מערכת COL | יום ב' אב ה׳תשע״ז 25.07.2017

בדיון בכנסת נחשף: עלות אבטחת הרב הבלין למעלה ממליון ש"ח

וועדת הפנים של הכנסת בראשות ח"כ דודי אמסלם דנה במימון אבטחתו של הרב משה הבלין, רבה של קריית גת, המאוים ואף הותקף לא אחת על ידי גורמים קיצוניים בשל תמיכתו בהסדר הגיוס של חב"ד עם צה"ל ● התברר שעלות אבטחתו, לאחר שדורג על ידי המשטרה כמאוים בסיכון בדרגה 6, שהיא דרגת סיכון גבוהה, הגיעה עד כה לסכום של 1,150,000 ₪ ● ומי מממן את עלות האבטחה?  לסיפור המלא
בדיון בכנסת נחשף: עלות אבטחת הרב הבלין למעלה ממליון ש
ההפגנות מול ביתו של הרב הבלין. משמאל: עם מאבטחו
וועדת הפנים של הכנסת בראשות ח"כ דודי אמסלם דנה במימון אבטחתו של הרב משה הבלין, רבה של קריית גת, המאוים ואף הותקף לא אחת על ידי גורמים קיצוניים בשל תמיכתו בהסדר הגיוס של חב"ד עם צה"ל.

התברר שעלות אבטחתו, לאחר שדורג על ידי המשטרה כמאוים בסיכון בדרגה 6, שהיא דרגת סיכון גבוהה, מוטלת כולה על המועצה הדתית בקריית גת. עלות האבטחה, שהחלה, בחודש ספטמבר, אז החל מסע האיומים והתקיפות ועד היום, הגיע לכדי 1,150,000 ₪, כשתקציבה השנתי של המועצה הדתית בקריית גת עומד על 8 מיליון, מתוכם 80% למשכורות. מימון האבטחה מכלה למעשה את כל התקציב לפעילויות המועצה הדתית.

"אני מבקש ממשרד המשפטים לבדוק את היקף הבעיה ולהסדיר נוהל ברור מי נושא באחריות ומי מממן אבטחת אנשי ציבור מאוימים", אמר יו"ר הוועדה ח"ד דודי אמסלם, "וביניים להנחות את המשטרה לסגור את העניין ומהר. הרב של קריית גת מסתובב שנה בעיר, הולך כל ערב לחתונה ופוגש בין 300 לאלף איש שמבינים שהרב מאובטח כי הוא מאוים. אני כאזרח לא מקבל את זה. איפה המשטרה? זה לא מסתדר. כולם מבינים שהוא מאוים לא בגלל סכסוך עסקי אלא כי הוא מקדם אינטרס עצום של מדינת ישראל. אני מפנה בקשה של הוועדה ליועץ המשפטי לממשלה לדון בנושא, לקבוע נהלים למשטרה ולמשרדי הממשלה איך לנהוג בדיוק".

עודד פלוס, מנכ"ל המשרד לשירותי דת: "איננו משאירים את המועצה הדתית לבד במלחמה. אנחנו והאוצר קיבלנו על עצמנו לממן 800,000 ₪ מתוך 1,150,000 עלות האבטחה. המועצה הדתית תישא רק ב300,000. עד היום העברנו להם 273,000 ₪ ויש פנייה שלנו לוועדת הכספים לשחרר עוד 400,000. כשהפניות שלנו לוועדת הכספים ייענו, הכסף יועבר".

ח"כ בני בגין, יוזם הדיון: "הרב נרדף בגלל עניין מיוחד שבגללו יצא הקצף. זה חלק מבעיה כללית של איומים על מתגייסים ועל מי שתומך בהם. האם המשטרה לוקחת בחשבון את המקרה המיוחד בחלק מבעייתיות כוללת בעניין גיוס בחור ישיבות, שהינו אינטרס ציבורי כולל?".

יו"ר הוועדה, ח"כ אמסלם: "האם הצבא הוא מהאו"ם? לא רואה את זה כבעיה שלו? המשטרה צריכה להציף את כל העניין כלפי מעלה ולראות את התמונה הרחבה. איפה הצבא? זה בגללו".

ח"כ יעל גרמן: "אני מזועזעת מהאיומים וההתקפות על הרב. גם אני הייתי מאוימת כראש עירייה ומי שנשא בעול השמירה עלי הייתה העירייה. זו עירייה חזקה והיא יכלה לשאת בזה. מדובר על איום על שלטון החוק והסדר. אצלי זו הייתה משפחת פשע שסגרתי להם פיצוציות על החוף, אבל כשנושא משרה ציבורית מאוים, זהו איום על שלטון החוק וככזה צריך להתייחס אליו".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.