מערכת COL | יום כ"ט תמוז ה׳תשע״ז 23.07.2017

הראשל"צ הגר"י יוסף: "היו צריכים להרוג את המחבל"

הראשון לציון, הגר"י יוסף התייחס בפתח שיעורו השבועי לפיגוע הרצחני שאירע בליל שבת ביישוב נווה-צוף חלמיש, ופסק כי במקרה כזה, אסור למחבל לצאת חי. "חבל שלא הרגו את המחבל הזה. היו צריכים להרוג אותו", אמר בכאב • לכתבה המלאה
הראשל
ע', החייל שנטרל את המחבל בנווה-צוף (צילום: דו"צ)

אתר JDN

את שיעורו השבועי, הנמסר מידי שבוע במוצאי שבת, פתח הראשון לציון הגאון הרב יצחק יוסף  בהתייחסות לפיגוע המזעזע שאירע בליל שבת, כאשר מחבל חדר לבית משפחה בנווה צוף-חלמיש, ורצח אב ושני מילדיו.

המחבל נוטרל על ידי חייל שהיה בחופשה, וירה במחבל מהחלון. המחבל ימ"ש נפצע, וכשהגיעו כוחות הצלה, עפ"י דיווח הוא זינק גם עליהם.
לדברי הגר"י יוסף, המחבל לא היה צריך לצאת בחיים מאירוע כזה. "חבל שלא הרגו את המחבל הזה. היו צריכים להרוג אותו" – פסק מרן הראשון לציון. "צריך להרוג אותו, לא רק לפצוע אותו".

"כל ערבי, מחבל, שבא להרוג – אסור שיחזור חי. אם יודעים שהוא בא לפגוע בעם היהודי – צריך להרוג אותו, לא רק לפצוע אותו, צריך להרוג אותו", הוסיף הגאון רבי יצחק יוסף.
את דברי התורה בשיעור, הקדיש הראשל"צ הגר"י יוסף לזכר שלושת הנרצחים ולרפואת הפצועה בינוני שמתאוששת מהפיגוע.

הרב הראשי הזכיר בדרשתו גם את שני השוטרים שנרצחו בפיגוע בהר הבית בשבוע שעבר, ואגב כך את ברית הדמים בין היהודים לדרוזים בישראל. הוא סיפר כי לאחר הטבח בבית הכנסת בהר נוף בירושלים ב-2014 ערך ביקור תנחומים אצל משפחתו של אחד השוטרים שנרצחו בפיגוע – אף הוא בן העדה.

אין זו הפעם הראשונה שהרב יצחק יוסף קורא להרוג מחבלים. לפני שנה וחצי אמר בשיעורו השבועי כי "מחבל שמגיע עם סכין – יש מצווה להרגו". הוא הדגיש אז: "אין מה לפחד – לא מהרמטכ"ל או מבג"ץ". דברים אלה כוונו להתבטאות של הרמטכ"ל, רב-אלוף גדי איזנקוט, שאמר מעט לפני כן במפגש עם תלמידי תיכון כי הוא "לא רוצה שחייל ירוקן מחסנית על נערה עם מספריים".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.