מערכת COL | יום ד' אב ה׳תשע״ז 27.07.2017

תל אביב: ערב עיון בהלכות בית הבחירה • גלריה

המחזה חוזר על עצמו מידי שנה בשנה, כבר ל"ב שנים, ועדיין הוא בלתי-נתפס. ערב תל-אביבי רגיל של חולין, אנשים ממהרים לביתם בסיום יום עמלם, העיר הסואנת מחפשת מפלט מהחום הכבד, אתרי הבילוי מלאים, ונראה שהחומרניות שולטת בכל ואינה מותירה מקום לדבר • לסיפור המלא
תל אביב: ערב עיון בהלכות בית הבחירה • גלריה
המחזה חוזר על עצמו מידי שנה בשנה, כבר ל"ב שנים, ועדיין הוא בלתי-נתפס. ערב תל-אביבי רגיל של חולין, אנשים ממהרים לביתם בסיום יום עמלם, העיר הסואנת מחפשת מפלט מהחום הכבד, אתרי הבילוי מלאים, ונראה שהחומרניות שולטת בכל ואינה מותירה מקום לדבר.

אך בלב ליבה של העיר מתרחש מחזה כאילו לקוח מעולם אחר: מאות אנשים צובאים על שערי ההיכל התמיר והמואר של בית-הכנסת חב"ד 'גאולת ישראל', זיק אור בעיניהם, ותחושה כמעט חגיגית ממלאת את מבואות הרחוב המוליכים לבית הכנסת – הם באים לעסוק בבנין בית-המקדש השלישי, בירושלים עיר הקודש...

בית-הכנסת מלא מפה לפה, כאשר המנחה, השליח ר' יצחק ביר, סוקר בפני הקהל את העשייה הנרחבת ורבת-השנים של מרכז חב"ד בתל-אביב בראשות השליח הרב יוסף גערליצקי, שכינוס זה הוא רק אחד מיני רבים מפעולותיו השוקקות בחודשי הקיץ. זקן השלוחים בת"א, המשפיע הרב שלום בער בוטמן, מתכבד לפתוח באמירת פרקי תהילים את חלק התפילה של הכינוס. התפילה נמשכת בשירתם הווקאלית המרגשת של האמן החסידי ר' אלאור ולנר ובניו, וכובשת את לב הקהל.

מהותו של הכינוס כולו, העוסק בלימוד הלכות בית-הבחירה, הוסבר במשאו של המרא-דאתרא הגאון הרב יוסף גערליצקי, שליח הרבי ורב קהילת חב"ד תל אביב, שהמחיש את ההסתכלות המיוחדת שהנחיל הרבי על לימוד הלכות אלו, שאינן עוסקות בדבר רחוק ועתידי, אלא כלימוד של דבר הווה ומוחשי. בהמשך לכך הסביר בעומק ובבהירות את חובת העליה לרגל לבית-המקדש, בזמן בתי המקדש הראשון והשני, ובזמן בית-המקדש השלישי שיבנה במהרה, ועסק בהגדרתה של עליה לרגל מידי שבת וראש-חודש בבית השלישי, כפי שנאמר בנביא. הרב גערליצקי ציין דבר מעניין בלשון המדרש בנושא זה, בו נאמר "רבונו של עולם, אימתי אתה מחזיר לנו את הכבוד (שהיינו עולים לרגל).. הרי כמה זמן שחרב בית חיינו.. שבע מאות ושבעים ושבע" – כמניין השנה הנוכחית תשע"ז... (מצו"ב צילום).

כנהוג בימים אלו של אבלות על חורבן בית-מקדשנו וציפיה לבניינו על ידי הוספה בשמחה של מצוה המותרים על-פי ההלכה, נערך ברוב-עם 'סיום מסכת תמיד' על-ידי הרב טל גומברג, שליח חב"ד בבית-הרפואה איכילוב בתל-אביב ובוגר ישיבת חב"ד 'חזון אליהו'.

למשא המרכזי הוזמן האורח המיוחד הגאון הרב יוסף יצחק בלינוב אב"ד בית ההוראה המרכזי ורב מרכז בני ברק, שבמתק הסברתו הצליח לרתק את הקהל התל-אביבי בהרצאתו העיונית, הרב בלינוב הסביר והדגים לקהל את דרכו המיוחדת של הרבי בלימוד הלכות בית-המקדש, כאשר גם בהלכות שנראות שאינן שייכות לכל אדם ולכל זמן, כמו פרטי הלכות עבודת הלוויים, הכוהנים והכהן הגדול, הרי מלבד ידיעתם כחלק מהכרת סדרי בית-המקדש, הרבי מאיר גם את תוכנן הפנימי, הנוגע לכל אדם בכל שעה.

העיסוק הנרחב והעכשווי בנושא בית המקדש והר הבית שיבנה במהרה, מזכיר לקהל הגדול, לדאבון לב, גם את החדשות האחרונות מהמצב הנוכחי, העגום והגלותי כל כך, בו אנו נמצאים עדיין, כאשר ממשלת ישראל אינה מסוגלת אפילו לקבל החלטה שולית של סדרי בטחון נורמליים בכניסה להר הבית. לא רק ש"שועלים הילכו בו", אלא שהם גם שולטים בו, ומרימים ראש לפגוע בעם ישראל ולהשפילו. לסקירה ולהסברת האמת בנושא זה, אל מול קלישאות התקשורת, מזמין המנחה את מר יורם אטינגר, מומחה למזרח-התיכון ומבכירי משרד החוץ הישראלי משך שנים רבות, מר אטינגר סקר בפני הנוכחים את ההיסטוריה של העימות מול אויבי ישראל, והוכיח בבהירות כי, לכל אורך השנים, כאשר ממשלות ישראל לא התחשבו ולא נכנעו ללחץ, לא לחץ הטרור ולא לחץ אומות העולם, אפילו לא הלחץ האמריקני - זכו להצלחה כבירה, הן בטחונית והן מדינית. אך בכל פעם שראשי המדינה נכנעו וכופפו את ראשם כתוצאה מהלחץ - הדבר הביא לתוצאות חמורות מהם אנו סובלים עד היום. "האפשרות היחידה לשרוד ולנצח כאן במזרח התיכון, האיזור הקשה והמסוכן בעולם, היא רק מתוך זיכרון וחיבור אמיתי למורשת ישראל, הכרה עמוקה בקשר המוחלט שלנו לארץ ישראל, ואמונה בגאולה הקרובה ובבנין בית המקדש".

לאחר שעות ארוכות של עיון ועיסוק נרחב בנושאי בית-המקדש והגאולה, התיישבו מאות הנוכחים לסעודת מצוה והתוועדות חסידית שאורגנה ע"י השליח הרב יחזקאל גבירץ , שנתרמה לעילוי נשמת מרת שרה בת לאה ע"ה למשפחת לוי, במהלך ההתוועדות נשא הגאון הרב יוסף בא גד דברי התעוררות לחיזוק האמונה והציפיה לצאת מגולה לגאולה.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.