מערכת COL | יום ב' אב ה׳תשע״ז 25.07.2017

כנס חינוך בכפר חב"ד בנושא 'שולחן שבת חסידי' ● סיקור

תושבי כפר חב"ד והסביבה השתתפו ביום ראשון השבוע בכנס חינוך שנערך ב'אהל האירועים' בחסות ועד כפר חב"ד ● נשאו דברים: הרב אברהם שמואל בוקעט המחנך והמרצה מחבר הספר "להתענג" הרב פנחס ברייאר, הרב בנימין כהן, והרב זושא וולף ● לא הייתם בכנס? כתבת COL חדוה רומנו היתה שם ומגישה סיקור ותמונות ● מומלץ לכל הורה  כנס חינוך
כנס חינוך בכפר חב
צילום: חדוה רומנו, COL


חדוה רומנו, COL

תושבי כפר חב"ד והסביבה השתתפו בכנס חינוך שנערך ביום ראשון השבוע, כ"ט בתמוז ב'אהל האירועים' בחסות ועד כפר חב"ד.
נשאו דברים: הרב אברהם שמואל בוקעט המחנך והמרצה מחבר הספר "להתענג", הרב פנחס ברייאר, הרב בנימין כהן, רב שכונה בעיר רמלה ומשיב בישיבת תומכי תמימים בכפר חב"ד,
הרב זושא וולף, מנכ"ל JEM בארץ וחבר הוועד הרוחני בכפר חב"ד.

הרב אברהם שמואל בוקעט, משפיע וחבר הוועד הרוחני בכפר חב"ד:

"בחת"ת של היום (שלישי) משה רבנו מוכיח את העם: "וַתֵּרָגְנוּ בְאָהֳלֵיכֶם" רש"י מפרש שם דיברתם לשון הרע באהלכיכם. האם חטא העגל התרחש באהליכם? בבית? ממש לא! זה קרה ברחוב. מהיכן נלקח המושג ותרגנו באהליכם? כשאדם מוכיח מטרתו להעצים את המצב ולא להקטינו, לכאורה, היינו מצפים ממשה שיספר שזה קרה בציבור, ברבים, אבל לא, משה רבנו מחליט להקטין, מה הסיבה?

ילדים שותפים להורים באהליכם, הם לא השותפים שלנו ברחוב או בבית הכנסת. גם אם האבא מדבר לשון הרע בבית הכנסת את הילד זה לא מעניין יש לו את התעסוקה שלו שם, מה מעניין את הילד? באהליכם.
יושבים בשולחן שבת, וההורים מדברים על חדשות השבוע כל הלשון הרע על ההוא והזה, והילד יושב שומע ושותף לכל מה שקורה בבית, לכן משה מקטין, אם הייתם מדברים ברבים מצוין, הילדים לא היו שותפים לכך, זה הלימוד מפרשתנו המלמדת אותנו כיצד ניתן להצליח בחינוך הילדים באופן הכי טוב."

הרב בנימין כהן, רב שכונה בעיר רמלה ומשיב בישיבת תומכי תמימים בכפר חב"ד, ערך סיום בענין של שמחה, מתוך מסכת תמיד העוסקת בענייני בית המקדש וקשורה גם לפרשיות השבוע.

הרב זושא וולף, מנכ"ל JEM בארץ וחבר הוועד הרוחני בכפר חב"ד, ערך סקירה והציג את הוראות הרבי בנושא החינוך, שהיה בראש מעייניו לאורך כל שנות הנשיאות.

הרב פנחס ברייאר:
כיצד לנהל את סעודת השבת?


במשך כל השבוע אנחנו מפתחים צפיות, מתכננים מה נעשה בשבת, מכינים סיפור חסידי טוב, נלמד את הילדים ניגון חדש, לכולנו, תוכניות נפלאות, אך כשמגיע למעשה, פתאום נגלה שזה לא ממש מעניין את הילדים והם מזמן אבדו את הסבלנות. הפיתרון, הנמכת רמת צפיות.
להושיב את כולם סביב שולחן שבת זו משימה לא פשוטה, כל אחד רוצה לשבת דוקא ליד אבא ורק את הכוס הזו, איך פותרים זאת? ראשית, בל נדאג, בכל הבתים הכי טובים מתמודדים עם זה.

כדי להצליח בנקודה זו, נבצע הנמכת צפיות. ככל שיותר נצמדים לתוכנית סדורה מראש, ישנה אכזבה גדולה, אך אם נכין חומר ולא נצמד לתוכנית התוצאה תהחה שונה. אם התחלת לספר סיפור ואין עניין לסובבים, לא קרה כלום, עוברים למשהו אחר. אתה מתחיל לשיר ואין שיתוף פעולה, הנמכת צפיות.

סוד ההצלחה של שולחן שבת זו התארגנות מוקדמת. כדי שהשבת לא תכנס בעצבים וצעקות, קחו החלטה להתארגן מוקדם, אצלנו השבת אצלנו מוכנה בשעה 3, כולם כבר אחרי מקווה שולחן מסודר. כעת כל אחד יכל לעשות מה שאוהב, תלמדו תקראו ספר – בשיטה הזו מרויחים המון.

המריבות על המקום יכולות לעבור לשעה 3, להקדים אותן, לאסוף אותם סביב השולחן ולבדוק איטתם היכן כל אחד רוצה לשבת ואז כשנכנסים עם המלאכים בשבת, כיוון שכבר כולם יודעים מקומם, מנענו את הריב בשולחן שבת, שיטת הקדמת העצבים, נכנסה שבת הכל נרגע.
נקודה חשובה נוספת: דברים היוצאים מין הלב נכנסים ללב.

האמא לא אמורה לתפקד על תקן של ממלצרת... טיפ מעשי: לא מתחילים לאכל עד שהאמא מתישבת, הרווחנו ילדים שלוקחים חלק ומכבדים.

יה"ר שימים אלה יהפכו לימי שמחה ונזכה לגאולה האמיתית והשלמה."

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.