מערכת COL | יום ב' אב ה׳תשע״ז 25.07.2017

התקפלות: הקבינט התכנס והחליט להסיר את המגנומטרים

הקבינט המדיני ביטחוני החליט להסיר את המגנומטרים מהכניסות להר הבית ולהציב במקומם מערכות ל'בידוק חכם' • בתוך כך, חזר אמש המאבטח מירדן, ובלשכת נתניהו מכחישים קשר ל'עיסקה' עם הירדנים • דיווח מלא
התקפלות: הקבינט התכנס והחליט להסיר את המגנומטרים
ראש הממשלה נתניהו בעת שיחתו אמש עם השגרירה והמאבטח, לאחר שחצו את גשר אלנבי (צילום: לע"מ)

כתב COL

הקבינט המדיני ביטחוני החליט הלילה להסיר את המגנומטרים מהכניסות להר הבית ולהציב במקומם ברחבי העיר העתיקה מערכת 'בידוק חכם'.

החלטות הקבינט:

1. הקבינט מקבל את המלצת כל גופי הביטחון להמיר את הבידוק של גלאי המתכות בבידוק ביטחוני המבוסס על טכנולוגיות מתקדמות ("בידוק חכם") ובאמצעים נוספים, כדי להבטיח את ביטחון המבקרים והמתפללים בעיר העתיקה ובהר הבית.

2. עד ליישום התוכנית תתגבר משטרת ישראל את כוחותיה ותבצע פעולות נוספות ככל שיידרש על-מנת להבטיח את ביטחון המבקרים בהר.

3. הקבינט החליט על הקצאת תקציב של עד 100 מליון ש"ח לטובת יישום התוכנית (בפרק זמן של עד שישה חודשים) כולל בקיצוץ רוחבי ככל שיידרש, על-פי התכנית שיגיש המשרד לביטחון הפנים.

עלות התכנית תכלול גם מימון תקני שוטרים על פי המלצת המשטרה.

עד להכנת ויישום התוכנית, שעלותה המוערכת עומדת על כמאה מיליון שקלים, משטרת ישראל תתגבר את הכוחות המוצבים באזור. שרי הבית היהודי, נפתלי בנט ואיילת שקד, וכן השר לענייני ירושלים זאב אלקין, הצביעו נגד ההחלטה בקבינט. את ההחלטה לפרוק המגנומטרים והצבת 'אמצעי בידוק חכמים' – הוביל ראש הממשלה נתניהו.

מלשכת ראש הממשלה נמסר כי הקבינט קיבל את המלצותיהם של כל גופי הביטחון להמיר את בידוק גלאי המתכות ב"בידוק חכם" ובאמצעים נוספים. התקציב לתכנית האבטחה החדשה במקום יועבר בפרק זמן של עד שישה חודשים, ואם יידרש ייערך עבורו קיצוץ רוחבי על פי תכנית שיגיש המשרד לביטחון פנים.

תוך כדי ישיבת הקבינט בנושא הר הבית, שב צוות השגרירות הישראלית בעמאן לישראל לאחר התקרית שבה מאבטח ירה למוות בשני ירדנים, לאחר שנדקר. "אני מודה לנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ שהנחה את יועצו ג'ארד קושנר ושלח את שליחו ג'ייסון גרינבלט לאזור, כדי לסייע במאמצינו להביא את צוות השגרירות הישראלית הביתה במהירות", אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו. "אני מודה גם למלך עבדאללה על שיתוף הפעולה ההדוק שלנו".

במסגרת המאמצים לסיום המשבר בשגרירות, הגיע אתמול ראש השב"כ נדב ארגמן לירדן ושוחח עם גורמים בממלכה. גם שליחו של נשיא ארצות הברית לאזור, ג'ייסון גרינבלט, נפגש עם נתניהו ונסע לירדן.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ומלך ירדן עבדאללה שוחחו אמש על המשבר בהר הבית ועל התקרית הביטחונית בשגרירות ישראל בעמאן. לפי הודעת הירדנים, עבדאללה קרא לנתניהו להסיר את המגנומטרים שהוצבו בכניסה להר הבית בעקבות פיגוע הירי לפני שבוע וחצי, בו נהרגו שני שוטרים הי"ד.

מאבטח, תמורת הסרת מגנומטרים?

לפי ההודעה הירדנית, המלך הדגיש בשיחה את "הצורך בביטול כל הצעדים שישראל נקטה מאז פרוץ המשבר וגם את הצורך להגיע להסכם בין הצדדים כדי למנוע הסלמה דומה בעתיד".

בלשכתו של ראש הממשלה נתניהו הכחישו כי החזרתו של המאבטח הישראלי שירה למוות בשני ירדנים במתחם השגרירות הותנתה בהסרת המגנומטרים בכניסה להר הבית. עם זאת, לפי ההערכות, ההבנות שגובשו במהלך יום שני כללו היענות לדרישת ירדן להסרת המגנומטרים וכן הסכמה ירדנית לוותר על חקירה של המאבטח, ובמקום זה להסתפק בתשאול שלו בשגרירות ולאחר מכן לשחררו לישראל.

אתמול כבר הציבה המשטרה מצלמות אבטחה נוספות מעל השערים המגנטיים. במקביל, בנו פועלים גדרות ברזל קבועות בין שלושת השערים שנותרו פתוחים לכניסת מתפללים מוסלמים לאחר פיגוע הירי בהר, לפני כשבוע וחצי. המפכ"ל רוני אלשיך ומפקד מחוז ירושלים ניצב יורם הלוי פיקחו על העבודות.

ביום ראשון לפנות בוקר הוצבו בשער השבטים מצלמות חכמות, בנוסף לגלאי המתכות שהוצבו בתחילת השבוע שעבר. בינתיים, הופצו במזרח ירושלים כרוזים המבהירים כי הפלסטינים יסרבו לכל אמצעי אבטחה שתפעיל המשטרה, כמו גלאים ידניים, מצלמות ואמצעים נוספים.

(ערוץ 7, אתר וואלה, ynet)
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.