מערכת COL | יום ד' אב ה׳תשע״ז 27.07.2017

העתיד כבר כאן • "וְתֶחֱזֶינָה עֵינֵינוּ" גרסה 3

אלפי שנים, עשרות דורות שאנו מקבלים "שמועות מבוססות" על מה שעתיד לבוא. אבל אין כמו רגע ההכרזה על תגלית מיוחדת, מוצר מהפכני או תקופה חדשה שאנו עומדים בפתחה – כדי להסביר עד כמה השמועות היו כאין וכאפס ביחס למציאות • טור מיוחד לערב 'שבת חזון' • העתיד כבר כאן
העתיד כבר כאן •
קולאז': קובי הראתי


ד. מיכאל

שמועות הן דבר טוב, הן מכינות את הקרקע למה שיבוא, לפני שהוא בא, גם אם בסופו של דבר לא יבוא. שמועות מבוססות- זו כבר 'הכנה שאין הפתעה אחריה'.

אלפי שנים, עשרות דורות שאנו מקבלים "שמועות מבוססות" על מה שעתיד לבוא. אבל אין כמו רגע ההכרזה על תגלית מיוחדת, מוצר מהפכני או תקופה חדשה שאנו עומדים בפתחה – כדי להסביר עד כמה השמועות היו כאין וכאפס ביחס למציאות.

אז הנה הזמנה לכמה דקות של דמיון מודרך:

זה כמה ימים שאתרי החדשות מלאים בתמונות וידיעות על ההערכות של משטרת ישראל ועיריית ירושלים לקליטת המוני עולי הרגל שיפקדו את העיר. שילוט חכם בכניסה לעיר מעדכן על תחנות איסוף והורדה, ומודיע על שעות ההגעה של השאטל-ענן. יש מקום לכולם, ואין תלונות על עומס, לחץ, צפיפות ועוד אלמנטים גלותיים.

מסלול מדרגות נעות המוביל להר הבית, הופעל וכבר משמש דרך נוחה לעלייה מהירה. יש גם גרם מדרגות סטטי, המיועד לנכים לשעבר אשר מעוניינים להתרגל וליהנות מיכולת הטיפוס ששבה אליהם. כרוז מיוחד מנתב את תנועת האלפים ומסייע לכבדי ראייה לשעבר להסתגל למצבם החדש והמעודד, שערי הכניסה להר הבית עטורים בגלאים הסורקים את העוברים בהם ומרפאים כל שריד לתחלואה גלותית.

כמה מפעילי הר הבית מסתובבים בין העולים ודואגים למים, חטיף, עוגה וקרבן עבור מי שלא הספיק להצטייד בזמן. הם מזכירים לנכנסים כי כבר מותר להשתחוות, לברך ולהתפלל במקום- לאחר שהאחראים לכך שזה לא קרה עד היום- נעלמו מן העולם במבצע "ובערת הרע" שנערך בימים האחרונים כנגד אלו שבאו עלינו לכלותינו ולא עלה בידם.

מסכי לד ענקיים המוצבים בחצר החיצונית מודיעים בחגיגיות על סדר הקרבת הקרבנות: מקום, שעה וסוג הקרבן- לתועלת הציבור. פעילים למען בעלי חיים מטיילים ברחבי ההר ומחלקים מים ותבן עבור הצאן והבקר, כדי לסייע להם להגיע לשעת ההקרבה כשהם ראויים לכך וללא פגע.

בקצה העזרה, מכונה מותאמת משחיזה את הסכינים בעוד הכהנים מתמרנים בין שחיטה, הקרבה והכחשת הודעות מונפצות בקבוצות השונות לפיהן שורר עומס כבד באזור המזבח החיצון. כאן המקום לציין שעומס כזה אינו מציאותי וכי אין אדם שצר לו המקום.

מוזיקה נעימה משירת הלויים נשמעת ברקע, מכיוון האולפן השקוף. בלי פלייבק, שירה חיה ומחייה. מערכות ההגברה במקום מתגלות כיעילות ביותר ומיזוג אוויר שהובא למקום זוכה לתגובות ושבחים – ממש אוויר של ימות המשיח.

ראש המוסד נכנס למתחם ועמו חבורה מכובדת של אובדים מאשור וקבוצה נוספת של נידחים ממצרים. הם נראים נרגשים ומשתחווים בהודיה על שזכו להגיע לירושלים. כבר כמה דקות שעובר רחש בין הנוכחים, תכף יכנס הכהן הגדול והוא הוא ידליק את מנורת הזהב במה שיסמל את תחילתו של אירוע חנוכת בית המקדש, ההשקה המיוחדת של הגרסה העדכנית ביותר, עם הטכנולוגיות המתקדמות ופורצות הדרך. כי לזהב ולטכנולוגיה ישנה מטרה משותפת - לשמש את עם ישראל ולפאר את בית הבחירה.

מלך המשיח שיופיע פה בדקות הקרובות לאחר שסיים לקבץ את כל תפוצות ישראל ולהעלותם על עננים בדרך לארץ הקודש ולירושלים, אינו זקוק למגנומטר ודומיו, יש לו פיתוח מיוחד - "והריחו ביראת ה'" - כדי להבחין בין מי ששם ישראל נקרא עליו לאלו שמורא ופחד הביאו אותם להצטרף לרבבות העולים מתוך מחשבה ש'אם אינך יכול להילחם בהם- הצטרף אליהם'.

אז יש שמועות שידוע שאין להן כל בסיס, אבל ישנן גם שמועות שעוברות כמו שהן, מאב לבן, ממנהיג לעם, בלי שינוי כבר במשך דורות. זו כבר לא סתם שמועה, זו נבואה שתתגשם.

בשבת הקרובה נחזה בהדמיה שתשמש תקדים לרגע האמת. אך כידוע, לאירוע ההשקה של בית המקדש גרסה 3, כולנו נוזמן וגם נגיע- בקרוב בימינו. אמן.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.