מערכת COL | יום כ"ד תמוז ה׳תשע״ז 18.07.2017

700 נשים קיבלו צל"ש על התמסרות

"מגיע לך צל"ש על ההתמסרות,  בואי לקבלו", קראו המודעות לקהל נשי חב"ד הצעירות, וההיענות הייתה מרשימה: כ- 700 (!) נשים גדשו את חדרי ואולמות קמפוס בית רבקה בכפר חב"ד ב', ונהנו מיום עיון מושקע ומלא תוכן ● סיקור מיוחד
700 נשים קיבלו צל

הבוקר נפתח בפינוק אישי על פי בחירה מהמגוון: קפוצ'ינו, אייס קפה, מוזלי ועוד, לצד מאפה טרי ומפנק.

בשלב זה התחלקו הנשים הצעירות לקבוצות על פי הסדנאות שבחרו מראש. הסדנאות שתוכננו במלאכת מחשבת, בהתאמה לכל הסגנונות ותחומי העניין מעולמן של נשים צעירות,  התגלו כסיפור הצלחה. מכל הסדנאות יצאו נשים מרוצות ומצויידות בידע,  כלים וכוחות למלא את תפקידן כנשים, ולהתמודד מול האתגרים כרעיות וכאמהות חסידיות.

את הסדנאות מסרו טובי המומחים בתחומים השונים:   הגב' פנינה פייג, הגב' מלכה גראוכר, הגב' חנה רות אברהם, הרב נדב כהן וגיל ברק,  הגב' עדי לחיאני, הגב' בת שבע שוב,  הגב' מלכי דרוקמן, הגב' חוי אנטבי, הגב' לירון בוגץ', הגב' שרי גרצמן והגב' עדה עזר.  הסדנאות עסקו במגוון נושאים: הורות, זוגיות, קוסמטיקה ויופי, בריאות והעצמה אישית.

מחלקת היולדות של בית הרפואה אסף הרופא העניקה חסות ליום העיון, והעמידה לרשות הנשים עמדות מידע בנושאים שונים, כמו גם הרצאות מעניינות במושב המרכזי של בכירים בחטיבת הנשים והיולדות.

ארוחת צהריים חמה ועשירה הוגשה עם פתיחת המושב המרכזי, והנשים הסבו להתוועדות לרגל חג הגאולה י"ב בתמוז. המשתתפות ניגנו יחד ניגוני שמחה עם מיכל לויטין, והמושב המרכזי כולו יוחד לנושא מסירות הנפש של האישה החסידית.    מספר מכובדים נשאו דברי ברכה, בראשם המרא דאתרא של כפר חב"ד הרב מאיר אשכנזי, וכן הרב משה חפר מנהל מכללת בית רבקה ופרופ' אריה הרמן, מנהל חטיבת נשים במרכז הרפואי אסף הרופא.

הגב' ברכה טברדוביץ קראה את פרקי התהילים של הרבי והרבנית,  ונשאה דברים לעילוי נשמת אמה, מרת צפורה הבר ע"ה, ממקימות ארגון נשי חב"ד.

המשא המרכזי במושב הצהריים כלל מערכונים מלאי הומור בבימויה של הקומיקאית מיכל לויטין, שבדרכה המיוחדת הקצינה את אתגרי היומיום של הנשים,  וסחפה פרצי צחוק ממושכים מהקהל. כל מערכון כזה לווה בשיח מרתק מפי הגב' רחל מיכאלשוילי, ששיתפה את הקהל בתובנות,  מסרים והסברים מאלפים על פי תורה וחסידות, אותם לקחו איתן הנשים הביתה כצידה לדרך.

בהקשר לתאריך בו חל בהשגחה פרטית יום העיון- חג הגאולה של הרבי הריי"צ, הידוע בקו מסירות הנפש שלו- הוקרן במושב המרכזי סרטון בו מספרות נשים צעירות על מסירות נפש בנוסח ימינו אלה- מסירת הרצון על מצוות והנהגות מעולמה של האישה החסידית. הן שיתפו את קהל הצופות ברגעי הגבורה והעמידה האיתנה על עקרונות הכשרות והצניעות, על אירוח שיעורי תורה בבית, ועל הסייעתא דשמיא אותה חוו בעקבות כך.

הפתעה מיוחדת נכונה למשתתפות הכנס כאשר הגב' לובה הרצל,  מארגון נשי חב"ד בכפר חב"ד עלתה לבמה נרגשת, והודיעה כי היא תורמת דולר של הרבי שיוגרל בין הנשים שתקבלנה על עצמן החלטות טובות שעליהן הומלץ בכנס.

האירוע נחתם בפרסום שמות הזוכות במכירה הסינית, לטובת ארגון נשי חב"ד הצעירות ואחות התמימים,  שההכנסות ממנה ישמשו למערך הענף של שיעורי הבית היהודי לבחורות בגיל השידוכים ולנשים נשואות.

בסוף הכנס הודו המשתתפות למארגנות המסורות, שטרחו בבניית והפקת יום העיון, וגם להן, ללא ספק, מגיע זו השנה ה-19, צל"ש על המסירות.

צילום: חני רוחמקין

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.