מערכת COL | יום א' אב ה׳תשע״ז 24.07.2017

טקס סיום מרגש בתלמוד תורה חב"ד בנתניה ● רשמים ותמונות

בטקס סיום מרשים ציינו אמש תלמידי תלמוד-תורה חב"ד בנתניה את סיום שנת הלימודים תשע"ז ואת חתימת "מבצע תורה" שהתקיים במהלך השנה בין כתלי הת"ת ● המנהל הרב יגאל פרחן סקר את הצמיחה המרשימה של הת"ת בהישגים התורניים והחסידיים ובפתיחת כיתות מקבילות ● הטקס המרגש הגיע לשיאו בהכתרת חתני התורה וסגניהם ובחלוקת פרסי ההצטיינות לרובם ככולם של התלמידים  • טקס סיום מרגש בתלמוד תורה חב"ד בנתניה
טקס סיום מרגש בתלמוד תורה חב
צילום: יניב יצחק
בטקס סיום מרשים ציינו אמש התלמידים והוריהם את סיום שנת הלימודים תשע"ז בתלמוד התורה של חב"ד בנתניה, ואת חתימת "מבצע תורה" שהתקיים במהלך השנה בין כתלי הת"ת.

הטקס נפתח כאשר ממרקעי הענק נבטה דמותו של הרבי כשהוא מגולל את סיפור "המאסר הראשון" של כ"ק אדמו"ר הריי"צ. הרבי מספר על פרקי המשניות אותם חזר אדמו"ר הריי"צ בעל-פה בתאו בבית המעצר, ומסיק שאם אדמו"ר הריי"צ שיתף אותנו בסיפור זה, הרי זה מסר עבורנו: כל ילד, לא רק ילד מיוחד כמו אדמו"ר הריי"צ בילדותו, מסוגל כבר "מספר שנים לפני גיל 11", לשנן אפילו שני 'סדרי משנה' בעל-פה. דבריו הנכוחים של הרבי ואמונתו האיתנה ביכולות של כל ילד וילד, הותירו חותם עמוק על התלמידים והוריהם.

טקס הסיום נערך עם פתיחת "תשעת הימים", וכמתבקש, עלו שני תלמידים, הת' שלום דובער סלומון והת' מנחם מענדל רוזנבלט, לערוך סיומי מסכתות.

את מטרות "מבצע תורה" תשע"ז ואת ההישגים הגדולים אליהם הגיע, סקר סגן המנהל, הרב חיים דוד וילהלם. "מבצע תורה תשע"ז לא היה מבצע של ילדים מחוננים, הוא היה מבצע של כלל התלמידים שחנן הקב"ה אותנו, צוות הת"ת, לחנך אותם. מבצע תורה תשע"ז הקיף 70% משנת הלימודים. מבצע תורה תשע"ז הקיף במידה כזו או אחרת 90-95% מהתלמידים", דברי הרב וילהלם. הוא עמד על החשיבה שעמדה בבסיס המבצע, והדגיש את חלקם המכריע של המחנכים ובראשם המנהל, בהצלחתו.

בשלב זה התבקש מנהל הת"ת הרב יגאל פרחן לשאת דברי ברכה. המנהל שנושא על שכמו את עול הת"ת עשרות שנים, ייחד דברים למגמת הצמיחה של הת"ת. הוא חשף כי בשנת הלימודים הבאה תיפתחנה לראשונה שתי כיתות א' ושתי כיתות ב' וייתכן שאף שתי כיתות ג', ועמד גם על הצמיחה התורנית והחסידית שמאפיינת את הת"ת בשנים האחרונות.

נציג המחנכים והמחנך המסור מאוד של כיתה ח', הרב יוסף יצחק תעיזי, דיבר על השותפות של ההורים ושל המחנכים בחינוך התלמידים בדרך ישראל סבא. הוא שיתף את ההורים בסיפור נוקב ממנו עלתה החשיבות הרבה בתפילות להצלחת חינוכם של הילדים.

עם סיום נאומו של הרב תעיזי, עברו בסך תלמידיו, תלמידי כיתה ח', וקבלו ממנו ומהמנהל, את תעודות הגמר המעידות על סיום שמונה שנות לימוד תורה בין כתלי הת"ת. היה זה רגע מרגש שהעלה דמעות בעיניהם של רבים מהנוכחים. רבים ציינו את החיבור העז אותו חשים התלמידים כלפי הצוות שליווה אותם לאורך השנים.

בין לבין, בין דובר למשנהו, ובין שלב אחד בטקס לזה שאחריו, העניקו אתנחתא מוסיקלית, ה'קאפעלע' של כיתה ח', שסחפה את המשתתפים בניגוני חב"ד מרגשים.

רב הקהילה, השליח של הרבי לעיר ויו"ר המוסדות, הרב מנחם וולפא, לא שוהה בארץ בימים אלו. את דבר הנהלת מוסדות חב"ד בנתניה הביא אפוא סמנכ"ל המוסדות, העושה לילות כימים להתפתחות מוסדותיו של הרבי בעיר, השליח הרב יצחק טייכטל.

הטקס הגיע לשיאו עם ההכרזה של חתני הכיתות לשנת תשע"ז וסגניהם וחלוקת תעודות ההצטיינות. רגע קודם לכן נצפה על המרקע הרב אליהו נתן סילברברג, כיום ראש ישיבת חב"ד בשיקאגו, שתיאר איך הוא כנער צעיר השתתף ב"מבצע תורה", וזכה בזכות נפלאה, לעבור יחד עם חבריו המצטיינים לפני הרבי ב"חלוקת דולרים". הרבי סקר את אותם מצטיינים "כבקרת רועה עדרו" והביע את הנחת אותו רווה כאשר הוא אומר לכל אחד מהם "גם אתה מהתלמידים שנבחנו... גם אתה מהתלמידים שנבחנו...". למשתתפים לא נותר אלא לייחל שגם מצטייני אותו ערב יזכו בזכות מעין זו.

בשלב זה נקראו לקבל את התעודות חתן כיתה א' לשנת תשע"ז, מנחם מענדל וילהלם וסגנו אורי יהודה כהן. חתן כיתה ב' מנחם מענדל קהלני וסגנו מענדל אלפרוביץ. חתן כיתה ג' שמואל תעיזי וסגנו שניאור למברג. חתן כיתה ד' ישראל מוריאל וסגנו לוי יצחק בן-מעש. חתן כיתה ה' יוסף רוזנבלט וסגנו מנחם מענדל לויוב. חתן כיתה ו' דובלה למברג וסגנו רפאל יצחקוב. חתן כיתה ז יענקל קריאף וסגנו לוי יצחק רוזנבלט. חתן כיתה ח' נתנאל ליאוצי וסגנו יוסי טייכטל. התלמידים קבלו את התעודות לקול תשואות חבריהם המפרגנים והשמחים בשמחתם.

את התעודות חלקו מחנכי הכיתות: הרב מאיר מור-יוסף, מחנך כיתות א' וג'; הרב אלעד שם-טוב, מחנך כיתה ב'; הרב אורן דהן, מחנך כיתה ד'; הרב שמואל רוז, מחנך כיתה ה'; הרב שמואל לסקר, מחנך כיתה ו'; הרב יצחק גנדל, מחנך כיתה ז'; והרב יוסף יצחק תעיזי, מחנך כיתה ח'. עוד נכחו: המורים הרב נחמיה שמרלינג, הרב נתנאל בן-מעש, הרב בנימין כהן, והרב יעקב סימנטובוב.

לחתן תורה של הת"ת לשנת תשע"ז נבחר התלמיד שניאור זלמן סלמון מכיתה ה'. שניאור זלמן התמיד בלימודיו לאורך כל השנה והשיג ציונים יפים, ובנוסף לכך השקיע ב"מבחן הגדול" שנערך על כל דפי הגמרא שלמדו במהלך השנה, ושינן כמות נכבדה של פרקי משניות ותניא. הוא קיבל את התעודה המרשימה מידי מחנך כיתתו, הרב שמואל רוז, מנהל הת"ת, הרב יגאל פרחן, וסמנכ"ל המוסדות, הרב יצחק טייכטל.

תעודות נוספות למצטייני "מבצע תפילה" שנערך בת"ת במסגרת המבצע השנתי של "רשת אהלי יוסף יצחק", העניק הרכז החברתי-חסידי המסור, הרב מאיר מור-יוסף. המנחה ניצל את ההזדמנות להעלות על נס את מסירותו של הרב מור-יוסף לעבודת החינוך. "אם יש מישהו שהולם אותו הכינוי 'ראש וראשון לכל דבר שבקדושה' הרי זה מור-יוסף. ההתמסרות שלו, הדבקות במטרה, אפס העייפות ותחושת השליחות שמלוות אותו בעבודת החינוך, הן מודל לחיקוי. לכל קריאה ולכל יוזמה הרב מאיר תמיד עונה "הנני". אנו מבקשים לאחל לו הרבה הצלחה בתפקידו החינוכי לאורך ימים ושנים טובות".

האירוע הסתיים ביריד הספרים במהלכו הצטיידו רובם ככולם של התלמידים בפרסי ההצטיינות על השקעתם והתמדתם בלימוד התורה.

המנחה ביקש להודות במיוחד על הסיוע הרב בהכנת הטקס, למורה חדוה בשארי, שידיו רב לה בחינוך ילדי כיתה א' לתורה וליראת שמים, ובכל דבר טוב המתרחש בין כתלי הת"ת. תבוא עליה ברכה.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.