מערכת COL | יום ד' אדר ב ה׳תשס״ה 15.03.2005

35 שנה למיהו יהודי: החוק מנוצל לרעה

השבוע מלאו 35 שנה לאישור חוק 'מיהו יהודי' בכנסת. ביום ב' אדר ב' תש"ל עבר החוק בכנסת ושבוע לאחר מכן בי"א אדר ב' הוא נחתם לדראון עולם על-ידי נשיא המדינה. הרבי פתח במאבק נגד החוק ושנים ארוכות זעק מקירות ליבו על העוול שבחוק המאפשר לגויים להרשם כיהודיים. היום (שלישי) הניח ח"כ הרב אברהם רביץ על שולחן הכנסת הצעת חוק פרטית שנועדה לתקן את חוק השבות. לדברי רביץ ישנו סעיף בחוק השבות המנוצל לרעה ע"י רבים שאין עניינם להצטרף בדרך כל שהיא אל העם היהודי וגם אינם מזדהים כשייכים לעם היהודי, אלא כל עניינם לצאת את ארץ מוצאם ולזכות בהטבות המיועדות ליהודים הבאים ארצה. בשל המציאות החוקתית בישראל, לא ניתן לאמת במקרים רבים את שייכותם אל קרוב המשפחה שבגינו הם מבקשים להיכלל בחוק השבות, אומר רביץ.
35 שנה למיהו יהודי: החוק מנוצל לרעה
אחת מההפגנות הסוערות נגד חוק 'מיהו יהודי' מול משרד ראש הממשלה גולדה מאיר (צילום: שמואל בן צבי)
חבר הכנסת רביץ אומר שלפי המצב החוקי כיום מתאפשר לבני משפחה של מי שהתגייר, אף אם הם עצמם לא התגיירו ומעונינים להמשיך להיות בני דת אחרת, לעלות ארצה במסגרת חוק השבות. לשם כך, ישנם כאלו השולחים בן משפחה אחד לעבור הליך גיור ועל ידי כך מעבירים את כל המשפחה הגדולה ארצה על פי חוק השבות, על אף שאינם מתכוונים כלל להיות יהודים. החוק כיום אף מאפשר לנכד שאינו יהודי לעלות ארצה אף עם סבו היהודי כלל לא מימש את זכותו לעלות ארצה.

"אין ספק שחוק השבות מטרתו הבסיסית לאפשר לכל יהודי באשר הוא את הזכות לעלות ארצה, אך אין מטרתו לאפשר ניצול של מדינת ישראל ומשאביה הדלים לכל דורש, ובתיקון חוק השבות יבוא על פתרונו בעיות רבות שנפרצו עקב ניסוח החוק כיום", אומר רביץ ומוסיף ש"המצב החוקתי היום רעוע, וההצעה של ח"כ פורז, כפי שהעלה אתמול, שמבקשת לאפשר אף לנינים להכלל בחוק השבות מוכיחה את הצורך הדחוף בתיקון חוק זה".

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
1 תגובות
4.
מי בתמונות???
ד' אדר ב ה׳תשס״ה
?? נא לפרט בבקשה.
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.