מערכת COL | יום ד' אב ה׳תשע״ז 27.07.2017

סיום מרגש בישיבת תומכי תמימים אלעד • גלריה

ברוב פאר והדר ובהתרגשות ניכרת, חגגו תלמידי שיעור ג' עם הוריהם ושאר תלמידי התמימים את סיום שנה"ל וסיום שלש שנים מהמאושרות בחייהם • בשעות הערב התכנסו ההורים יחד עם תלמידיהם על יד שולחנות ערוכים לסעודת מצווה באולמי ויזניץ באלעד • סיום מרגש
סיום מרגש בישיבת תומכי תמימים אלעד • גלריה
ברוב פאר והדר ובהתרגשות ניכרת, חגגו תלמידי שיעור ג' עם הוריהם ושאר תלמידי התמימים את סיום שנה"ל וסיום שלש שנים מהמאושרות בחייהם.

בשעות הערב התכנסו ההורים יחד עם תלמידיהם על יד שולחנות ערוכים לסעודת מצווה באולמי ויזניץ באלעד.

פתח והנחה את האירוע בכישרון רב ובנעימות מיוחדת המשגיח הכללי בישיבה הרב זאב דב שי' הלפרין שהאריך בנושא "חסידים אינם נפרדים אף פעם".

פותחין בדבר מלכות, התמים מנחם מענדל הענדל שריתק את הקהל בביאור נפלא בשיחה של הרבי אודות החיוב בהוספה בלימוד התורה בתקופה זו - בין המצרים. מחיאות כפיים והתרגשות מיוחדת ליוו אותו בדרכו חזרה למקומו.

אחריו הוזמן התמים שמריהו זלמנוב - כנציג התמימים, לערוך סיום על מסכת סוכה (שנלמדה השנה כאחת המסכתות במסגרת סדר גירסא) ושילב בה הדרן מיוחד מאת הרבי על מסכת סוכה אודות מרים בת בילגה.

את המשא המרכזי נשא ראש הישיבה הרה"ג אברהם אשר שי' בלינוב שריתק את הקהל בדבריו הנפלאים על דלתות ניקנור, על מסירות הנפש שגילה ניקנור עבור הדלת השניה דווקא, על העובדה שאחרי גילוי מסירות הנפש שלו "מיד נחה זעפו של ים" ועל המוסר השכל שיש ללמוד מדברים אלו בחיי היום יום. כמו כן איחל ראש הישיבה בשם כל הצוות ברכת הצלחה למסיימים – מתחילים בדרך החדשה.

המנהל החינוכי הרב יעקב שי' קטן בירך את התמימים המסיימים בהמשך דרכם, העלה על נס את פעילותם במסגרת את"ה ושילב בדבריו את המסר משם הפרשה מטות ומסעי שקראנו בשבת האחרונה. "עד עתה בישיבה קטנה, החינוך היה בדגש על 'מטות', עתה עם כניסתכם לישיבה גדולה, הדגש יהיה על 'מסעי' אך עליכם לזכור תמיד לשלב את זה בזה".

את ההורים ייצג הרב נפתלי מתתיהו שי' דייטש - שליח ראשי במדינת רומניה -. בדבריו הודה בחמימות לצוות הישיבה ולעומד בראשה על השקעה ללא גבולות לילות כימים - באהבה אין סופית לכל תלמיד בישיבה, וב"ה בערב זה ניכרו פירות מפוארים שללא ספק גורמים נחת לנשיאי חב"ד ולנשיא דורנו. הוא אף קישר את החינוך בתמימים והקדשתם להוי' למבואר בלקוטי תורה ד"ה והקדשתם להוי'.

מקום מיוחד תפסו בערב זה התלמידים השלוחים בישיבה לשנה"ל הנוכחית התמימים אלי לוין, מ"מ מלכא, עמנואל וייספיש, לוי"צ סגל, י. חזן שפעלו גדולות ונצורות במהלך השנה החולפת בתלמידי התמימים, אם בקביעות עיתים עם תלמידים רבים בשעות מוקדמות של בוקר ובהפסקות, אם במבצעי לימוד ושינון מאמרי חסידות ועשרות שיחות של הרבי שהיו מלווים בפרסים כאשר גולת הכותרת היתה טיסה מיוחדת של קבוצת התמימים לרבי, טיסה שלא תשכח לעד.

לקראת סיום הערב המושקע, הזמין המנחה הרב הלפרין את התלמידים לטקס קבלת 'תעודות הצטיינות' עם סיום שלש שנים. בתעודה צויינו המסכתות הרבות שנלמדו על ידי התלמיד לעיון ולגירסא. ועל דרושי החסידות ושיחות קודש ופרקי התניא שלמד ושינן כל אחד מהתמימים.

עם סיום הערב המיוחד, התיישבו תלמידי התמימים יחד עם הבוגרים ועם צוות הישיבה להתוועדות חסידית אל תוך הלילה.

המסיבה הסתיימה אך התלמידים רצו להמשיך ולהישאר עוד ועוד. הפרידה הייתה קשה עד בלתי אפשרית. ברגשות מעורבים בדמעות שזלגו מאליהם, איחלו זה לזה הצלחה בניצול זמן הקיץ כדבעי לנחת רוח הרבי, ובשנה"ל ה'תשע"ח הבעל"ט.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.