיו מנת בשר כשרה היא ממילא פחות איכותית".

השליחות:

"מגיעים לפה יהודים שמעידים על עצמם שהם אינם מקפידים על קלה כבחמורה, אך מקפידים על כשרות המאכלים. כמה מהם מספרים על כי הם מרגישים, לעיתים, שכדי לאכול כשר- הם נאלצים לנסוע רחוק ולהתפשר על רמה קולינרית כמו גם על איכות המנה, וכשהגיעו לפה הם הבינו שהדבר אינו הכרחי. אצלנו הם יכולים לקבל מנה איכותית מבלי להתפשר על כשרות".

חדשנות:

לקראת תשעת הימים, החליטו ב'מוגרבי' לעשות שינוי מהותי במטבח, על מנת שיתאפשר לשמור על המסעדה פתוחה גם בימי האבל על חורבן בתי המקדש. שי: "השינוי בתפריט המסעדה הוא ריגוש חדש- דבר שלא היה קיים בעבר, אלו הן מנות הדגים. אנו מציעים מגוון רחב של מנות דגים ברמה גבוהה, עם תוספות, מטבלים ומאפים. כמו שזה נראה כרגע, בעקבות תגובות חמות מהסועדים- אלו מנות שיישארו חלק מתפריט המסעדה גם בשיגרה".

התחדשות:

שי מבקש לעדכן בהחלטה שהתקבלה בדקות שקדמו לשיחתנו: "בתקופה הקרובה נערוך שינויים מהותיים במסעדה. אנו עובדים עכשיו על מנות חדשות ומחודשות. נסגור את המסעדה למשך יומיים, שאחריהם נשוב ונמשיך לשרת את לקוחותינו, עם תפריט מחודש ומקצועי שיכלול מנות שף ברמה קולינרית גבוהה, כמו שמגיע לאורחינו".

המבוקשת:

"בכל ימות השנה המנה המבוקשת ביותר היא מנת המבורגר. מאחר ובימים אלו הבשר הוא מחוץ לתחום, יצרנו מנת המבורגר פלאפל ומנת המבורגר דגים, שהן מנות המשמשות מעין 'ממלאות מקום' למנת ההמבורגר הרגילה".

המחוייבות:

"ההחלטה על תפריט דגים בימים אלו, באה כדי להמשיך ולשרת את הלקוחות שלנו- גם בימים שבהם לא נהוג לאכול בשר. כבר זמן רב שאנו חושבים להכניס מנות דגים לתפריט השגרתי, וזה הזמן האידיאלי להתחיל. אפשר לומר שעבורנו זו כמו מסעדה חדשה. אנחנו תמיד מתעסקים בעיקר במנות בשר, אז כשהעיסוק כרגע מתמקד במנות דגים, מובן שזה דבר חדש ולא מוכר, אך מתברר כטעים ואיכותי לא פחות. באופן אישי- נחסך ממני להמתין שש שעות בין כל טעימה במסעדה לכוס קפה..."

המלצת השף:

בימים אלו שבהם נהוג לא לאכול בשר ולא לשתות יין, אין ברירה אלא למצוא תחליפים. אז התחליף שלנו לבשר ויין מגיע בצורת מנת דג ובירה. אני ממליץ על מנת פיש & צ'יפס, מוגש בליווי איולי פלפלים קלויים, מנת דג איכותית ומעולה"

מתכון מיוחד לתשעת הימים:

"פיש & צ'יפס של שי מוגרבי"

300 גרם פילה דג נקי בלי עצם ועור, חתוך לרצועות בגודל 2-3 ס"מ 
(סלמון/ בורי/ בקלה/ נסיכת הנילוס).
מומלץ להשרות במעט לימון ושום כדי למשוך מהדג את הטעם הכבד והלא רצוי, לאחר מכן יש לייבש את הדגים ולטבול אותם בטמפורה (בלילה יפנית/ בצק בירה).

להכנת הטמפורה:
כוס קמח
כוס בירה
1 ביצה
מלח
פלפל גרוס
הטמפורה צריכה להיות מעט יותר סמיכה מהמרקם של שמנת מתוקה, אם המרקם סמיך מדי ניתן להוסיף מים בעדינות לפי הצורך ולערבב טוב עם מטרפה.
את הדג שטבלנו בטמפורה נטגן בשמן עמוק , יש להוציא אותו זהוב.
מומלץ להגיש עם חצי לימון, איולי שום, קטשופ וצ'יפס- כמובן.

להכנת האיולי:
נכניס לבלנדר או במוט בלנדר:
5 שיני שום
2 כפות מיונז
מעט חרדל
1 פלפל אדום עדיף קלוי
חופן פטרוזיליה
2 כפות שמן זית
מלח ופלפל לפי הטעם.

לבריאות...

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.